kwasna smietana - skad mam to wiedziec?

1. Data: 2001-01-14 09:40:23

Temat: kwasna smietana - skad mam to wiedziec?
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czasami w przepisie jest podane, ze trzeba dodac kwasna smietane, albo
rzadka albo gesta - jak wy to poznajecie po zamknietym kartoniku w sklepie?

--
Rena lub Gregor*

ZAJRZYJ DO MOICH AUKCJI:
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=86312

*) niepotrzebne skreślić :)))

1. Data: 2001-01-14 13:33:38

Temat: Odp: kwasna smietana - skad mam to wiedziec?
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a6173ca$...@n...vogel.pl...
> czasami w przepisie jest podane, ze trzeba dodac kwasna smietane, albo
> rzadka albo gesta - jak wy to poznajecie po zamknietym kartoniku w
sklepie?

Ja używam Danona (Szefa Kuchni) - w pojemniczkach okrągłych jest śmietana
gęsta, kwaśna, a w pojemnikach prostokątnych jest śmietana rzadka, też
kwaśna.
Śmietanki kremówki używam z Łowicza.

MMJ

... Always look on the bright side of life ...

1. Data: 2001-01-14 13:46:54

Temat: Re: kwasna smietana - skad mam to wiedziec?
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki:)

1. Data: 2001-01-14 13:56:35

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> czasami w przepisie jest podane, ze trzeba dodac kwasna smietane, albo
> rzadka albo gesta - jak wy to poznajecie po zamknietym kartoniku w
sklepie?

12% tłuszczu powinna być rzadka
18% tłuszcz średnia
a 22% gęsta
Jednak trzeba próbować z różnych firm
U Danone tak jest... I w jeszcze kilku firmach też...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-14 17:52:00

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> dzieki:)
zabrakło ci "nożyczek"?
PS
to weź gumkę "myszkę"!

1. Data: 2001-01-14 18:45:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasami w przepisie jest podane, ze trzeba dodac kwasna smietane, albo
> rzadka albo gesta - jak wy to poznajecie po zamknietym kartoniku w
czasami niektórzy producenci to podają, jeśli nie to świeża dostawa raczej
słodka a...
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-01-14 21:03:48

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jeszcze cos takiego jak "creme freche" lub "creme frache" ( nie wiem
dokladnie jak sie pisze ). Jako co mozna to stosowac? Czy to jest cos w
stylu kwasnej smietany czy raczej cos serkowatego?
Pozdr.,
Danka

"rena" <r...@a...net.pl> schreef in bericht

1. Data: 2001-01-15 01:05:41

Od: B...@s...mimuw.edu.pl.no.spam (Bart Ogryczak) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Jan 2001 10:40:23 +0100, citizen rena testified:
> czasami w przepisie jest podane, ze trzeba dodac kwasna smietane, albo
> rzadka albo gesta - jak wy to poznajecie po zamknietym kartoniku w sklepie?
Gęsta ma w składzie gumę guar. Przynajmniej ta z Danona. :-/
A i tak nalepszą 'kwaśną śmietaną' jest jest jogurt śmietankowy Campiny.

bart
--
AK-47: *** No targets. Stop.
bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/

1. Data: 2001-01-15 01:53:24

Od: "Witold Szczechura" <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

"Danka" <j...@z...nl> wrote in message
> [...]
> dokladnie jak sie pisze ). Jako co mozna to stosowac? Czy to jest cos w
> stylu kwasnej smietany czy raczej cos serkowatego?

Dokladniej - "Crčme fraîche ". Jest to rodzaj smietany, ktora przeszla
proces fermentacji mlekowej, ma min. 30% tluszczu (zwykle pomiedzy 30 a
40%), jest gesta o gladkiej konsystencji i lekko kwasnym smaku. Stosowac ja
mozna wszedzie tam, gdzie kazdy inny rodzaj smietany - do zup, sosow (nad
kwasna smietana ma te przewage, ze nie zwazy sie po zagotowaniu), do
dekoracji potraw, deserow, ciast, owocow albo kawioru.

Beata

1. Data: 2001-01-15 08:45:49

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bart Ogryczak" <B...@s...mimuw.edu.pl.no.spam>
napisał...
> On Sun, 14 Jan 2001 10:40:23 +0100, citizen rena testified:
> Gęsta ma w składzie gumę guar. Przynajmniej ta z Danona. :-/
> A i tak nalepszą 'kwaśną śmietaną' jest jest jogurt śmietankowy Campiny.

Faktycznie ta 22% ma jeszcze inne składniki prócz śmietany - mączka z chleba
świętojańskiego, białka serwatkowe i sól.
Po przeczytaniu Twojego posta zerknęłam na etykietę. Do głowy mi nie
przyszło, ze musze sprawdzać, z czego zrobiona jest śmietana. Na szczęście
prawnie zakazane jest używanie nazwy masło dla produktów, które masłem nie
są. Np.nie ma czegoś takiego jak masło roślinne - jeśli produkt zawiera
tłuszcze roślinne to nie można go nazwać masłem. Jednak do masła często
dodawane są barwniki np. karoten... Etykiety od masła od pewnego czasu
czytam...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

gazeta wyborcza i kuchnia
Zupa Soljanka
offtopic
zupa madrycka JAK?
Aceto Balsamico !!!! i śmietanowa pasta z łososia