Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!news.tu-darmsta
dt.de!newsfeed.freenet.de!xlned.com!feeder3.xlned.com!feeder.news-service.com!p
ostnews.google.com!a21g2000yqc.googlegroups.com!not-for-mail
From: Iza <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: klaps wychowawczy
Date: Tue, 15 Dec 2009 11:46:51 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 54
Message-ID: <a...@a...googlegroups.com>
References: <i...@4...net>
<lq73ilan5950$.ckzsnkq65ea3$.dlg@40tude.net>
<hg0l5f$5e4$3@nemesis.news.neostrada.pl>
<hg4vi0$1rj$1@news.dialog.net.pl>
<hg5134$phq$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hg5248$37k$1@news.dialog.net.pl>
<hg5373$5cb$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hg547n$4ha$1@news.dialog.net.pl>
<hg58q7$ie4$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hg5avu$89k$1@news.dialog.net.pl>
<hg5d6f$3r5$4@nemesis.news.neostrada.pl>
<hg5nkc$all$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hg5qb0$2a9$1@inews.gazeta.pl>
<hg7dfo$j82$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hg8jpo$924$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.28.115.62
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1260906412 1358 127.0.0.1 (15 Dec 2009 19:46:52 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Dec 2009 19:46:52 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: a21g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=83.28.115.62;
posting-account=lwPgZAoAAACY17aBy269wMC4-U3_96l5
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0;
GTB6; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR
3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:494597
Ukryj nagłówki
On 15 Gru, 19:16, Sender <m...@k...pl> wrote:
> gazebo pisze:
>
> > to, ze dostales i pamietasz powinno o czyms swiadczyc, nie sadzisz? a
> > jesli zracjonalizowales (nie lubie tego slowa)to sobie pozytywnie to
> > warte zastanowienia dlaczego
>
> I świadczy, że nauka nie poszła w las. Im większe przewinienie tym
> większa kara. Ojciec przeważnie prał mnie na spokojnie, bez emocji,
> najpierw tłumacząc za co. Głupotą byłoby chyba samo tłumaczenie,
> zwłaszcza we wczesnych latach dzieciństwa, ponieważ dzieciak nie ma
> jeszcze tak bardzo rozwiniętego aparatu pojęciowego, żeby zrozumieć, co
> zrobił źle i dlaczego. Ojciec pogadałby sobie tylko, a mnie jednym uchem
> wpadło, a drugim wypadło i to byłby cały efekt wychowawczy. A tak
> dotkliwa kara znacznie wydłuża pamięć i bardzo wzbogaca aparat pojęciowy
> w zakresie rzeczy niedozwolonych. A że staruszek był sprawiedliwy i
> potrafił być autorytetem to nie mam za co do niego chować jakiejś urazy.
> I to wcale nie jest racjonalizowanie.
> MS
To znaczy gdybym mówiła do Ciebie po Japońsku, a Ty byś nie rozumiał
z przyczyn oczywistych, to
miała bym pełna dyspensę by Cię laći patrzeć czy równo puchniesz i to
bez odpowiedzialność?
No tak mi brzmi ta argumentacja.
Jest coś takiego jak mimika, gesty w tym celowe konsekwentne
powtarzanie jakiejś czynności by dziecko zrozumiało, że coś jest na
rzeczy.
Czyli przykładowo tak: przyzwyczaiłeś dzieciaka spać we własnej
sypialni, ale wreszcie chcesz partnerskiej intymności po trzech
latach. Naturalnie dzieciak się buntuje, grymasi i wiszczy, ale według
rad zanosisz je do łóżeczka tyle ile trzeba. Nawet 40 przez noc. O ile
się nie poddasz i mu nie wlejesz, wtedy pojmie, ze spać ma juz w swoim
łóżeczku. Oczywiście łatwiej i wygodniej dać za wygraną, ale właśnie
na tym dzieci bazują. Wbrew pozorom potrafią umiejętnie odczytywać
emocje i moment przełamania się rodzica na ich korzyść. Dla Ciebie
powtarzanie czegoś po raz 10 zaczyna być irytujące i męczące,
natomiast dzieciom jeszcze wcale nie. Dlatego też należy robić dany
zabieg w tym konkretnym przypadku aż do skutku. Zdziała bez bicia.
Jeśli się powtarzam to wybaczcie ale coś się dzieje,ze straszne
krzaczory na usen. i nie chce mi się wszystkiego odszyfrowywać.
___
Iza
|