krewetki - aj nid sambady tu help mi

1. Data: 2002-08-30 19:55:37

Temat: krewetki - aj nid sambady tu help mi
Od: "gwiazDora" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze !

Czytac Was na glodniaka sie nie daje, bo slina kapie na klawiature i palce
sie slizgaja !
A czytam grupe od czasu jakiegos, bom milosniczka wielka chochli i kopysci
(kto to pamieta) a i grubasic lubie okrutnie.

Czy mozecie podratowac mnie jakimis przepisami na krewetki (w salatkach,
albo w jakichs sosach), bo mnie ich na urodziny mej brzemiennej siostry
trza.

W najblizszym czasie odwdziecze sie przepisem na buraki z papryka co ich
moja Pani Matka na zime wiezi w sloikach.

Pozdrawiam

Dora

1. Data: 2002-08-30 20:04:55

Temat: Re: krewetki - aj nid sambady tu help mi
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> W najblizszym czasie odwdziecze sie przepisem na buraki z papryka co ich
> moja Pani Matka na zime wiezi w sloikach.

wiem, ze pytanie jest raczej z retorycznych, ale mrozone czy swieze i
jakie - koktajlowy szajs, czy krolewskie duze, czy takie sredniaki ? Raczej
bede mogla pomoc, bo krewetki to moja slabosc ;-) - najbardziej lubie
swieze, smazone w calosci na oliwie z doatkiem czosnku - prostota i
pychota - ale z mrozonych to juz tak nie smakuje :-(
Herbatka

1. Data: 2002-08-30 20:37:05

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Aug 2002 22:04:55 +0200, Herbatka wrote:

> [...]
Krewetki to tez moja slabosc... ale niestety jadam tylko mrozone. Czy
gdzies mozna w ogole dostac swieze (w Polsce)?
Ostatnio widzialem w Makro tygrysie. Czy poza wygladem wyraznie roznia
sie smakiem?

Ja ostanio (poza zmarzeniem z czosnkiem i imbirem) dodalem krewetki do
sajgonek zamiast miesa, calkiem niezly efekt, polecam.

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-08-30 20:42:07

Od: "gwiazDora" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herbatka" <b...@d...com.pl> napisał w wiadomości

Witaj Herbatko,

> wiem, ze pytanie jest raczej z retorycznych, ale mrozone czy swieze

a moga byc w zalewie ?

> jakie - koktajlowy szajs, czy krolewskie duze, czy takie sredniaki ?

z trudnoscia godze sie na slowo sredniaki ... Wiesz jak to jest z pannicami
w blogoslawionym stanie - a jak sie jej duze odwidza ?

czyli sredniaki - a te z czosnkiem to ja sama sobie zrobie, bo to pycha
pomysl

Dora z gwiazd

1. Data: 2002-08-30 21:05:32

Od: "gwiazDora" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Nikodem Kuznik" <n...@a...gliwice.pl> napisal w
wiadomosci news:pan.2002.08.30.22.37.05.299109.2118@albatros.gl
iwice.pl...
> [...]

> Ja ostanio (poza zmarzeniem z czosnkiem i imbirem) dodalem krewetki do
> sajgonek zamiast miesa, calkiem niezly efekt, polecam.

to ja poprosze, zebys w wolnej chwili ten przepis na sajgonice z krewetkami
wpisal :)

Dora

1. Data: 2002-08-30 21:25:23

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w blogoslawionym stanie - a jak sie jej duze odwidza ?
> czyli sredniaki - a te z czosnkiem to ja sama sobie zrobie, bo to pycha

jak w zalewie, to w zasadzie tylko do salatki - na cieplo to cienkie, a nie
mozesz kupic mrozonek ? ;-)
no to maly mix przepisow:
camarones ala pimienta (czyli, z tego co rozumiem krewetki z papryka)
0,5 szklanki oliwy z oliwek
1 duza cebula drobniutko posiekana
3 zabki czosnku pokrojone w cieniutenkie plasterki
3-4 papryki chili czerwone, wypestkowane i pokrojone w drobniutkie paski
(julienne)
0,5 kg krewetek obranych ze skorupek
sol
czarny pieprz
2 lyzki dobrego majonezu
Na patelni rozgrzewasz oliwe, wrzucasz cebule i czosnek i podsmazasz do
czasu,a z zrobia sie przezroczyste (nie maja sie prawa zrumienic). Dodajesz
chili i przesmazasz mieszajac jeszcze 5 min, az warzywa zmiekna. Dodajesz
krewetki, doprawiasz sola i pieprzem, smazysz jeszcze ok 3 minut. na koniec
dodajesz majonez, mieszasz i podajesz natychmiast :-)

greckie krewetki z ziemniakami (to jest dobre, mimo, ze zestawienie dziwne)
(na 4 osoby)

1 kg krewetek, duzych najlepiej, obranych
1 srednia cebula posiekana
3 lyzki oliwy z oliwek extra vergine
1 szklanka wody
0,5 lyzeczki soli
70 dag ziemniakow, obranych i pokrojonych w talarki
puszka pomidorow pelati
1 zabek czosnku, drobno posiekany
szczypta cayenne
pokruszona feta
posiekany koperek
Cebule podsmazasz na oliwie, dodaajesz wode, sol i zagotowujesz, dodajesz
ziemniaki i gotujesz, az beda miekkie, dodajesz czosnek, pomidory i cayenne.
zagotowujesz i "pykasz" na ogniu ok 5 min. dodajesz krewetki i gotujesz do
czasu, az beda dobre. podajesz na glebokim talerzu lub w miseczce, posypane
feta i koperkiem.

