nie ta grupa ale spytam

31. Data: 2005-12-29 11:55:10

Temat: Re: nie ta grupa ale spytam
Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> "Theli" <g...@w...pl> napisał

> I tylko po to?
> Marny argument.

Argument jak kazdy inny. Jesli czyta sie duzo, to jedna czy druga marna
jakos przejdzie, a na etapie szkolnym lepiej przeczytac wiecej i potem
dopiero formulowac sobie gust niz na wszelki wypadek nie przeczytac ,,bo
ja na pewno tego nie polubie''.

> Myślę, że istnieje multum takich książek.
> Ciekawych, wartościowych, wciągających i wartych dyskusji.

Nie istnieje, jesli argumentem jest lubienie lub nielubienie tematyki
ksiazki, no, chyba, ze w klasie sa np. sami entuzjasci fantatsyki. Ale
jesli w tej samej klasie jest choc jedna milosniczka poezji, to juz jest
problem.

> Nie wszyscy muszą czytać jedno i to samo.

A jak wyobrazasz sobie wtedy dyskusje?

> Może nawet lepiej i sensowniej
> byłoby, gdyby osoby czytające dane pozycje, w ciekawy sposób zachęciły
> pozostałych kolegów do przeczytania ich. I vice versa.

Moze lepiej, ale biorac pod uwage ciagly brak czasu na lekcjach, raczej
trudne do zrealizowania.
Wspolczuje takim opornym czytaczom pokscia na studia - tam dopiero
przezyja szok, gdy nikt nie bedzie ich pytal czy chca cos przeczytac czy
nie.

th

32. Data: 2005-12-29 12:36:42

Od: oshin dorota bugla <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pieknego dnia 2005-12-29 12:55 Theli z nienacka napisal/a:
> A jak wyobrazasz sobie wtedy dyskusje?

Jak na niusach.
Nikt nic nie wie, ale profilaktycznie wypowiadamy się na każdy temat ;)))

--
oshin, z marynarskim pozdrowieniem "Znaczy Pan nie wiedział, ale Pan
powiedział?"

33. Data: 2005-12-29 12:44:22

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <g...@w...pl> napisał

> [...]
> jakos przejdzie, a na etapie szkolnym lepiej przeczytac wiecej i potem
> dopiero formulowac sobie gust niz na wszelki wypadek nie przeczytac ,,bo

Założyłam, że ktoś mówi "nie lubię" po przeczytaniu jakiejś pozycji z danego
gatunku albo po przebrnięciu na siłę kilkudziesięciu stron, a nie po prostu
z góry zakłada, że nie lubi, bo nie.

> A jak wyobrazasz sobie wtedy dyskusje?

W (pod)grupach?

> Moze lepiej, ale biorac pod uwage ciagly brak czasu na lekcjach, raczej
> trudne do zrealizowania.

I pewnie prościej jest zmuszać wszystkich do czytania miernoty, a czas,
którego tak brakuje, marnować na jałowe "dyskusje".

> Wspolczuje takim opornym czytaczom pokscia na studia - tam dopiero
> przezyja szok, gdy nikt nie bedzie ich pytal czy chca cos przeczytac czy
> nie.

Zależy na jakie studia się idzie.
Mnie nikt do niczego nie zmuszał.
Chcąc zaliczyć dany przedmiot musiałam wykazać się jego znajomością -
teoretyczną i/lub praktyczną.
W jaki sposób to zrobiłam - to był już tylko i wyłącznie mój problem.

PozdrawiaM

34. Data: 2005-12-29 12:45:51

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 28 décembre 2005 ? 19:22:28, dans <doul68$q38$1@news.dialog.net.pl> vous
écriviez :

> Niebawem przerabiac bedzie Wladce pierscieni (nauczycielka celowo wybrala te
> pozycje, na zlosc uczniom bo nie chcieli) - corka nie cierpi tego typu
> literatury (ja tez)

Nie przyszlo ci do glowy ze jedno z drugim jest moze jakos zwiazane ?

Ewcia

--
Niesz

35. Data: 2005-12-29 13:00:00

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal w wiadomosci

> Nie przyszlo ci do glowy ze jedno z drugim jest moze jakos zwiazane ?

Mozesz to rozwinac?

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

36. Data: 2005-12-29 13:36:08

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oshin dorota bugla" <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl>
napisał w wiadomości

>Z Twojego postu wynika, że Dżuma i LotR to ten sam gatunek... śmiem się nie
>zgodzić. Wynika również, że wg Ciebie nie ma znaczenia czy przeczyta się
>książkę Camus'a, czy też streszczenie tej książki p. XYZ, czy obejrzy się
>film p. BVN..., jak wyżej, śmiem się nie zgodzić.

Wyciagasz falszywe wnioski.

Dla jasnosci. Wracajac do mojej krotkiej wypowiedzi. Czy nie widzisz w tym
wszystkim sporej winy nauczycieli??? Glownie to chcialam podkreslic... Ida
(na latwizne) do kina, badz ogladaja film w klasie - propozycja
nauczyciela... Rozumiesz? Uczniowie przyzwyczaili sie, ze nie musza czytac
na przymus (wszystkich) lektur. Bez nich tez mozna isc dalej i wiele
osiagnac.

