Re: litości!!! - ile to jest...

Data: 2003-11-07 07:21:57
Temat: Re: litości!!! - ile to jest...
Od: "waldek" <x...@o...pl>

> tak dla ścisłości 1kB = 1000B, 1KB = 1024B. Przy M, G, T, P mamy problem,
bo
> to juz wielkie litery. Jednak płyta 120GB ma 120 Gigabajtów (czyli 120 *
> 10^9), w gibach* jest mniej.
=======
Producenci dysków najczęściej stosują mnożnik 1000 dzięki czemu ich produkty
zyskują marketingowo. Jednak producenci oprogramowania, zwłaszcza
systemowego, konsekwentnie i zawsze liczą przez 1024 (2^10), bez względu na
wielkość i rodzaj literki prefiksowej. I jest to jedyne logicze podejście,
nie wprowadzające zamieszania.
=======

> Waldek, na chorobowem
=======
Moja babcia Ci rosół z kaczki by ugotowała.
=======

> *Wg ISO, prefiksy nazywają się kibi, mibi, gibi, tibi, pibi. Wiem, że tak
> nikt nie mówi, ale...
=======
Gdzieś, kiedyś to słyszałem, ale bardziej na zasadzie baśni albo legendy.

waldek
=======