"Samo Zdrowie" maj 2004

51. Data: 2004-05-09 08:47:55

Temat: Re: kołchożniki - netowe szczekaczki
Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> ale jak widac jest lepiej.

Ale to przecież o niczym nie świadczy. Mój TŻ był ostatnio u swojego
kolegi kardiologa, rzucił o DO coś w rodzaju "I jaki mają cholesterol?
300? 400?" A tamten lekarz powiedział, że to w najlepszym wypadku, bo
zwykle jest to 500-800. I jak ktoś teraz powie, że mam udowodnić
dlaczego jemu się na DO poprawiły wyniki, to najpierw niech uzasadni,
dlaczego Twój znajomy wege ma fatalne wyniki, a Cooler (11 lat wege) ma
świetne. Mam znajomych, którzy od lat żywią się pizzą, snickersami,
zapijają to colą albo mocno posłodzoną kawą rozpuszczalną, palą i kilka
razy w tygodniu piją alkohol, w dodatku . Mają świetne wyniki i na nic
nie chorują. I jak to wyjaśnić?

Pozdrawiam,
Karola

52. Data: 2004-05-09 08:49:35

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina Matuszewska wrote:

> Mam znajomych, którzy od lat żywią się pizzą, snickersami,
> zapijają to colą albo mocno posłodzoną kawą rozpuszczalną, palą i kilka
> razy w tygodniu piją alkohol, w dodatku

... w dodatku prowadzą siedzący tryb życia i nie uprawiają sportów. Tak
miało być =]

Pozdrawiam,
Karola

53. Data: 2004-05-09 09:59:30

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina Matuszewska" <g...@s...am.lublin.pl>
napisał w wiadomości
t003.jasien.net...
> [...]
> zapijają to colą albo mocno posłodzoną kawą rozpuszczalną, palą i kilka
> razy w tygodniu piją alkohol, w dodatku . Mają świetne wyniki i na nic

Wyjaśnienie jest bardzo proste , jesteś jeszcze młodą osobą ;)

Slawek

54. Data: 2004-05-09 10:05:57

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

slawek wrote:

> Wyjaśnienie jest bardzo proste , jesteś jeszcze młodą osobą ;)

Za dużo cukru dzisiaj, czy Ty tak ogólnie masz problem z rozumieniem
tekstu? Pisałam "Mam znajomych, którzy (...) i na nic nie chorują", co
ma do tego _mój_ wiek?

Pozdrawiam,
Karola

55. Data: 2004-05-09 10:06:53

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Mam znajomych, którzy od lat żywią się pizzą, snickersami,
> >

> Wyjaśnienie jest bardzo proste , jesteś jeszcze młodą osobą ;)

a to ciekawe ...znajomi mają świetne wyniki, bo Karolina "jest jeszcze młodą
osobą" ;)))
ROTFL.

Pozdrawiam,
Adam

56. Data: 2004-05-09 10:12:39

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości
> [...]
> kolegi kardiologa, rzucił o DO coś w rodzaju "I jaki mają cholesterol?
> 300? 400?" A tamten lekarz powiedział, że to w najlepszym wypadku, bo

Ów lekarz nie wziął pod uwagę, że ludziom, zwłaszcza z miażdżycą, na
początku DO właśnie zaczynają się uwalniać do krwioobiegu duże ilości
odłożonego w ścianach naczyń cholesterolu - i to jest bardzo dobry
objaw, świadczący o skutecznym działaniu DO na miażdżycę, która dla
medycyny konwencjonalnej jest "nieuleczalna". Jeśli początkowy optymalny
idzie do lekarza nieopty (bo chce sprawdzić sobie morfologię i frakcje
cholesterolu, to ma najlepszą okazję być wystraszonym "takimi" chorymi
wynikami i zrezygnować z DO i dostać od lekarza "leki" leczące chore
wyniki badań.
A to WIELKI BŁĄD. Niewiedza kosztuje, oczywiście tego pacjenta.
To on zapłaci za słabą orientację w diecie optymalnej i jej wpływ na
chory organizm. Z czego wynika, że aby zacząć DO - należałoby baaaardzo
dużo wiedzieć, aby nie ulec błędnym sugestiom ekspertów od zdrowia.

