Re: monotonna dieta

Data: 2004-01-07 22:39:39
Temat: Re: monotonna dieta
Od: "jurek" <g...@o...pl>

> Mam właśnie w łapach najnowsze opracowanie nt. DŚ, jakie wala się po moim
> biurku - wydane w 2003 roku, choć zebrane dużo wcześniej. Sowo - mój TŻ
> zawodowo zajmuje się propagowaniem diety śródziemnomorskiej, mam jakiś
obraz
> tej diety.
>
> Piramida żywienia wg. DŚ:
>
> podstawa - codziennie:
> pieczywo, makaron, ryż, kuskus, inne zboża, ziemniaki
> owoce, warzywa, fasola, groch, soja, orzechy
> oliwa z oliwek
> ser i jogurt
>
> środek - kilka razy w tygodniu:
> [...]

to jest juz dieta srodziemnomorska skorygowana i poprawiona, tak samo jak
dieta kretejska (od Krety). Warto poszukac przepisow na potrawy tradycyjne z
regionow Nicei, Marsylii czy wybrzeza katalonskiego i zobczysz ze nie do
konca "dieta srodziemnomorska" ma korzenie w tradycyjnym sposobie odzywiania
sie populacji zamieszkujacych (od pokolen) wybrzeza hiszpanskie, francuskie
i wloskie.

Jurek