obowiązki dzieci w domu ...

681. Data: 2006-02-09 03:43:05

Temat: Re: obowiązki dzieci w domu ...
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lozen" <i...@n...spam.hotmail.com> wrote in message
news:dsdcgf$7op$1@inews.gazeta.pl...

> Takie mialam jakies glupie wyobrazenie, ze ludzie z wyksztalceniem
> medycznym szukaja infomracji w roznych pismach glownie medycznych, gdzie
> wszelkie badania sa udokumentowane, gdzie podane sa realne wyniki, a nie
> kto co i gdzie przy kawie zaslyszal.

strasznie glupawe.

> Ale widze bardzo sie mylilam i rozumiem juz, ze Ty uwazasz, ze
> pl.rec.kuchnia jest wiarygodnym zrodlem do poparcia argumentow.

a skad wiesz, kto to napisal? moze to byl lekarz, piszacy na grupe
kuchnia? rozumiem, ze masz wszystkich w glebokim powazaniu,
i uczestnikow grupy kuchnia kojarzysz tylko z garami, ale uruchom te
pare szarych komorek i wymysl cos sensowniejszego.

> Czym, pl.rec.kuchnia? Faktycznie jest to i argument warty podwazania i
> smiechu.

Ty jestes smiechu warta. skoro poddajesz w watpliwosc zrodlo newsy to i
twoja ciekawostka jest tyle samo warta. mam nadzieje, ze juz zaiskrzylo
i zrozumialas co mialam na mysli wczesniej.

> Idz do http://news.google.com/ i wpisz sobie teflon.

wpisz tez fluor.

> Nie. Pobijasz mnie na reke i noge.

a wdzialas mnie?

iwon(K)a

682. Data: 2006-02-09 03:48:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message

> Prawda?

(...)

No i Elske zwariowala.......ale mozna sie bylo spodziewac, widac juz
bylo pocztatkowe objawy ;)))

iwon(K)a

683. Data: 2006-02-09 03:49:21

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marchewka" <M...@b...pl> wrote in message
> Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Robisz za głos ludu?

yhy.

> Byłoby ze mną znacznie gorzej, gdybym się na Tobie wzorowała.

zdecydowanie nie rob tego, bo przestnie byc smiesznie.

iwon(k)a

684. Data: 2006-02-09 03:52:27

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:dsd954$15uv$1@news.mm.pl...
> Nixe"

> Więc inaczej - czy Ty byś tak postępowała, gdyby Twojej córce nie chciało
> się nic robić w domu?

nie wiem co bym zrobila, gdyby rzeczywiscie moja corka lezala
na tapczanie caly dzien i na wszelkie propozycje mowila by ze jej sie nie
chce. moze bym ja wyslala na boot camp? a moze wziela kija baseballowego
i postraszyla, ze ja pacne w loczki? a moze katapultowalabym z tego tapczanu
poza dom? no nie wiem.

iwon(K)a

685. Data: 2006-02-09 03:54:49

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:dsd96h$160q$1@news.mm.pl...

> Bo lubię zaczynać realizację planów od okrągłych terminów ;-)

a co z 15 lutym? kragle to, to jest?

> Więc ten luty jakoś jeszcze przeboleję.

omatulojedyna, to chyba juz nie bedziesz musial umartwic sie w
poscie przedwielkanocnym, dostaniesz rozgrzeszenie calkowite-
powiedz ksiedzu, ze gadalas z Iwon(k)a na necie, a on juz wiedzial bedzie
co zrobic-zapuka caly konfesjonal, taka bedziesz bezgrzeszna! ;)

iwon(k)a

686. Data: 2006-02-09 03:55:55

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message

> Przepiszę w domu sto razy:

LOL! ze tez Ci sie chce :)) musisz sie nudzic biedulko w domu.
moze bys tak do pracy poszla??

iwon(k)a

687. Data: 2006-02-09 03:57:29

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potwierdzam. Nixe nie jest taka jak Iwon(k)a. ;-P

tak, tak, tak, tak. sto razy! (a'popros Elske to ci to przepisze jak chcesz,
ona nawet do 100 potrafi zliczyc ;))

> I cale szczescie! ;)

no nie? :))))

iwon(k)a

688. Data: 2006-02-09 04:15:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:dsd92s$15am$1@news.mm.pl...

> No to masz problem, bo nikt tu takiego postawienia sprawy nie sugerował..

tak?
obowiązek m III, D. ~zku, N. ~zkiem; lm M. ~zki
1. <konieczność zrobienia czegoś wynikająca z nakazu wewnętrznego
(moralnego),
administracyjnego, prawnego; to, co ktoś musi zrobić powodowany tą
koniecznością; powinność, zobowiązanie>

nie wiem jak Ty pojumujesz slowo obowiazek, ale ja jw.
to tak jak z obowiazkiem szkolnym (tu dopisz np domowe)
chodzisz do szkoly nawet jesli Ci sie nie chce, oczywiste jest, ze
jesli jestes chora, czy cos inngeo Ci wypadlo waznego, do szkoly nie
idziesz. mowiac wiec o obowiazkach dzieci, nikt nie musi nic
sugerowac, wsytaczy znac slowo obowiazek.

