marzy mi sie taki tort...

1. Data: 2006-09-20 10:49:38

Temat: marzy mi sie taki tort...
Od: "magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

marzy mi sie taki tort:
dosc wytrawny, z wisniami z likieru (amaretto?), w polewie czekoladowej.....

jako, ze bylby to moj pierwszy tort mam dwa pytania:
czym nasaczyc biszkopt? to powinno byc cos o smaku cytrusowym czy raczej...
nie wiem... kawowym??

jak zrobic polewe czekoladowa?
bardzo mi zalezy, zeby nie byl to tlusty krem, a ciemna polewa czekoladowa.
nie wyobrazam sobie, ze po prostu rozpuszczona gorzka czekolada bedzie dobra.
polewa ma byc dosc twarda (nie mazista), ale nie krucha i dac sie nalozyc dosc
grubo... idealem jest tort bostonski z coffee heaven, ktorego niestety nadal
nie jestem w stanie powtorzyc :((

ktos ma pomysl, a raczej doswiadczenie??

dzieki
Magda

2. Data: 2006-09-20 10:57:10

Temat: Re: marzy mi sie taki tort...
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]

> nadal
> nie jestem w stanie powtorzyc :((
>
> ktos ma pomysl, a raczej doswiadczenie??

Takie rzeczy to tylko w Erze.
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać...

Ale mi narobiłąś smaku - jak też chętnie pośledze ten wątek...

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

3. Data: 2006-09-20 11:21:56

Od: "Anet" <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ktos ma pomysl, a raczej doswiadczenie??
>
> dzieki
> Magda

Ja robiłam cos takiego, pycha jak dla mnie, przepis chyba Władysława
(sorki ale nie zapisałam a pamięć mam zawodną)

CIASTO : 6 jajek, 250 g cukru rafinowanego, 100 g mąki tortowej, 50 g
kakao, 150 g topionego masła
SYROP : 200 g cukru, 350 ml wody, kirsch
DO PRZEŁOŻENIA : 800ml słodkiej śmietany, 200 ml mleka, 80 g cukru
pudru, 2 łyżeczki cukru waniliowego
DO DEKORACJI : tabliczka gorzkiej czekolady, wiśnie z koniaku
6 jajek i 250 g cukru rafinowanego intensywnie ubijamy, aż będą
bardzo gęste i spienione. Dodajemy, delikatnie mieszając, 100 g.
przesianej przez sito mąki tortowej, 50 g kakao i 150 g topionego
masła. 3 tortownice o średnicy 22 cm smarujemy masłem i oprószamy
mąką, wlewamy do nich ciasto. Pieczemy w 180 stopniach przez ok. 25
min.
Przygotowujemy syrop z 200 g cukru i 350 ml wody. Dodajemy do niego
kirschu dla zapachu. Ostudzone płaty ciasta maczamy w syropie.
Ucieramy na grubej tarce na duże wióry tabliczkę dobrej, gorzkiej
czekolady. Wkładamy to do lodówki.
Ubijamy 800 ml. zimnej gęstej, słodkiej śmietany z dodatkiem 200 ml
bardzo zimnego mleka, 80 g cukru pudru i 2 łyżeczkami prawdziwego
cukru waniliowego. Śmietanę rozdzielamy na 3 warstwach tortu
układając na każdej kilka wiśni z koniaku. Warstwy składamy,
resztą śmietany smarujemy boki tortu. Dekorujemy wiórami
czekoladowymi.
Podajemy z lodówki

Anet

4. Data: 2006-09-20 11:27:51

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> marzy mi sie taki tort:
> dosc wytrawny, z wisniami z likieru (amaretto?), w polewie
> czekoladowej.....

We Wrocławiu w Tutti-frutti jest dokładnie taki i nazywa się węgierski :-)

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
Korzenie wychowania są gorzkie, ale owoce słodkie
(Arystoteles)

5. Data: 2006-09-20 11:34:15

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dosc
> grubo... idealem jest tort bostonski z coffee heaven, ktorego niestety

Tortu wyżej wspomnianego nie jadłem, w T. nie ma CH, ale:

- zwykła, rozpuszczona czekolada będzie dobra jako polewa (możesz dodac
kilka łyzek smietanki) - tylko kup dobrą czekoladę, taka, ktroa sama w sobie
jest smaczna;

- osobiście ostatnia warstwe wisni dałbym na górę, tuż pod czekoladę.

DJD

6. Data: 2006-09-20 11:34:46

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> We Wrocławiu w Tutti-frutti jest dokładnie taki i nazywa się węgierski :-)

Ten przepis wygląda na to, czego szukasz:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis1691.html

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
Czasami myślę, że Bóg tworząc człowieka,
przecenił nieco swoje zdolności (O. Wilde)

7. Data: 2006-09-20 16:33:18

Od: "Nesti" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> jak zrobic polewe czekoladowa?
>
> ktos ma pomysl, a raczej doswiadczenie??
>
> dzieki
> Magda

Co do czekolady to ja robię tak:
1/3 kostki MARGARYNY (nie masła !!! )
4 łyżki cukru
kopiasta łyżka koakao (gorzkiego- ja uzywam Deco Moreno)
łyżka wody

Gotować na małym ogniu aż do rozpuszczenia cukru
Gorące nakładać na ciasto, później samo...stwardnieje, ale nie będzie
kruche.
Dla mnie pycha i zawsze tak robię

Pozdrawiam
Nesti

8. Data: 2006-09-20 18:21:14

Od: "Fama" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Użytkownik "magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> We Wrocławiu w Tutti-frutti jest dokładnie taki i nazywa się węgierski :-)

Kojarzy mi się też z babką hiszpańską z horteksu (po sąsiedzku).

Aga

9. Data: 2006-09-20 18:40:43

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fama" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kojarzy mi się też z babką hiszpańską z horteksu (po sąsiedzku).

Tutti-frutti to właśnie dawny Hortex. Miałaś na myśli cukiernię "Babeczka"
Orbisu (tę vis-a-vis Opery)?

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
"Miłość jest zawsze nowa. I bez względu na to, czy w życiu kochamy raz,
dwa czy dziesięć razy, zawsze stajemy w obliczu nieznanego.

10. Data: 2006-09-21 07:14:50

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ato chyba black forrest gateau.

a ja zapodam najprostszy jaki znam krem czekoladowy. biszkopt możesz
nasączyć czymkolwiek co ci przyjdzie do głowy wiśnie np. w całości dodać
do kremu przy składaniu tortu.

przepis na ilość kremu do formy 24 cm.
biszkopt dzielony na trzy.

zagotuj 130ml kremówki i 130 ml mleka, ubij 7 żółtek z brązowym cukrem
im ciemniejszy tym lepszy , demerara itd. wlej gorące mleko ze śmietaną
rozmieszaj dodaj 3 do czterech tabliczek czekolady . połamanych na
drobne kawałki ( ilośc zależy od zawartości kakao, ja używam goszką
około 65 %) wystudż . wkorporuj ubitą śmietanę około 150 ml tu też
sprawa gustu dodasz więcej śmietany będzie krem bardzioej mleczny mniej
bardzie intensywny. dodanie ciemnego rumu lub brandy wzbogaci smak . i
tyle. złoż tort z nasączonego biszkopta. buty polecą z nóg. ja dodaję
sorbet z mięty sos toffee itp .

pozdro piotr

Na temat nalewki galaretki
Grzyby po raz n-ty....