Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.

421. Data: 2019-06-26 19:42:04

Temat: Re: niowych dni.
Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 03:35, Ilona pisze:

> Towarzysz Gomułka tłumaczył, że spekulanci wykupują ze sklepów.
>

> //o tym wielkim głodzie, to Urban zapewniał, że 'rzad się sam wyżywi'.

Za Gomułki akurat podobno nie było niedoborów towaru. Niepotrzebnie jak
widać Urban się trudził wyjaśniając komu Polacy zawdzięczają puste półki
lat 80tych.

422. Data: 2019-06-26 19:42:35

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 03:38, Ilona pisze:

> Rozumiem, że w ostatnich wyborach głosowałeś na Brauna.

Nie, głosować to ja mogę na kogoś kto jest tego wart,. Wybór
potencjalnego mniejszego zła, to dla mnie żaden wybór.

423. Data: 2019-06-26 19:43:45

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 03:49, Ilona pisze:

> [...]
> która uczyła na poziomie elementarnym, czytac pisac i rachowac,
> katoliccy emigranci w Ameryce byli główna siła w najnowoczesniejszych
> przedsiębioratwach, (np: Forda), daleko w tyle pozostawiajac innych
> emigrantów z reszty Świata.
>
> W pare lat po tym, jak pojawił sie program spoleczny partii 'Centrum',
> oparty na katolickiej nauce społecznej, (obejmował także swym
> zasięgiem ogromny obdszar zaboru pruskiego), zięć Karola Marksa
> napisal esej pod tytułem 'Prawo do lenistwa', w którym nawoływał
> proletariat, aby sie nie uczył i nie pracował.

9/Prawo-do-lenistwa.pdf

> To są fakty, którym nie sposób zaprzeczyć.

Ale w sumie o co chodzi? Akurat ja nie jestem jakimś wrogiem Kościoła
aby przypisywać jemu wszystko co najgorsze. Gdy się dobre przyjrzeć to
nawet bez lupy widać że wiele punktów wspólnych miało to  z tym co
napisał Marx. I nie chodzi o to że dobre bo napisane przez księży czy
Marksa ale że jest zwyczajnie pro ludzkie.. czyli Wolność Równość
Braterstwo.

424. Data: 2019-06-26 19:45:29

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 03:58, Ilona pisze:

> Dzisiaj chodzi o to, by poprzez systemy dopłat i innych świadczeń
> oduczyć szerokie rzesze ludzi uprawy ziemi.
>
> Marksiści w czasach po 1917, siła odbierali chłopom ziemie a to
> budziło czynny opór.  Dzisiaj neo_marksizm psychologicznie zniechęca
> ludzi, regulacjami ekonomicznymi, (dopłatami), i tym samym zachęca by
> sami się jej pozbywali za grosze.
>
> --

Prawda jest taka że w Europie jest nadmiar w produkcji żywności. Dlatego
np Szwecja płaci "posiadaczom ziemi" aby nie produkowali więcej żywności
niż potrzeba.

Ta doktryna nie przewidywała ziemi na własność, i moim zdaniem - bardzo
słusznie. Nie wiem o czym piszesz bo w Polsce od niedawna praktykowane
są zwyczaje szwedzkie, czyli kasa za zalesienie dzierżawionej przez
siebie ziemi. Tak więc nie ma mowy o jakichś próbach skłaniania ludzi do
pozbywania się ziemi. Jak dla mnie jest to nie tylko głupia polityka ale
nawet wielce szkodliwa - ja płacę podatki na jakąś łajzę która w swoim
utrzymywanym m.in przeze mnie lesie wiesza tabliczkę z napisem "zakaz
wstępu", to jest zwyczajnie chore.

Słyszałaś o bałtyckim dorszu? Podobno polscy rybacy apelują na forum
europejskim o całkowity zakaz połowów tej ryby na Bałtyku. Oni w zamian
za odpowiednie rekompensaty przyrzekają że na jakiś czas skończą z
rybaczeniem...

425. Data: 2019-06-26 19:47:07

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 04:23, Ilona pisze:

> [...]
> posiadaczom'.
>
> Marks narzekał, że klasa robotnicza sie emancypuje i wśród robotników
> pojawia się 'burżuazja', robotnicy wykwalifikowani, którzy nie są
> zainteresowani rewolucja.
>
> Zięć Marksa, Paul Lafargue, napisał esej: "Prawo do lenistwa", (linka
> podałem obok), w którym wzywał proletariat do zaniechania nauki i
> coraz wydajniejszej pracy.
>
> To katolicka nauka społeczna spowodowała, że proletariat zaczął sie
> uczyć, coraz wydajniej pracować w nowoczesnym przemysle, dorabiać się
> i w konsekwencji, nie był już dalej zainteresowany komunistyczną

W takim wypadku źle się wyrażał - ziemi nie można odebrać nikomu bo ona
nie może być w czyimś posiadaniu. Co do fabryk to także żadne odbieranie
ponieważ  fabryka z reguły to tzw dobro wspólne. Po prostu bez udziału
innych tzw właściciel nawet nie byłby w stanie postawić samych fundamentów.