> Nikt nie pisał, że jesteśmy niezastąpialni i że żadna sytuacja nie jest w
> stanie zdjąć z domownika danemu mu obowiązku.
> Przecież to byłby jakiś absurd.

oczywscie, do szkoly tez masz obowiazek chodzic, jednak jak jestes
chora nie idziesz. to chyba logiczne. nie udawaj wiec , ze ja mam problem,
bo cos mis ie zdaje, ze to Ty obowiazek traktujesz jakos inaczej niz ja.

> Ale przecież sama twierdziłaś, że dziecko nie musi robić w sytuacji, gdy
> mu się nie chce.

juz na ten temat rozmawialysmy w innym podwatku. problem jest wtedy
wiekszy i lezy zupelnie gdzie indziej, nie wystaczy wtedy tylko nalozyc
obowiazek.
odnosnie sytuacji sporadycznych super odpowiedziala miranka.

(...)

> [teoretyzuję, bo Jasiek sam jeszcze śmieci oczywiście nie wynosi]

aa, to nie bede tej odpowiedzi brac pod uwage.

(...)
> U Was może nie ma tego problemu, ale powtarzam, że nie wszystkie dzieci są
> takie same. I naprawdę nie zależy to tylko i wyłącznie od wychowania.

dokladnie- NIE zalezy to od wychowania :))))
to ze ktos bedzie leniem to nie znaczy ze nie mial obowiazkow w domu.

> A jaka to różnica? Przecież cały czas tłumaczę, że nie ma większego
> znaczenia, jak to sobie ustawimy, ułożymy, umówimy się.

jest. nie wiem jak Twoje dzieci, ale ja, czy moja corka, "buntowalysmy sie"
przezd narzuconymi obowiazkami domowymi. i corka on, tez sie buntuje.
dlatego imo lepiej ja wdrozyc na innych zasadach w prace domowe.

>Grunt, żeby
> działało i żeby nie było tak, że matka z ojcem robią w domu za woły
> robocze, a - przykładowo - kilkunastoleni byczek czy takaż pannica ma to w
> nosie. A rodzice twierdzą "no jak nie chce, to niech nie robi, przecież w
> końcu chodzi do szkoły i to wystarcza".

ja akurat nie widze tu problemu. jak pisalam, moja corka chodzac
do szkoly "pracuje" 12 godzin na dobe, nie nakladam na nia zadnych
obowiazkow, od czasu do czasu ja o cos poprosze, ale tylko wtedy kiedy
widze, ze
ma wreszcie czas. za rok zacznie juz nawet pracowac zawodowo, wiec juz
calkiem bedzie zawalona obowiazkami. ma ich teraz wiecej niz ja, czy moj
maz.
i nawet jesli powie, ze teraz jej sie nie chce, wciaz nie widze problemu.

> Tak, żeby nikt z domowników nie poczuł się wykorzystywany.
> Sądziłam, że to chyba dość jasne.

zle sadzilas jak widac.
zapewne zansz moje zdanie. nie widze nic zlego, ze ktos
wyrzuca smieci rzadziej niz ja.

> A co jest złego w sytuacji, gdy u nas dzieci z reguły same sprzątają
> zabawki (czasem im jeszcze pomogę, gdy chcę, żeby było szybciej), a ja
> wchodzę z odkurzaczem i mopem?

z reguly? czasem Ty pomozesz? sorry ale to nie jest obowiazek.
obowiazek, bylby wtedy kiedy sprzatanie dzieciom nalozylabyc, za zasadzie
co sobote sprzatasz pokoj bo ja odkurzam wtedy dom.
u mnie dzialaloby, ze "mamo, ale dzisiaj mi sie nie chce sprzatac"
ja" ok, to posprztaj pozniej, odkurze pozniej albo wcale".

iwon(K)a

689. Data: 2006-02-09 04:48:53

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla dobra swego honoru wybierz to drugie, plizzz. ;-)

Ni-xe, Ni-xe, Ni-xe !!! (w rytmie kibica)

(Marchewka a czemu ty nie dbasz o swoj honor?? nie masz go juz?)

iwon(k)a, kibicujaca

690. Data: 2006-02-09 06:50:49

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dsdqfd$bin$1@news.onet.pl>
Marchewka <M...@b...pl> pisze:

> Nie myl postów z mailami, bo się ktoś w końcu czepnie. ;-)

Ja to robię celowo, bo nie wiem, jak się pisze "post" w dopełniaczu ;-))

--
PozdrawiaM

przebranie - puchatek
T-shirty