Re: lychee- co to takiego? (ciut dlugie)

From: Michał Kowalewski <M...@a...waw.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: lychee- co to takiego? (ciut dlugie)
Date: Wed, 12 Mar 2003 00:35:18 +0100

Krysia Thompson wrote:

> chinese gooseberry - wielkosci wlasnie dosc duzego agrestu i
> ksztaltu tez, skorka jakby kolczasta, pazdziorowata, kremowo
> rozowa. miaz gumowaty, przejrzysty bialawy, pestka w srodku,
> ciekawy smak owocowy, nie moge sie zdecydowac czy wole swieze czy
> zapuszkowane ;))) moge jesc na szufle. w salatkach owocowych i
> luzem ;))

Witaj w klubie! :)
Liczi i rambutan sa wspaniale! I na surowo i w zalewie.
Przy okazji polecam do ozdoby salatek/drinkow:

Pokroic owoc z zalewy na plasterki (czyli wyjda krazki) i namoczyc w blekitnym
Curacao. Przybieraja wsciekle niebieski kolor (swoja droga to sa owoce, ktore
najlepiej lapia ten kolor - przynajmniej tak wynika z mojego doswiadczenia, a
eksperymentowalem z jablkami, gruszkami i brzoskwiniami)
Pozdrawiam!
Michal.