Re: kukurydza z grilla?

Data: 2006-08-01 21:43:37
Temat: Re: kukurydza z grilla?
Od: "\"Old Speckled Hen\"" <o...@s...hen>

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
news:eanlj1$ipt$1@opal.icpnet.pl...
> Pewnie już wiele osób przede mną to wymyśliło, ale ja nigdy jeszcze nie
> eksperymentowałam z grillem (zawsze jadłam z grilla tylko mięso albo
> kiełbasę, no ewentualnie chleb).
>
> Mam pomysł, żeby kukurydzę podpiec na grillu. Wyjdzie z tego coś
> zjadliwego?
> Pomyślałam, że najpierw pewnie trzeba ugotować, a potem osuszyć i położyć
> na grillu.
> Dobrze rozumuję?
> Czy lepiej podać zwykłą ugoowaną kukurydzę osobno, a tylko mięso upiec na
> grillu?
>
> Dzięki za wszystkie rady i pozdrawiam

> [...]

Nieobrane kolby kukurydzy (bialej najlepiej) wrzucic na 1-2 godziny do
wiaderka z woda (po kolbie na twarz :) ). Grilowac razem z 'innym wsadem'.
To sie po prostu ugotuje w czasie gdy np. mieso sie piecze. U mnie ok 0.5
godziny. (Weber - Silver)
Eksperymentowac mozna z dodatkami, polewkami itd. wtedy po tej .5 godziny
obrac (wymaga nieco zonglerki nawet jak dobre rekawice sie ma) no i
smarowac/nasaczac (np. mieszanka soku pomaranczowego, worcester souce, soy
souce, butelka piwa.. etc..).
A dla jeszcze lepszego efektu - pod koniec - otwieramy butelke piwa,
trzymajac za szyjke kciukiem uszczelniamy - wstrzasamy mocno no i
'obsikujemy' mocno i soczyscie zawartosc grila - szybko go z powrotem
zamknac nalezy...
ot proste i sprawdzone (ponad 20 lat grilowania)
osh