Coraz mniej rozumiem tego Marksa w twoim wykonaniu. Jaka "burżuazja"?
"Prawo do lenistwa" - ok - przecie człowiek nie rodzi się po to aby
przypier*ać jak osioł. Na zaspokojenie własnych i ew rodziny potrzeb nie
musi sobie rąk wyrywać.

Tak, miałabyś swoją 'katolicką naukę" gdyby nie październik 1917 roku..
Ile ofiar ile krwi musiało popłynąć aby bydło wreszcie pojęło że życie
na czyjś koszt to żadna cnota.

426. Data: 2019-06-26 19:48:11

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.06.2019 o 04:13, Ilona pisze:

> Jeszcze wielu rzeczy sie dowiesz.
> Był na tej Syberii, jak nieprzymierzając, Piotr I Wielki.
>
> Był chyba jedynym wśród tych oligarchów, który budował szkoły,
> uczelnie, fundował zagraniczne stypendia i z tego powodu był
> niebezpieczny dla tych wszystkich nowo_ruskich. Zyskał tak ogromne
> poparcie polityczne, że zagroził reelekcji Putina i tym samym, w
> krótkim czasie, 'spóścili go po brzytwie'.
>
> Nie wiem co dziś Chodorkowski robi. Widać dogadał sie z nowo_ruskimi,
> może, coś im obiecał i wypuścili do przed terminem, może nawete jakąś
> odprawe dali, (a co stać ich) :)

Bez przesady. - Miałem znajomego który jeździł już w nowych czasach na
polowania i wędkarstwo na Syberię. Całe szmaty przestrzeni na których
nie sposób zobaczyć tak znanej dzisiejszym Polakom tabliczki z napisem
"teren prywatny ZAKAZ wstępu".  I sorry, pomyliłem persony - pisząc o
Chodorkowskim miałem na myśli Romana Abramowicza, bo on właśnie mi się
kojarzy z carem Syberii.

A Chodorkowski ma się nie najgorzej - swoje odsiedział i żyje na
uchodźstwie z majątku który zgromadził.  Ruskie prawo , podobnie jak
polskie nie praktykuje konfiskaty mienia skazanych złodziei. W takich
USA gościu dzisiaj mieszkałby pod mostem.

427. Data: 2019-06-27 04:54:32

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-26 19:41, Trybun wrote:

> Co inaczej? Niby wieli biały pan to był zbawianiem dla tubylców?
>
> Nie jest łatwo zamknąć na klucz konkretny rozdział w swojej historii.
> Tym bardziej że imperialiści nie mają zamiaru przyznawać np takiej
> Australii prawa do samostanowienia.

Zapewniam, że było zupełnie inaczej, przynajmiej od 500 lat.

https://youtu.be/cPIyMA9hRUA?t=1200

//jest też o Australii.

428. Data: 2019-06-27 04:59:23

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-26 19:42, Trybun wrote:

> Za Gomułki akurat podobno nie było niedoborów towaru. Niepotrzebnie jak
> widać Urban się trudził wyjaśniając komu Polacy zawdzięczają puste półki
> lat 80tych.

Nie rozumiesz w jakich okolicznościach Urban to powiedział?

Rynek wewnętrzyn, kontrolowany przez państwo, został wyłączony z
łańcucha przepływu torawów i usług.
To tzw. 'ludzie', zaczeli wymieniać się na zasadzie, towar za towar, czy
usługi.

//i z tego powodu te słowa: "rząd się sam wyżywi".

429. Data: 2019-06-27 05:01:16

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-26 19:42, Trybun wrote:

> Nie, głosować to ja mogę na kogoś kto jest tego wart,. Wybór
> potencjalnego mniejszego zła, to dla mnie żaden wybór.

Ba, od pewnego czasu, wiekszość wyborców głosuje nie 'za', tylko
'przeciw', komuś, lub czemuś.

430. Data: 2019-06-27 05:06:57

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-06-26 19:43, Trybun wrote:

> [...]
> napisał Marx. I nie chodzi o to że dobre bo napisane przez księży czy
> Marksa ale że jest zwyczajnie pro ludzkie.. czyli Wolność Równość

Komuniści w Niemczech, w 1870, także głosowali na partie 'Zentrum'.

//po tych wydarzeniach, gdy ruch komunistyczny podzielił się, Marks
dostał wylewu.

Przemoc adminów Sieci, ciąg dalszy historii.
Hoży Ambroży
Wolna Wola a sugestia.
Partnerstwo w epoce przemian.
"Czy jesteś NORMALNY?"