Re: kobiety i przemoc

From: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: kobiety i przemoc
Date: Thu, 5 Dec 2002 11:20:44 +0100
Sender: j...@p...onet.pl@mdaczewski.it.usr.onet.pl

In article <6...@p...google.com>,
d...@y...de says...

> To dlaczego KK (i nie tylko) prowadzi domy dla kobiet, ktore uciekly
> od maltretujacych ich mezow ?
> Dlaczego istnieje (koscielna) instytucja separacji.
> mysle, ze istnieje ze 100 o wiele wazniejszych powodow
> i co z kobietami maltetowanymi przez np. konkubentow ? co ma do tego
> religia ?

Tak, ale nie wszyscy sa katolikami to raz, po drugie wiele osob
utozsamia religie z lokalnym ksiedzem - jednoczesnie jest szereg ksiezy
ktorzy maja naprawde gdzies to co mowia ludzie i nie chca sobie robic
"klopotow" i zbywaja takie problemy poradami w stylu - "cierpienie jest
cnota" - to fakty a nie moje podejrzenia.

Religia ma do tego to ze niestety nie przystaje do swiata nas
otaczajacego i utrudnia wiele decyzji.

> o tym akurat kobiety w takich sytuacja przewaznie nie mysla, chca
> raczej ratowac siebie i dzieci, jesli juz sa zdesperowane
> poza tym, wiele z nich jest maltretowane przez nie-mezow i tutaj twoj
> argument w ogole nie dziala.

To jeden z argumentow, nie stosujacych sie do wszystkich kobiet. Co
prawda nigdy nie bylem maltretowana w zwiazku kobieta, wiec nie moge
tego powiedziec po sobie, ale znam kobiety ktore ze zwiazku wyjsc nie
chcialy wlasnie ze wzgledu na opinie. Akurat w tym przypadku to nie bylo
malzenstwo. Wiec jednak argument dziala.

> nie musza. wazne, ze pokaze siniaki tam gdzie trzeba

Mozna bic bez siniakow, mozna tez wmowic jej rodzicom ze to nie ja. Ten
przyklad byl po to ze naprawde mozna oszukiwac "na zewnatrz" i osaczyc
ofiare przy pomocy jej najblizszych.

> owszem jest sporo takich miejsc, ale kobiety nie sa poinformowane.
> poza tym, wiele z nich nie ma konkretnego zawodu ani praktyki w pracy,
> bo w wieku 17 lat lapaly meza "na ciaze" (tak, tak, ciagle to jeszcze
> pokutuje...)
> ale to juz inna bajka.

Ile mozna mieszkac w takim miejscu? jak myslisz jak dlugo bys tam
wytrzymala, majac w perspektywie brak pracy - pieniedzy, zajmowania sie
dziecmi itd... Znowu - to nie argument do wszystkich. Wiem, ze brak
informacji to tez problem. Ale i tak miejsca nie starczy dla wszystkich,
i to jest "chwilowe" miejsce, tam nie bedzie sie zyc nascie lat. I to
tez jest problemem.

> czy akceptuja ? raczej godza sie...

A godzenie sie z sytuacja, to nie jest pewnego rodzaju jej akceptacja ?

K., ktory tez zna kobiety ktore mialy tego typu klopoty.