Strona główna Grupy pl.rec.kuchnia lekki OT - przyrzad do jajek na miekko - specyficzny zapach, jak usunac? Re: lekki OT - przyrzad do jajek na miekko - specyficzny zapach, jak usunac?

Re: lekki OT - przyrzad do jajek na miekko - specyficzny zapach, jak usunac?

From: "Cekir" <s...@p...interia.pl.invalid>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: lekki OT - przyrzad do jajek na miekko - specyficzny zapach, jak usunac?
Date: Wed, 22 Sep 2004 10:27:52 +0200

> Odmierzasz wodę stosownie do ilości jaj, ich wielkości i stopnia
> oczekiwanego ugotowania (kieliszek ma oznaczenia), wlewasz do "patelni",
> wkładasz foremkę z jajami, przykrywasz, włączasz i czekasz na donośne
> drrrrrrrrrrrrrrrrrń (włącza się, jak woda się wygotuje i "patelnia"
zacznie
> się przegrzewać). Jaja są gotowe (ugotowane na parze).

I co? Jak dasz tyle wody ile jest narysowane na podzialce dla danej ilosci
jaj na miekko to masz jaja na miekko?
ja mam to urzadzenie 1,5 roku i ciagle sie ucze ile wody nalezy nalac.
Mi wychodzi okolo 1,5-2 przedzialki w gore, bo inaczej sa za miekkie.
Sprawe utrudnia jeszcze wielkosc jajek i to czy sa one swierzo wyciagniete z
lodowki, czy juz ogrzane do temperatury pokojowej.

Na razie wychodzi mi calkiem niezle dla 4 duzych jaj z lodowki przy miarce
2,25 :)

Ale sie nie poddaje - jeszcze 3 lata i moze uda mi sie opanowac wszystkie
konfiguracje :)

PS. To urzadzenie chyba sprawilo, ze nie moge sie przekonac do automatu do
chleba :)

Cekir
cekir at poczta dot onet dot pl