Re: obowiązki dzieci w domu ...

From: "Radek" <r...@z...net>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
<ds79md$71n$1@proxy.provider.pl> <ds7anj$95i$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ds7q0a$63a$1@achot.icm.edu.pl> <ds7qq5$9k2$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ds9o8c$u5l$1@achot.icm.edu.pl> <ds9ph6$3e$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ds9qr1$gem$1@atlantis.news.tpi.pl> <dsa2nm$noe$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dsa7i6$dq3$1@proxy.provider.pl> <dsador$frr$1@nemesis.news.tpi.pl>
<dsatgu$3om$1@proxy.provider.pl>
<43e92749$1$1472$f69f905@mamut2.aster.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
<dschti$nvi$1@atlantis.news.tpi.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
<dscj51$d6$1@atlantis.news.tpi.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
<dsfc7a$ktr$1@atlantis.news.tpi.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
<dsfs2q$a9s$1@atlantis.news.tpi.pl>
<j...@g...news.tpi.pl>
Subject: Re: obowiązki dzieci w domu ...
Date: Thu, 9 Feb 2006 22:27:12 +0100

Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:jareks-38F1F0.19083209022006@gigaeth-gw.news.tp
i.pl...

> Co najmniej nie tylko. Jeśli na przykład będę po nie musiał jeździć na
> drugi koniec miasta, to już odpadają.

Pod warunkiem, ze koniecznie musisz je przywieźć do domu
i musisz to robić codziennie, prawda?
Bo jeśli tam gdzie są dostępne jest kino/sklep/kręgielnia/plac zabaw
to czemu nie pojechać tam raz na dwa tygodnie na 6-8 godzin?...

> Nie musisz sobie wyobrażać. Sprawdź, ile zapłacisz za jabłka na litr
> soku.

Zupełnie nie o to mi chodziło (pewnie wiesz), ale proszę bardzo:

gotowy produkt:
"sok" jabłkowy z marketu - jakieś 2zł/litr

"własnoręczny" _równoważny_ produkt:
3kg jabłek - jakieś 5 zł (*)
2x5l wody - jakieś 8 zł
mamy ok 11 litrów "soku z marketu" za 13 zł ;)
(*) zamiast tak kolosalnego wkładu naturalnego wystarczyłoby
pewnie jedno jabłko i trochę kwasku cytrynowego (koniecznie
o smaku identycznym z naturalnym;))
:-P

Ale o ile pamiętam z młodości to soki robi się z tego co rośnie
na działce - a na działce rośnie to z czego chce się mieć soki ;)
O półproduktach natomiast mówiłem w kontekście
przygotowywania posiłków ;)

> A ja uparcie próbuję Ci zwrócić uwagę, że niby te same rzeczy robione na
> skalę przemysłową trochę się różnią od tych robionych ręcznie.

A ja uparcie twierdzę, że jest to niska cena za mój czas.
Coś tak jak Twój cennik na pierogi ;)

> Słyszałeś może o wynalezionym w Związku Radzieckim automatycznym
> golibrodzie?

Nie. Ale maszynki używam. Nie golę się brzytwą. A mój dziadek
się golił - widziałem :) Powinienem kultywować tradycję?...
Moim zdaniem to strata czasu i nerwów.

> Się uprasza o uważne czytanie i zwrócenie honoru teściowej. Jej pierogi
> są pyszne. Pisałem o jej mamie.

Zwracam niniejszym :)

> Nie musi. Natomiast nader często będą różne sposoby na zmniejszenie
> strat/kłopotów - jak choćby moczenie pierogów w oleju, żeby się nie
> sklejały ułożone jeden na drugim.

Zasada jest prosta. Spróbuj. Jak jest OK - zostajesz stałym
klientem. Jak nie jest OK - idziesz gdzie indziej, a sklepik
upada... podstawy gospodarki rynkowej, czy jakoś tak.. ;)

> A ja chętnie porównam, jeśli tylko zdradzisz producenta. Naprawdę robią
> z samą kapustą (kiszoną)?

Zliiiituj się :)))
Napisane jest "Pierogi z kapustą". Smakują inaczej niż te na których
jest napisane "Pierogi z mięsem" - więc chyba z mięsem nie są ;)
Czy są z kapustą, czy z koniczyną - smaczne są - wystarczy :)
We w weekend wybieramy się do Selgrosa, jak jeszcze będą
to powiem jaka marka ;) (zapas się skończył).

Pozdrawiam,
Radek