liliowce

1. Data: 2004-08-19 11:18:37

Temat: liliowce
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ramach stopniowego zmniejszania trawnika wynalazłem trochę miejsca na
sporą kępę liliowców. I chciałbym to urządzic z sensem.
Pytam więc:
1. Jakiej wysokosci są najniższe liliowce, a jakiej najwyższe? Jakie to
odmiany?
Bo moje dotychczasowe mają od 50 cm do 110 cm.
2. Czy one wszystkie muszą kwitnąć mniej więcej w tym samym czasie czy też
są odmiany wczesne i późne? Czy można wpływac na opóźnienie lub
przyspieszenie terminu kwitnienia? Jak?
3. Po przekwitnięciu zostaną gołe liscie. Co posadzić miedzy liliowcami co
by ich nie zasłaniało, a po ich przekwitnięciu dało jakieś kwiecie? Na razie
chodzą mi po głowie tylko "Marcinki".
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
W związku z tymi planami proszę się spodziewac, że będę wyłudzał.
:-)))))))))))))
J.

2. Data: 2004-08-19 11:30:20

Temat: Re: liliowce
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
| W ramach stopniowego zmniejszania trawnika

Nareszcie!

> [...]

co
| by ich nie zasłaniało, a po ich przekwitnięciu dało jakieś kwiecie? Na

Zawilce jesienne. Tyle że one są piekielnie ekspansywne. Floksy też mogą
być.

| PS
| W związku z tymi planami proszę się spodziewac, że będę wyłudzał.
| :-)))))))))))))

Wieść gminna niesie, że już wyłudziłeś:-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-08-19 11:37:42

Temat: Odp: liliowce
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cg2381$a0m$...@n...news.tpi.pl...

> Zawilce jesienne. Tyle że one są piekielnie ekspansywne.
Jak to się nazywa oficjalnie bym sobie mógł poszukac jakichś fotek i
informacji?

Floksy też mogą > być.

Floksy kwitną mi w tym samym czasie co liliowce.

> Wieść gminna niesie, że już wyłudziłeś:-)

To dopiero nieśmiałe początki :-))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2004-08-19 11:45:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
| dyskusyjnych napisał:cg2381$a0m$...@n...news.tpi.pl...

| Jak to się nazywa oficjalnie bym sobie mógł poszukac jakichś fotek i
| informacji?

Anemone hybrida, Anemone japonica, Anemone hupehensis. Po polsku zawilec
ogrodowy.

| Floksy kwitną mi w tym samym czasie co liliowce.

Zależy od odmiany i klimatu - u mnie większość liliowców już przekwitła, a
floksy szaleją.

| To dopiero nieśmiałe początki :-))))))))))

Nie chcę być złym prorokiem, ale odmian liliowców jest więcej niż odmian
winorośli. Jadalne też są...;-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-08-19 12:02:07

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cg2455$f4r$...@n...news.tpi.pl...
> Nie chcę być złym prorokiem, ale odmian liliowców jest więcej niż odmian
> winorośli.
To jest nie możliwe. :-))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2004-08-19 13:48:13

Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytam więc:

Ja nie odpowiem (bo wiedzy brak), ale zaostrzę apetyt. Pierwsze zdjęcia po
wizycie u Mirzana...
http://fotogalerie.pl/galeria/malgorzata1684
Liliowo - Gosia

---

7. Data: 2004-08-19 13:57:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> 3. Po przekwitnięciu zostaną gołe liscie. Co posadzić miedzy liliowcami co
> by ich nie zasłaniało, a po ich przekwitnięciu dało jakieś kwiecie?

Liliowce maja zwyczaj rosnac na tyle gesto, ze nie jest to dobry pomysl.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-08-19 13:58:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Nareszcie!

Basiu, on nie winnice zmniejsza, tylko trawnik :-)

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2004-08-19 14:28:00

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Nl2Vc.194416$fv.980@fe2.columbus.rr.com...
| "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

| Basiu, on nie winnice zmniejsza, tylko trawnik :-)

Wiem, ale w każdym razie jest to krok we właściwym kierunku, przecież potem
już tylko winnica zostanie do zmniejszania:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-08-19 15:17:01

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski napisał:

> 3. Po przekwitnięciu zostaną gołe liscie. Co posadzić miedzy liliowcami co
> by ich nie zasłaniało, a po ich przekwitnięciu dało jakieś kwiecie? Na razie
> chodzą mi po głowie tylko "Marcinki".

Zależy jakie marcinki, są takie które na pewno je przerosną.
Posadź jakieś niewysokie róże, jakieś ziołowate roślinki,
jeżówkę, hyzop, kocimietki, szałwie. Tylko ostrożnie z
kolorami, gdyby czasem kwitnienie się nałożyło:-)
Odętki wirginijskie, złocienie, anafalis - bezobsługowe
zupełnie. Nachyłki może.

Pozdrawiam
Marta

sianie trawy we wrześniu