nieżyt gardła czy krzywa przegroda nosowa

11. Data: 2010-11-10 23:18:31

Temat: Re: nieżyt gardła czy krzywa przegroda nosowa
Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Każda przyzowita klinika na pierszym badaniu wsadzi ci kamerę i sama zobaczysz
> [...]

A możesz polecić jakąś taką "przyzwoitą klinikę" w DC, z
kamerką ? Bo u wielu laryngologów króluje endoskop - twardy
prętcik ze światełkiem i soczewką na końcu...

Fajnie jakby mieli doświadczenie z nieżytami nosa, gardła,
przerośniętymi migdałkami i takie tam ;)

Dzięki,
Aleksander.

12. Data: 2010-11-11 08:57:13

Od: Tułmacz <Tułmacz4uinglish@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A możesz polecić jakąś taką "przyzwoitą klinikę" w DC, z
> kamerką ? Bo u wielu laryngologów króluje endoskop - twardy

W Krajmedzie mają kamerę, nagrywają i potem po koleji odtwarzają, cofają,
wyjaśniają itd.
Należy umówić się do dr Krajewskiego na wstępną wizytę i powiedzieć że
chcesz operować przegrodę. Po wstępnym badaniu (rynoskopii) robią ci
rynomanometrię i skierują na tomografię. Jak wiesz co i jak możesz się
zastanawiać czy, gdzie i za ile to robić

jk

13. Data: 2010-11-11 15:18:21

Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skierują na tomografię. Jak wiesz co i jak możesz się zastanawiać czy, gdzie i

OK - dzięki - tomografię już mam.
Słyszałem (dlatego mam wątpliwości), ze te małżowiny powiększone
(po stronie gorszego przepływu powietrza) że one właśnie się jakby
"dostosowują" do tego skrzywienia - i że po "naprawieniu" przegrody,
tak, aby oba kanały nosowe były jednakowo drożne, że nie do końca
może być dobrze, bo ogranizm dorosły np taki jak mój (34 letni) ;)
... zdążył się już przyzwyczaić do funkcjonowania ze skrzywioną przegrodą.

No ale pewnikiem się wybiorę... warto wiedzieć co mi tam zalega.

Czasem jest lepiej z tym moim gardłem, czasem gorzej, ale prawa dziurka
w nosie zdecydowanie mniej drożna... czasem staje się całkowicie drożna,
ale to tak może z 10% czasu - pozostałe 90% mniej lub bardziej przytkana.

Pozdawiam,
Aleksander.

14. Data: 2010-11-12 21:19:56

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co wyście się tak do tej pszegrody pszyczepili?
Prawie każdy ma skszywioną, jeden mniej drugi więcej,
jak laryngolog nie ma na co zwalić to zwala na kszywą pszegrodę,
a operować się tylko tak dla zasady to bez sensu.
Jak byś miał istotnie zabużony pszepływ powietsza,
albo widocznie odrżająco kszywy nos, to może wtedy,
ale tak tylko - to bez sensu.

> Od dluzszego czasu, ... Czesto musze połykać ślinę, gdyz mam wrazenie że
> spływa mi z góry jakas wydzielina , cos jakby mi tam w srodku gardla
> uwierał, mniej wiecej gdzie ten maly języczek jest.
Pszyczyn może być więcej, nawet wogule nielaryngologiczna.
I wcale nie znaczy, żeby koniecznie się pszejmować nawet dziwnie bżmącą albo
poważną
diagnozą: sprawdzić u drugiego medyka, bardziej cenić własne odczucia niż
namowę na krojenie hirurga szukającego obiektu krojenia.