> [...]
> zapijają to colą albo mocno posłodzoną kawą rozpuszczalną, palą i
kilka razy w tygodniu piją alkohol, w dodatku . Mają świetne wyniki i na

No właśnie. I czy można Twoim znajomym zarzucić, że im się wydaje, że
się czują dobrze? Aczkolwiek na wiele chorób pracuje się latami i przez
wiele lat można nie odczuwać dyskomfortu :[
Wniosek wiec może być tylko jeden: opracowane uniwersalne normy
określające wielkości prawidłowe na wynikach mają się nijak do stanu
zdrowia. Można mieć świetne wyniki i czuć się fatalnie, można też czuć
się świetnie i mieć nieciekawe wyniki.
Optymalnym często się zdarza to drugie i dopiero wtedy zaczynają się
niepokoić, że mają "chore wyniki"... ;)
Same wyniki - to stanowczo za mało do określenia stanu zdrowia
człowieka. Czyli uniwersalne normy NIE PRZYSTAJĄ do każdego człowieka.
Tak jak nie można powiedzieć, że wzrost 190 m jest bardziej prawidłowy
od 170 cm.
W ocenie tych wartości jako prawidłowe, należy brać pod uwagę środowisko
(wraz z rodzajem diety), w jakim ów badany żyje.

Krystyna

57. Data: 2004-05-09 10:16:18

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam znajomych, którzy od lat żywią się pizzą, snickersami,
> >

> Wyjaśnienie jest bardzo proste , jesteś jeszcze młodą osobą ;)

rotfl

to się nazywa optymalny umysł

58. Data: 2004-05-09 10:29:01

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> Ów lekarz nie wziął pod uwagę, że ludziom, zwłaszcza z miażdżycą, na
> początku DO właśnie zaczynają się uwalniać do krwioobiegu duże ilości
> odłożonego w ścianach naczyń cholesterolu

Możesz opisać ten mechanizm? Poprzez destabilizację blaszek
miażdżycowych? Bardzo mnie to zainteresowało, mówię poważnie.

> No właśnie. I czy można Twoim znajomym zarzucić, że im się wydaje, że
> się czują dobrze? Aczkolwiek na wiele chorób pracuje się latami i przez
> wiele lat można nie odczuwać dyskomfortu :[

ROTFL. Krystyno, "czucie się dobrze" jest zdecydowanie subiektywne,
Tobie też się wydaje, że czujesz się dobrze, bo "czucia się dobrze"
obiektywizować.
I wbijasz sobie nóż w plecy, bo na diecie optymalnej jesteś krócej, niż
moi znajomi na swojej "pizzo-colowej", co oznacza, że możesz właśnie
pracować na choroby i wiele lat nie odczuwać dyskomfortu.

> [...]
> W ocenie tych wartości jako prawidłowe, należy brać pod uwagę środowisko
> (wraz z rodzajem diety), w jakim ów badany żyje.

O rany, ale zabełkociłaś. Napisałam -- "mają świetne wyniki i na nic nie
chorują". Rozumiesz? I _wyniki_ i _samopoczucie_ mają dobre. A Ty znowu
zaczynasz kota ogonem odkręcać.

Pozdrawiam,
Karola

59. Data: 2004-05-09 10:35:07

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sowa - zawsze patrzyłem na to co jadłem i starałem sie odżywiać wg
zalecen
> oficjalnej medycyny - wiec nie wtym rzecz.
> Przechodząc na żywienie optymalne nigdy wagi też nie używałem.
> więc też chyba nie w tym żecz, że mi sie stan zdrowia i wyniki porawiły.

"żecz" w tym ,że kolega miał wyniki dobre(prawidłowe) a następnie na DO
wyniki się poprawiły.
na jakie? na bardziej prawidłowe???

60. Data: 2004-05-09 10:41:55

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> [...]

ROTFL. Krystyno, "czucie się dobrze" jest zdecydowanie subiektywne,
Tobie też się wydaje, że czujesz się dobrze, bo "czucia się dobrze"
obiektywizować się po prostu nie da -- podobnie jak "czucia się źle".
> [...]

O rany, ale zabełkociłaś. Napisałam -- "mają świetne wyniki i na nic nie
chorują". Rozumiesz? I _wyniki_ i _samopoczucie_ mają dobre. A Ty znowu

kakao
Skakanka - czy to dobry sposob na zrzucenie kilku kg ?
[mm] gofry
gofry i kalorie
ćwiczenia