sałatka z pieczonej papryki, krewetek i fety
2 zielone papryki
2 czerwone papryki
0,5 szklanki oliwy
2 lyzki lagodnego octu z czerownego wina
1 zmiazdzony zabek czosnku
0,5 lyzeczki oregano
0,5 lyzeczki soli
0,5 lyzeczki pieprzu
25 dag srednich krewetek, obranych i ugotowanych (czyli moga byc z zalewy)
25 dag fety
oliwki zielone

Rozgrzej piekarnik na maksa i wstaw do niego papryki naklute widelcem -
trzymaj tak dlugo, az skorka zacznie pekac, ciemniec i odlazic latwo od
miazszu (zaleznie do pieca miedzy 20 a 40 minut). Wtedy wyjmij je, wloz do
papierowej (koniecznie) torby i odstaw zamknieta torbe na 10 minut.
nastepnie wyjmij papryki, wytnij gniazda nasienne i obierz je ze skorki
(powinna b. latwo odchodzic i jest z tym troche babraniny). Miazsz papryk
pokroj w paski (o tyle o ile sie da). oliwe wymieszaj z octem i przyprawami.
Do miski wloz papryke, krewetki i ser pokrojony w duza kotke i polej sosem
oliwno-octowym. Podawaj posypana oliwkami z bagietka np.
i jeszcze moga byc:
krewetki po grecku - z bialym winem, pomidorami i feta
po kahunsku - z zasmazka i warzywami
voodoo - na ostro
jesli siostra ma dziwne ciazowe upodobania i lubi "egzotyke" to krewetki w
herbacie
wloskie krewetki z ziolami i makaronem
po hiszpansku z sherry, szynka i papryka
w sosie smietanowo-czosnkowym
z wermiszelem i ostrymi przyprawami
- napisz jesli cos z tego ci sie podoba, bo nie chce mi sie klepac
wszystkiego. mam gdzies zachomikowane jeszcze inne przepisy, wiec moze byc
cos jeszcze innego - masz jakis sprecyzowany kierunek smakowy dla tych
krewetek ?
Herbatka efemeryczna i krewetkowa

1. Data: 2002-08-30 21:31:03

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-30 22:01:56

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Aug 2002 23:31:03 +0200, Herbatka wrote:

> [...]
No tak, w Chinach...
Bede musial kiedys sprobowac. I tak obserwuje juz spadek cen owodow morz
w Polsce.

> do smazenia to polecam oprocz czosnku i imbiru wrzucic drobno posiekany
> strak czerwonej chili (gubi ostrosc podczas smazenia w duzej mierze ) i
> bedziesz mial syczuanska "trojce przyprawowa" ;-)

Trudno, beda koktajlowe, ale przynajmniej w dobrym stylu ;-)

> tez pozdrawiam
> Herbatka efemeryczna

Dziekuje za rady!
Nik

1. Data: 2002-08-30 22:05:18

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Aug 2002 23:05:32 +0200, gwiazDora wrote:

> [...]
> wiadomosci
iwice.pl...

> to ja poprosze, zebys w wolnej chwili ten przepis na sajgonice z

Oj, chentie bym to zrobil, ale przepis byl na opakowaniu ryzowego papieru
TaoTao. O ile dobrze pamietam, to byly tam grzyby mun, makaron sojowy,
sos sojowy, marchewka pokrajana w slupki, i jajko + mieso (ja uzylem
krewetek) - to jest farsz, no a samo wykonanie tam bylo dostatecznie
jasno opisane, zebym sobie z tym poradzil, wiec na pewno bardziej
dosiwadczony kucharz bedzie mial jeszcze lepsze efekty. ;-)

Cieplo pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-08-30 22:37:38

Od: "Stempi" <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

np Boston Clam Chowder? Taka fajna zupa na rosole drobiowym, z dodatkiem
krewetek, jakiejkolwiek ryby morskiej i - oczywiscie - malzy? Gotujesz
rosol, na niego wrzucasz krewetki, malze, dodajesz rybe, jesli masz - nori
(takie to kwadratowe, ciemnozielone, wodorost), kukurydze z puszki i
pokrajana papryke czerwona. Przyprawiasz toto i niech sie pichci na slabym
ogniu 30 - 40 minut - na zakonczenie szklaneczka bialego wytrawnego wina,
lub - co przydaje oryginalnosci - slodkiego porto - i wio na stol. Wg mnie
jest to bardziej oryginalne niz "niesmiertelne" salatki z owocow morza...
gwiazDora <m...@w...pl> schrieb in im Newsbeitrag:
Z4Qb9.122307$y...@n...chello.at...
> [...]
>
> W najblizszym czasie odwdziecze sie przepisem na buraki z papryka co ich
> moja Pani Matka na zime wiezi w sloikach.

Grzybek
Aronia
Powitanie
Polecam Perogarnie w Gdansku na Starym Miescie
Placek z morelami i kruszonką