Re: ło matko

From: "Chiron" <i...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: ło matko
Date: Thu, 3 May 2012 19:30:46 +0200

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jntopn$u6j$1@usenet.news.interia.pl...

> Oczywiście, że sobie wyobrażam. Ba, nawet bym się tym specjalnie nie
> zdziwił. Taktyka spalonej ziemi wbrew temu co znowu sugerujesz nie jest
> żydowskim wynalazkiem.
>
> Pomyśl sobie teraz: OD PODSTAW wybudowałeś na jakimś terenie przemysł,
> fabryki i to bardzo zaawansowane technologicznie, wytwarzające dobra,
> które długo jeszcze będą obiektem zazdrości sąsiadów. Stworzyłeś od gołej
> ziemi rolnictwo, miasta, infrastrukturę o lata świetlne wyprzedzające
> dokonania sąsiadów.
>
> Pytanie za 100 punktów: dlaczego miałbym to zostawić tymże sąsiadom?

> [...]

Jednakże nie zastosowali tego sposobu myślenia nawet Irlandczycy, rugowani
na początku 20 wieku ze swojej ziemi. Ani też wiele innych nacji. Biorą taki
wariant na poważnie jedynie Izraelczycy. I to z podobnej przyczyny, dla
której grają w drużynach europejskich- nie starając się dogadywać z
sąsiadami. Tylko że to akurat zrozumienie tego wymaga odrobiny znajomości
psychologii, i nie teoretycznej- tylko po prostu- w miarę przynajmniej
dobrego kontaktu z sobą. Czy rozumiesz, o czym piszę? Bo rozumiesz pan- ani
narody, ani pojedyńczy ludzie za bardzo zimnym rozumem się nie chą kierować.
Bo gdyby się kierowali- to nie składali by się np na osadnictwo w
Palestynie, tylko sfinalizowali by zakup Kenii, Konga czy Madagaskaru (bo
tak planowali ci, którzy myśleli kryteriami rozumowymi)

serdecznie pozdrawiam

Chiron