Re: kurczak jak gyros, pomocy :)

From: "Kri$" <u...@l...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kurczak jak gyros, pomocy :)
Date: Wed, 1 Mar 2006 07:58:18 +0100

Uzytkownik "leezard" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
news:1141166772.981623.326430@i40g2000cwc.googlegrou
ps.com...
> Witam
>
> W najblizszy weekend z powodu pewnej waznej okazji postanowilem
> przygotowac dla mojej kobiety cos dobrego. Problem polega na tym, ze z
> przygotowywaniem potraw trudniejszych niz jajecznica mam delikatnie
> mowiac malo wspolnego. Wymyslilem sobie, ze stworze cos jak gyros z
> piersi kurczaka, poniewaz ona bardzo je lubi. I tu pojawil sie pierwszy
> problem: nigdzie nie moge znalezc przepisu jak sie za to zabrac (poza
> tym ze trzeba zaopatrzyc sie w ww miesko). Zaznaczam ze nie chodzi o
> [...]

Kupic kurczakowego fileta, pokroic w paseczki, dokupic przyprawe gyros (nie
pamietam firmy, psami albo kotami... cholera wie, w kazdym razie czerwone
opakowanie), mieso posolic, dodac 3 lyzki oleju i 3 lyzeczki przyprawy,
dokladnie wymieszac i wstawic na godzine do lodówki. W tym czasie zrobic
surówke i ziemniaki. Surówka z kapusty pekinskiej i czerwonej, drobno
poszatkowanej. Mozna dodac papryke, cebule i co tam jeszcze bedzie w
lodówce. Przygotowac sos tatziki. Zetrzec ogórka na drobnych oczkach
odcedzic plyn, dodac ogórka do jogurtu naturalnego, dodac odpowiednio mleka
zeby uzyskac odpowiednia konsystencje sosu. Dodac sól, pieprz i czosnek (ja
dodaje wycisniety, nie granulowany). Ziemniaki pokroic w paski jak frytki
badz w w kostke. Zblanszowac (dla nie uswiadomionych, wrzycic do lekko
osolonego wrzatku na ok 3 minuty). Ostudzic i do goracego oleju jak frytki.
Rozgrzac patelnie i wrzucic zamarynowanego kurczaka. Smazyc ok 5 min.
Podawac od razu z ziemniakami i surówka.
Smacznego.

PS. nie jest to prawdziwy gyros ale prawie jego namiastka.... i w dodatku
smaczna.

Kri$P
**** Usun co zbedne z adresu ****
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl