kwaśny bigos -pomocy

1. Data: 2002-11-08 12:00:14

Temat: kwaśny bigos -pomocy
Od: "Czesio" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bigos wyszedł bardzo kwaśny i ciut za słony (takie połaczenie jest możliwe,o
czym się wlłasnie przekonalam) W jaki sposób go "odkwasić"?
Katarzyna

1. Data: 2002-11-08 12:06:35

Temat: Re: kwaśny bigos -pomocy
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję podgotować poszatkowaną świeżą kapustę i dodać do bigosu :)

--
Magda - Slonko (Wroclaw)

1. Data: 2002-11-08 12:20:33

Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik slonko <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqg9io$pr3$...@n...onet.pl...
> Proponuję podgotować poszatkowaną świeżą kapustę i dodać do bigosu :)
>
> --
> Magda - Slonko (Wroclaw)

a ja dodaje po prostu cukier ))))))))))
albo lyzke miodu
pozdofka
flowerka
acha i odlewam te kwasna wode i dodaje troche swiezej
z bulionem )))

1. Data: 2002-11-08 12:28:35

Od: "Quefear" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Proponuję podgotować poszatkowaną świeżą kapustę i dodać do bigosu :)

A nadmiar soli powinien wyciągną wrzucony do środka cały (obrany) surowy
ziemniak, którego później należy usunąć, aczkolwiek po dodaniu słodkiej
kapusty problem i tak powinien zniknąć.

pozdrawiam

Quef

1. Data: 2002-11-08 13:08:07

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Flowera" wrote:

> a ja dodaje po prostu cukier ))))))))))
> albo lyzke miodu

Albo śliwki suszone, dodatkowo pozytywnei wpłyna na aromat i walory smakowe
bigosu ;-)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=3338656

1. Data: 2002-11-08 13:44:30

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

===========
Co zrobic z baardzo kwasnym bigosem to juz pisano.
A co zrobic zeby zawsze wychodzil dokladnie taki
jak trzeba?
Ja robie tak:
- wyciskam bardzo mocno kapuste kiszona (tak jak
sie wykreca mokry recznik)
- wycisniety sok gomadze w miseczce i wstawiam ja
do lodowki.
- wycisnieta kapuste bardzo dokladnie plucze w
duzej ilosci wody co najmniej dwa razy.
- potem robie bigos jak zawsze.
- kiedy calosc powoli dochodzi, zakwaszam zebranym
wczesniej sokiem DOKLADNIE tyle ile potrzebuje!
Bigos jest trafiony "w punkt" - zadnego przypadku,
zadnego "na oko".
A i tak polowa soku zostaje. To swiadczy o tym,
jak bardzo, bardzo kwasny bylby bigos bez
odciskania i plukania.

waldek
===========

1. Data: 2002-11-08 16:03:12

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - wycisniety sok gomadze w miseczce i wstawiam ja
> do lodowki.
> - wycisnieta kapuste bardzo dokladnie plucze w

Coś mi się wydaje, że masz dostęp do kapusty "starej" i to kiszonej
naturalnie a właściwie - ukiszonej tradycyjnie. Te z SuperM nie są kiszone
tradycyjnie a co za tym idzie nie są też i kwaśne ani za słone. Ale są
chrzczone różnymi dodatkami E-coś tam. Mają ładny kolor. Mnie wystarczy 1
minuta aby rozpoznać sztuczną kapustę od tradycyjnej.
:-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-11-10 08:59:23

Od: "michał domagała" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dodaj cukru

1. Data: 2002-11-10 11:20:35

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> - wycisnieta kapuste bardzo dokladnie plucze w
> duzej ilosci wody co najmniej dwa razy.

Wyciskac, tez wyciskam.. ale nigdy w zyciu plucze! przeciez wszuystko co
dobre w kapuscie trafia do zlewu!
wystarczy wycisnac, a potem ewentualnie dolewac soku odcisnietego

Marta

1. Data: 2002-11-11 11:43:34

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał
> [...]
> chrzczone różnymi dodatkami E-coś tam. Mają ładny kolor. Mnie wystarczy 1
> minuta aby rozpoznać sztuczną kapustę od tradycyjnej.

Hej!
No to się podziel z grupą, co robisz przez tę minutę nad kadzią z kapustą w
hipermarkecie?
Przypominam sobie, że właściwie zawsze stoi nad taką beczką taki poważny
gość w kapeluszu i hipnotyzuje ją, kapustę, okiem. Nie wiedziałem, co czyni.
To Ty byłeś? ;-))
Ale poważnie - jak ją demaskujesz? Organoleptycznie? Kupując 5 dkg, czy
jakimś chlorkiem nadmanganianu potasu?

Namaste!

EuGeniusz Dębski

Foundee ?
co zrobic ze slimakow??
Kielki rzodkiewkowe
Jak sie nazywaja takie drozdzowe buleczki robione na parze?
CafeZaSlipem