Re: noze kuchenne

Data: 2017-05-06 16:08:15
Temat: Re: noze kuchenne
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
news:op.yztfb9g3mtaby1@tncap.wroclaw.vectranet.pl...

> Obróbka cieplna owszem, ale trzeba mieć na uwadze cały proces obróbki
> stali.
> Bo są np. noże walcowane, kute, kute wielowarstwowe, pomińmy inne
> wynalazki i noże ceramiczne.

No ale twardość stali będzie chyba decydować o szybkości tępienia się.
Jeśli mama i tak nie ostrzy sama tylko zanosi do ostrzenia to chyba nic
poniżej twardości tego "german steel" czyli X50CrMoV15 nie warto brać.
Z tej samej stali są chyba Victorinoxy, i lepsze Gerlachy z tego co czytam.
Popularna stal w naszym rejonie geograficznym, skoro i ta "beczkowa"
Alpha Stefana jest z tej samej stali...

> XL-zacietrzewionym wrogom noży ząbkowanych do pieczywa
> polecam szczególnie ten:
>
> https://www.smakprostoty.pl/shippu-black-63-warstwow
y-damascenski-japonski-noz-do-pieczywa-24-cm

> Ząbkowany oczywiście, czyli dla tych, co prawdziwego chleba nie widzieli.
> Ze stali damasceńskiej 63-warstwowej :)

To nóż dla ludzi co mają jakiś nożowy fetysz :-)

> Rozpatrując tylko twardość stali, niektórzy chcą mieć nóż ostry przez
> długi czas, inni wolą nóż poddający się łatwemu ostrzeniu.
> Noże wielowarstwowe łączą warstwy stali o różnych cechach, w poszukiwaniu
> kolejnego ideału :)
>
> A jeśli zaczniemy jeszcze rozpatrywać szczegóły budowy noża, to już można
> doprowadzić do wojny.
> Jak choćby tradycyjnej, między zwolennikami otwartej i zamkniętej brody :)

Nie chcemy wojny.
Chcemy dobrać rozsądne noże do codziennego używania w kuchni.
Takie które nie tępią się po kilku użyciach i nieźle trzymają się dłoni
i do tego wyglądają przyzwoicie aby się mamie spodobały :-)
Na razie używa staroci z czasów jak byliśmy mali, i noże są tak
zjechane od kilku dekad ostrzenia że szkoda gadać :-))
Pomyślałem więc, że fajnie byłoby mamę zaskoczyć takim prezentem.
Dzięki Wam za pomoc przy wyborze. Myślę, że coś razem wybierzemy.