Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!open-news-network.org!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMA
TCH!postnews.google.com!t10g2000yqg.googlegroups.com!not-for-mail
From: Robakks <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: kazanie o znakach nietrwałości
Date: Mon, 5 Jul 2010 11:13:29 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 83
Message-ID: <4...@t...googlegroups.com>
References: <i0ob1c$sp0$1@news.onet.pl>
<8...@z...googlegroups.com>
<i0qiev$mvo$1@news.onet.pl>
<0...@i...googlegroups.com>
<i0s8tq$u40$1@news.onet.pl>
<1...@k...googlegroups.com>
<i0t1er$6jr$1@news.onet.pl>
<6...@k...googlegroups.com>
<i0t55a$h0l$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.73.79.1
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1278353609 23960 127.0.0.1 (5 Jul 2010 18:13:29 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Jul 2010 18:13:29 +0000 (UTC)
Cc: r...@g...com
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: t10g2000yqg.googlegroups.com; posting-host=89.73.79.1;
posting-account=NEmfMgoAAABfw1jvc8EVOxwHor0mEDli
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4
(KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.99 Safari/533.4,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:204367 pl.sci.psychologia:549612
Ukryj nagłówki
"Piotrek Zawodny" <p...@o...pl>
news:i0t55a$h0l$1@news.onet.pl...
> W dniu 2010-07-05 19:03, Robakks pisze:
>> "Piotrek Zawodny"<p...@o...pl>
>> news:i0t1er$6jr$1@news.onet.pl...
>>> W dniu 2010-07-05 12:07, Robakks pisze:
>>>> PS. Napisz mi czy rozumiesz słowa, które czytasz i piszesz, a jeśli
>>>> tak to na czym polega to rozumienie?
>>>> Robakks
>>>> *°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸
>>> Dlaczego? Czy to co napisałem jest niejasne? To przykre, ale
>>> w Pana słowach jest złośliwość, która powoduje, że rozmowa
>>> z Panem nie zawsze jest przyjemna.
>> Myślenie boli - stąd odczucie nieprzyjemne, którego doświadczasz.
>> Jeśli wyprzesz się własnego JA, bo uwierzyłeś głupcom, że to
>> słowa Buddy - to kto będzie rozumiał teksty, które czytasz i piszesz?
>> Edward Robak* z Nowej Huty
>> ~>°<~
>> miłośnik mądrości
> To nie tak. Boli mnie
acha boli Ciebie, ale Ciebie nie ma. Któż więc odczuwa ten ból?
> Pana złośliwość, a nie moje myślenie. W lot łapię,
> że Pan zamiast rozmawiać szczerze i wprost, zadaje mi pytanie, które
> sugeruje, że moje słowa są głupie. "Napisz mi czy rozumiesz słowa, które
> czytasz i piszesz". Gdyby Pan powiedział od razu przy tym zdaniu, że
> chodzi o to, co Pan napisał teraz ("kto rozumie teksty"), byłoby
> inaczej. Ja nie upieram się, że nie ma "ja". Nie upieram się. Rozmawiam
> z Panem i innymi. Czasem w to wierzę, bo tak mówił Budda i czasami sam
> dochodzę do myśli, że "ja", "istota" jest czymś, co boli, co wymaga
> ochrony, zabiegów. Ale są momenty, że myślenie że "ja" jest błędem
> sprawiającym ból, wydaje mi się fałszem. Po czym znów dochodzę do
> wniosku, że coś może w tym być, bo szukam ratunku i to myślenie skłania
> mnie do refleksji i większej wolności. Pan powiedział o głupcach, którzy
> powiedzieli, że to są słowa Buddy. Myślę, że to bardzo nieuczciwe, co
> Pan robi. Parę razy pisałem, że jego najstarsze kazania zawierają takie
> motywy. Proszę powiedzieć, dlaczego - jakie są podstawy by sądzić, że te
> słowa nie są słowami Buddy. Dlaczego słowa z tych samych kazań (niektóre
> z nich) przyjąłby Pan jako jego słowa, zaś słowa o braku "ja" Pan
> przyjmuje za słowa nie pochodzące od niego.
>
> Tylko proszę Pana, proszę mnie więcej nie ranić, proszę nie pisać znów
> "nie interesuje mnie 1000 Twoich słów", proszę nie ranić ludzi. Proszę
> mi nie narzucać sposobu, w jaki ja mam pisać i się wypowiadać.
|