Nawiazujac do glownego watkotkotworcy, jesli jego dziecko nie chce czytac
tej lektury (podobnie jak moja corka-Wladce), to jego/jej sprawa jak ja
"przerobi". Swiat sie nie zawali.

A co do Wladcy pierscieni - uczniowie mieli do wyboru Makbeta lub Wladce.
Chcieli przeczytac Makbeta - wszyscy. Nauczycielka stwierdzila, ze w takim
razie maja przeczytac Wladce (!). To byla zwykla zlosliwosc z jej strony. I
tylko tak przy okazji sie tu "wyzalilam".

[...ciach...]

Dalszy tekst pomine...rozwinelas go w zupelnie innym kierunku. Nie chce mi
sie/nie mam czasu na roztrzasanie/ustosunkowanie sie do niego.

Zeby nie bylo, ze w ogole moje corki nie czytaja. Siegaja po to co lubia
(nie bede zdradzac gatunku, bo to niewazne; ale maja odmienne
zainteresowania).

37. Data: 2005-12-29 13:40:57

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> I pewnie prościej jest zmuszać wszystkich do czytania miernoty, a czas,
> którego tak brakuje, marnować na jałowe "dyskusje".

Zauwaz, ze to co jest ,,miernota'' dla jednych nie musi byc takie dla
innych. Sa uczniowie, dla ktorych ,,lektura'' i ,,miernota'' to
synonimy. Maja blokade na samo polecenie przeczytania czegos.
Podobnie, spotykam sie z ludzmi, ktorzy twierdza, ze nie lubia
matematyki, a po dokladniejszym wypytaniu okazuje sie, ze nie lubia
matematyki, bo mieli glupia matematyczke.

> Zależy na jakie studia się idzie.

Na kazdych studiach mozesz trafic na przedmiot, ktory ci nie odpowiada.
,,Humanisci'' czesto maja logike, ,,scislowcy'' filozofie i nic sie na
to nie poradzi. Prowadzilam kiedys matematyke dla biologow, wiec wiem co
mowie ;)

> Mnie nikt do niczego nie zmuszał.
> Chcąc zaliczyć dany przedmiot musiałam wykazać się jego znajomością -
> teoretyczną i/lub praktyczną.
> W jaki sposób to zrobiłam - to był już tylko i wyłącznie mój problem.

Dokladnie, ale znajomosc tematu bierze sie z ksiazek, nie trafilas nigdy
na nudny podrecznik? A jesli przy okazji jego autorem jest prowadzacy
wyklad, to niestety, trzeba zacisnac zeby i przebrnac. Tyle, ze to jest
jasne dopiero na studiach, w szkolach jeszcze nei do wszytskich dociera.

th

38. Data: 2005-12-29 13:42:44

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:
(...)
> Nie wszyscy muszą czytać jedno i to samo. Może nawet lepiej i sensowniej
> byłoby, gdyby osoby czytające dane pozycje, w ciekawy sposób zachęciły
> pozostałych kolegów do przeczytania ich. I vice versa.

I to ma sens. Powinnna być tylko narzucona ilość książek (dla tych,
którzy nie czytaja wcale). Pomysł dobry, ale nie przejdzie, bo
kto zmusi nauczyciela do przeczytania wszystkich książek, jakie
kilkadziesiąt osób sobie wybierze?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

39. Data: 2005-12-29 13:46:29

Od: oshin dorota bugla <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pieknego dnia 2005-12-29 14:36 Iwona_s z nienacka napisal/a:
> Dla jasnosci. Wracajac do mojej krotkiej wypowiedzi. Czy nie widzisz w tym
> wszystkim sporej winy nauczycieli??? Glownie to chcialam podkreslic...

No cóż, IMO Ci nie wyszło. Z postu wynikło dla mnie, że oglądanie filmów
pochwalasz oraz że pani zrobiła na złość wybierając LotRa, ale i tak
będą oglądać film. Stąd moje zdziwienie i post.

> [...]
> nauczyciela... Rozumiesz? Uczniowie przyzwyczaili sie, ze nie musza czytac
> na przymus (wszystkich) lektur. Bez nich tez mozna isc dalej i wiele

Hmm, to można iść dalej i wiele osiągnąć bez czytania lektur, czy nie?

--
oshin, której ton wypowiedzi jakoś się nie podoba, ale może to złudzenie

40. Data: 2005-12-29 13:52:51

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Dec 2005 12:23:43 +0100, Nixe napisał(a):

> Aha, więc musisz zjeść cały gar bigosu, żeby stwierdzić, że Ci nie smakuje?

Gdyby bigos posiadal scisla definicje i smakowal zawsze tak samo, to pewnie
wystarczyloby sprobowac raz i jednego.

Zeby w pelni docenic i polubic najstarsze, najlepsze wina trzeba podobno
najpierw wypic sporo mlodszych, starszych, tanich i drogich.

Maciek
"Oh gimme, gimme, gimme a beer after midnight"

Praca w Internecie - płacę nawet 600$ !!!
Piernikowa porażka.
margaryna
jak sie robi kutie?
Co podaliscie na Wigilie?