Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: XL <i...@g...pl>
Subject: Re: no niestety
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.rec.kuchnia
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Reply-To: i...@g...pl
References: <jf7826$4q4$1@speranza.aioe.org> <jf7ain$vom$1@news.icm.edu.pl>
<jf7b3b$19i$1@news.icm.edu.pl>
<0...@e...googlegroups.com>
<1aka4p0ok5cef$.abrxt1qjit3r$.dlg@40tude.net>
<3...@b...googlegroups.com>
<1hxctmu43l664$.wp1ofvlzhdqz$.dlg@40tude.net>
<d...@f...googlegroups.com>
<1nr6t5aogmwos$.ok7dqmf0ilh9.dlg@40tude.net>
<jf8mqp$eum$2@news.task.gda.pl>
<1k6bjymdfqyry.3vhk8yf9mzuy$.dlg@40tude.net>
<jfbl3e$ad3$1@news.task.gda.pl>
<yrpoki3s0jhu$.1lytgm03xud4t$.dlg@40tude.net>
<jfbsai$nd7$1@news.task.gda.pl> <jfbsuq$p0j$1@news.task.gda.pl>
Date: Fri, 20 Jan 2012 15:38:23 +0100
Message-ID: <ez5oxjonpp6f$.alh7476stxwb.dlg@40tude.net>
Lines: 77
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.139.92
X-Trace: 1327070343 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26709 79.191.139.92:49491
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:618686 pl.rec.kuchnia:341251
Ukryj nagłówki
Dnia Fri, 20 Jan 2012 15:15:59 +0100, zażółcony napisał(a):
> W dniu 2012-01-20 15:05, zażółcony pisze:
>> W dniu 2012-01-20 14:43, XL pisze:
>>> Dnia Fri, 20 Jan 2012 13:01:53 +0100, zażółcony napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 2012-01-19 19:47, XL pisze:
>>>>> Dnia Thu, 19 Jan 2012 10:13:01 +0100, zażółcony napisał(a):
>>>>>
>>>>>> W dniu 2012-01-18 23:41, XL pisze:
>>>>>>
>>>>>>> Przed zabiciem świnię się POWINNO ogłuszyć prądem, samo zabicie
>>>>>>> polega na
>>>>>> albo potraktować dwutlenkiem węgla
>>>>>> ale jaki procent zwykłych rolników podchodzi do tego poważnie ?
>>>>>
>>>>> Zwykły rolnik swoją kurę na obiad zabija siekierą i nikomu nic do
>>>>> tego. Tu
>>>>> się rozmawia o uboju przemysłowym - czytaj uważnie, a nie wyskakuj jak
>>>>> filip z konopi.
>>>>
>>>> Mnie się wydawało, że tu się mówi o tym, jak zapewnić możliwie
>>>> humanitarne
>>>
>>> Czy Ty wiesz, co znaczy "humanitarny"?
>>> http://www.slownik-online.pl/kopalinski/E7790B931806
8483C12565E0006FAF73.php
>>>
>>> Jakim swędem odnosisz "humanitaryzm" do stosunku człowieka do
>>> zwierząt, gdy
>>> to słowo (etymologicznie nawet) odnosi się jedynie do człowieka?
>>
>> A wracajac jeszcze do powyższego ...
>> Jedynie do człowieka powiadasz ... Powołując się na prawo, jakoż i Ty
>> wcześniej:
>> http://www.abc.com.pl/problem/1859/7
>> Przeszukaj sobie artykuł pod kątem wyrażenia 'humanitar'
>> Czyżby prawnicy pisali w sposób ... hmmm ... niestosowny ?
>
> A może byś też tu zajrzała, tu już całkowicie 'na twardo'
> i poważnie:
> http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1997111
0724
> Ustawa o ochronie zwierząt.
> Przeszukaj sobie tekst ujednolicony ustawy.
Mam co robić.
> Jakbyś skomentowała stosowność np. takiego wyrażenia:
>
> "Art. 5.
> Każde zwierzę wymaga humanitarnego traktowania."
Komentarz:
Ustawa/artkuł wykazuje się nadużywaniem słowa "humanitarny" w niestosownym
znaczeniu, ponieważ "humanitarny" oznacza "ludzki". Nie należy traktować
zwierząt jak ludzi, bo to nie są ludzie.
Słowo "wymaga" jest także użyte niestosownie - zwierzęta niczego nie mogą
od człowieka wymagać, wymagac moze tylko człowiek od siebie lub drugiego
człowieka.
Prawidłowa treść:
"Każde zwierzę chce/powinno być dobrze traktowane".
Proste i jasne.
> Spróbuj mi też potem wyjaśnić, jaki jest związek Twoich
> trudności z zaakceptowaniem powyższego stanu rzeczy z:
> 1. wiejskim wychowaniem
> 2. katolickim wychowaniem
Żaden. Mam wystarczajaco szeroki zakres słownictwa, aby nie musieć określać
swego stosunku do zwierząt identycznie jak do ludzi - i ten stosunek mam
zgoła inny. Gama moich zachowań i uczuć wobec zwierząt jest wystarczajaca,
aby im było ze mną dobrze, a jednocześnie aby nie myliły mi się z ludźmi,
co jak widzę występuje u niektórych i prowadzi do tzw "nawiedzenia" :->
--
XL
|