noze kuchenne

241. Data: 2017-05-04 14:34:50

Temat: Re: noze kuchenne
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 14:04 Akarm <a...@w...pl> pisze:

> Ale tylko taki upieczony razem z piaskiem. Albowiem stal można stępić
> czymś o twardości co najmniej zbliżonej do twardości stali.

:)
Ty chcesz tu uprawiać kabaret?
Czy to wina zerowej umiejętności wyciągania wniosków z empirii?
Twoja diamentowa ostrzałka do noża z Lidla potrzebna Ci tylko dlatego, że
nożami kuchennymi tniesz blachy stalowe i gwoździe?

BTW człowiek musi być wyjątkowo gruboskórny (żeby nie rzec, stalowo...),
skoro musiał ostrzyć brzytwy, a teraz wymienia wkłady/noże w maszynkach do
golenia...
Rolnicy ostrzą/ostrzyli kosy tylko po to, żeby w razie jakby co, móc
zarzynać skutecznie wroga.
W tartaku ostrzą piły tylko dlatego, że w polskich lasach mnóstwo
pozostałości po wojnach i w drewnie pozostała masa odłamków i żelastwa.
:)

W tym wątku najrozsądniejszy okazuje się Pszemol - chce kupić noże,
próbuje się dowiedzieć jak najwięcej, nie cwaniakuje. Większość zaś
porusza się wokół wyobrażeń. A w tym poście, Akarm wręcz w oparach absurdu.

--
Trefniś

242. Data: 2017-05-04 17:35:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> G e n i a l n e ! ! !
>
> To teraz pochwal się, jak często ostrzysz swój nóż uniwersalny/szefa
> kuchni/Santoku, którym kroisz chleb.
> O ile w ogóle ostrzysz (albo Twój mąż), bo naprawdę śmiem wątpić, czy
> znasz materię.

Stosunkowo niedawno o tym pisałam tutaj.

> Parafrazując: kroić każdy może, czasem lepiej lub czasem gorzej :)

Ty oczywiście jedynie lepiej 333-)

> A ciuchy można kupować nowe po ubrudzeniu.

Mam nadzieję, że do tej chwili sam zrozumiałeś, jaka to zła analogia.

> Bo przecież pralki nas zabijają.
> Proste jak "Świat według Ikselki".

To leć prać te noże.

243. Data: 2017-05-04 17:36:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Podrzucić parę sposobów na odmłodzenie?

Urodzić dziecko? Daj spokój, Tobie to nie pomogło.

244. Data: 2017-05-04 21:15:15

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.05.2017 o 17:36, Ikselka pisze:

> Urodzić dziecko? Daj spokój,

Że co? Tobie nawet nie sugerowałabym, aż tak okrutna nie jestem.

> Tobie to nie pomogło.

A Tobie ewidentnie zaszkodziło.

Ewa

245. Data: 2017-05-04 22:47:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Że co? Tobie nawet nie sugerowałabym, aż tak okrutna nie jestem.

A ja tak głupia, żeby posłuchać.

> A Tobie ewidentnie zaszkodziło.

Pa, Ewciu. Nudzisz mnie już.

246. Data: 2017-05-04 23:41:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.05.2017 o 22:47, Ikselka pisze:
> A ja tak głupia, żeby posłuchać.

> Pa, Ewciu. Nudzisz mnie już.

LOL

Ewa

247. Data: 2017-05-05 13:04:38

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 16:46 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> Potrzebuje kupić na prezent dla mamy komplet dobrych noży kuchennych.
>
> Co możecie doradzić fajnego na rynku?

Nie wiem, czy jeszcze szukasz tych noży, ale ta wiedza i tak może komuś
się przydać.
Podrzucam, bo dzielnie przełknąłeś moje impertynencje (IMHO lekko
uzasadnione, ale do tego nie wracajmy!). A to dobrze rokuje na przyszłość
:)

Niestety, nie używam tych noży, ale spełniają całkiem sporo Twoich
wymagań. Poza tym to, co mogę zobaczyć na zdjęciach wskazuje, że te noże
mają wszelkie szanse być całkiem przyzwoite.

Firma Gerlach jest polska i ma ponad 250 letnią historię:
http://gerlach.pl/page/o-marce

Podstawowym nożem w kuchni jest tzw. nóż szefa kuchni, tu masz dość tani
ale całkiem przyzwoity z wyglądu:

https://ostry-sklep.pl/gerlach-991-deco-wood-noz-sze
fa-kuchni-8-18039

76,50 PLN + koszta wysyłki to nie jest wysoka cena.

Nie jestem sprzętowcem jeśli chodzi o stal, ale można poszukać informacji
na temat stali nierdzewnej molibdenowo-wanadowej MOV 1.4116.

Dokładnie ten nóż jest częścią zestawu w drewnianym bloku:
https://ostry-sklep.pl/gerlach-991-deco-wood-komplet
-nozy-kuchennych-5-szt-w-bloku-10963

Wszystkie noże są z tej samej stali.

Nie jestem zwolennikiem noży w blokach, bo najczęściej są to słabe noże i
IMHO lepiej osobiście skomponować sobie zestaw (choćby na raty).
Zwłaszcza, że takie zestawy są stosunkowo drogie (tu 334,13 PLN). Ale tu
przynajmniej jeden z ważniejszych noży jest chyba całkiem porządny.

Poza tym bloki drewniane sprzyjają hodowli drobnoustrojów, IMHO lepiej nie
trzymać noży w wylęgarni bakterii :)

Te noże Gerlacha mają całkiem dobre opinie, np:
https://forum.knives.pl/index.php?topic=149942.20

W ogóle polecam ten portal i forum, zawsze można zadać pytanie.
Tu przemyślenia jednego z "nawiedzonych" forumowiczów m. in. na temat tego
właśnie noża szefa kuchni:

http://www.adammarczak.com/blog/ostro-noze-w-kuchni/

--
Trefniś

248. Data: 2017-05-05 13:12:56

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 13:04 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
>
> W ogóle polecam ten portal i forum, zawsze można zadać pytanie.
> Tu przemyślenia jednego z "nawiedzonych" forumowiczów m. in. na temat

Ach, noże mają jedną "wadę" dla niektórych - producent zaznacza wyraźnie
"nie należy myć w zmywarce".
Ja myślę, że to informacja "proszę nie psuć noży niewłaściwą obsługą"!
:)

--
Trefniś

249. Data: 2017-05-05 19:12:46

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja objeżdżam? Po Stokroć!

Po mnie?
Wypraszam sobie.
Stokrotka

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

250. Data: 2017-05-06 03:41:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"stefan" <s...@w...pl> wrote in message

> podobne dostałem czterdzieści parę lat temu w ślubnym prezencie
> https://www.solingen.pl/pl/124-alpha-z-debu-beczkowe
go
> firma godna polecenia...

Tu więcej o tych nożach Alpha, z inną rękojeścią:
https://www.knivesandtools.com/en/pt/-gude-alpha-che
f-s-knife-1805-16.htm
Wygląda na to, że ze stali X50CrMoV15, tak jak "nasze" Gerlachy.

Posolę sobie :-D
Szkodliwe pralki
Jaki termos obiadowy?
Co zrobić poświątecznie?