Re: "klient nasz pan"

Data: 2016-02-24 22:26:32
Temat: Re: "klient nasz pan"
Od: XL <n...@g...com>

W dniu środa, 24 lutego 2016 14:37:36 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> Zaiste głęboką myślą jest wywód o *fałszowaniu*. Ileż to cennego
> surowca można zaoszczędzić, gdy zawartość cukru w cukrze zmniejszy
> dajmy na to do 99,7%, resztę fałszując tańszą solą.

A kto tu chce oszczędzać surowce? Tu się "oszczędza" PIENIĄDZE! Surowców w sumie
można nawet nie widzieć, tylko nim(i) umiejętnie obracać :->

Dane z http://www.dlahandlu.pl:
1 kg cukru kosztuje śr. 2,32 zł.
1 kg soli kosztuje śr. 0,69 zł.
Czyli stąd wynika, że:
1 g cukru kosztuje śr. 0,00232 zł
1 g soli kosztuje śr. 0,00069 zł

0,3% z kilograma cukru to 3 g, zatem 3 g cukru kosztują śr. 0,00696 zł, a 3 g soli
kosztują śr. 0,00207 zł.
RÓŻNICA W CENIE między 3 g cukru a 3 g soli to 0,00489 zł, czyli prawie PÓŁ GROSZA!.

Zastępując w każdej 1000-gramowej torebce cukru 3 gramy cukru 3 gramami soli
"oszczędzamy" 0,00489 zł, czyli prawie PÓŁ GROSZA. Takie małe nic, kto by się tam
skusił 3-]

Tylko że już na 100 kg fałszowanego solą cukru zysk wynosi 0,489 zł.
Na każdej tonie - już lepiej, bo 4,89 zł.
Ale już na 1,6 mln ton...
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11996220,Polacy_
lubia_cukier__Zjadamy_go_1_6_mln_ton_rocznie.html
...zysk wzrasta do 7,824 mln zł.

Prawie OSIEM MLN złotych ROCZNIE "wyczarowanych" właściwie z niczego - i to w
wieloletnim okresie, i to tylko w jednym kraju - tylko dzięki "nic nie znaczącej,
małej" operacji zamiany 0,3% surowców na tańsze :->

Obliczenie oparłam na cenach uśrednionych, wziętych z ww.portalu handlowego. Zapewne
ceny za kulisami transakcji handlowych są znacznie bardziej ciekawe :->

Parafrazując reklamę tv - kto oszczędza, ten MA. Ale może i te 8 milionów złotych
CO-rocznie, przez wiele lat, za "słońszy" cukier, to naprawdę skórka niewarta
wyprawki. Nie wiem.
:->