15. Data: 2010-11-13 10:06:58

Od: Tułmacz <Tułmacz4uinglish@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak byś miał istotnie zabużony pszepływ powietsza,

robisz rynograifie i w 5 min widzisz na wykresie czy zaburzony czy nie.
Może tym masz krzywy nos, ja mam prosty

jk

16. Data: 2010-11-13 19:00:03

Od: "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Aleksander" napisał:
> Czasem jest lepiej z tym moim gardłem, czasem gorzej, ale prawa dziurka
> w nosie zdecydowanie mniej drożna... czasem staje się całkowicie drożna,
> ale to tak może z 10% czasu - pozostałe 90% mniej lub bardziej przytkana.

a jednaj jakimś dziwnym cudem czasami się całkowicie udrażnia, wiec jednak
przyczyną nie jest niedrożność, po porstu masz chore zatoki, a co jest
pszyczyną tego ci nikt nie powie, każdy cię bdzie namawiał na operacje, bez
gwarancji na sukces, oraz bez informacji o skutkach ubocznych tkich
zabiegów, jak dla mnie to te operacje przegrody czy małżowyn to zabiegi
czysto kosmetyczne, czyli zamaskowanie na krutko problemu jak pszypudrowanie
noska, dobrze się zastanów bo powikłąnia zostaną ci na całe życie i mogą być
bardziej upierdliwe niż pobolewające gardełko:O(

17. Data: 2010-11-13 20:03:53

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> robisz rynograifie i w 5 min widzisz na wykresie czy zaburzony czy nie.
No właśnie, nie umiesz czytać.
Nie piszę czy ważne jest czy pszepływ jest zabuzony czy nie.
Pszepływ powietsza zaburzają nawet włoski w nosie.
Piszę że ważne jest czy ten pszepływ jest __istotnie__ zabużony.

> Może tym masz krzywy nos, ja mam prosty
Mam prosty nos, a to czy laryngolog będzie gderał ile procent do ilu
pszepływa w jednej i drugiej dziurce, w sumie mało mnie obhodzi.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

18. Data: 2010-11-13 20:38:43

Od: "Piotrek" <u...@p...oonett.ppll> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> No właśnie, nie umiesz czytać.
> Nie piszę czy ważne jest czy pszepływ jest zabuzony czy nie.
> Pszepływ powietsza ***zaburzają*** nawet włoski w nosie.

Popełniłaś błąd ortograficzny :)

> --
> Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
> sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Trzymam kciuki za walkę z nawykami!

19. Data: 2010-11-18 14:53:14

Od: "xxl" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

spływanie po tylnej ściance to nic innego jak alergia.
mnie też tak spływa ale nie zawsze. zwłaszcza rano.
mnie to wkurza owszem no ale co zrobić. nasila sie to w okresie graznia
kaloryferów i na wiosnę.
pozdrawiam magda

20. Data: 2011-01-26 12:38:45

Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

"Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl> wrote in message

> [...]
> noska, dobrze się zastanów bo powikłąnia zostaną ci na całe życie i mogą być
> bardziej upierdliwe niż pobolewające gardełko:O(

Co do tej "całkowitek drożności" - owszem czasem tak jest - że obie są drożne.
Widocznie jak nie ma żadnej widzieliny i kanał nosowy jest drożny to nie czuć
oporów przepływu powietrza - jednak kiedy coś się zaczyna dziać,
minimalny katar / wydzielina, to już wystarczy, by przytkać tę dziurkę
o małym przekroju - co już tylko potęguje problem, bo nie może się
osuszać przepływającym powietrzem - i tworzy się zamknięte koło.
"Dużej" dziurce nic mała ilość wydzieliny nie zrobi, bo nawet jak
jak wydzielina pokryje śluzówke jakąś tam warstewką, to dziurka wciąż
drożna, można oddychać - kanał nosa sie osusza od przepływającego powietrza.

Więc na pewno główną przyczyną problemów jest wydzielina, ale jak
obie dziurki nosa są tak samo duże i drożne, to szansa, że coś złego
zacznie się dziać, jest dużo mniejsza.

Pozdrawiam,
Aleksander.

TENS - jaki prąd?
Usunięcie dwóch ósemek naraz
Re: Mikroomdlenia
co zdrowego można zjeźć w restauracji innej niż inne
Zmiana w trzonie C7 (11mm), jak rozsądnie zdiagnozować?