Re: kiszona kapusta * KIM-CHEE * - zna ktoś przepis?

From: "Adam" <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kiszona kapusta * KIM-CHEE * - zna ktoś przepis?
Date: Sun, 15 Dec 2002 14:26:13 +0100

Kim chi robi się prosto:

Musisz mieć garnek do kiszenia najlepiej gliniany polewany z dopasowanym
drewnianym wieczkiem z dziurką (standardowe narzędzie do kiszenia)
Dobra sól średnio mielona najlepiej morska.
Świeże lub suszone chili.
Dodatkowo: czosnek, imbir lub inne zioła dające tę "inną" nutę. Tyle
kombinacji ile osób
robiących kim chi.
Ja używam tartego imbiru i odrobiny czosnku.
Kapustę pekińską (musi być zbita i niezbyt dojrzała) ta z supermarketów
odpada bo jest przesuszona nacinasz przy głąbie na krzyż (równolegle do osi
symetrii kapusty :-) na głębokość 2-3 cm. Następnie delikatnie rozdzielasz i
dostajesz ćwiartki kapusty.
Każdą z ćwiartek solisz mniej więcej płaską łyżeczka od herbaty i posypujesz
rozdrobnionym chili świeżym lub suszonym. nacierasz to wszystko odrobiną
imbiru i układasz cztery części ciasno w garnku i przykrywasz wieczkiem.
Czas kiszenia to kilka dni w tem pokojowej. Co jakiś czas dociskasz denko
aby sok całkowicie pokrył kapustę. Po ukiszeniu odlewasz sok. każdą z części
krojisz na 3 4 porcje i do lodówki. Powinieneś ją zjeść w ciągu kilku dni.
Można sprawę uprościć stosując specjalną zalewę do kiszenia do kupienia w
sklepach z azjatycką żywnością bądź w internecie.

Za 5 razem zaczęła mi wychodzić lepsza niż w sklepie.

Pozdrawiam.