Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!newscon02.news.prodigy.
net!prodigy.net!newsdst01.news.prodigy.net!prodigy.com!postmaster.news.prodigy.
com!newssvr13.news.prodigy.net.POSTED!a7e3870a!not-for-mail
From: "AW" <P...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
References: <er25on$j4v$1@atlantis.news.tpi.pl>
<4608fa4a$0$13199$f69f905@mamut2.aster.pl> <eub3vg$so4$1@inews.gazeta.pl>
<4609014f$0$13190$f69f905@mamut2.aster.pl> <eub67a$8q7$1@inews.gazeta.pl>
<eubina$36b$1@inews.gazeta.pl> <eubjs6$87c$1@inews.gazeta.pl>
<460d4f86$0$13197$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev05c0$jaj$1@inews.gazeta.pl>
<46138c9a$0$13192$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0f5h$7tm$1@inews.gazeta.pl>
<4613cae5$0$13191$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0pp0$n4h$1@inews.gazeta.pl>
<4613d81a$0$13188$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0rnr$3e0$1@inews.gazeta.pl>
<461414db$0$13203$f69f905@mamut2.aster.pl>
<78088$4614cfb0$57cef659$15928@news.chello.pl>
<SpARh.3426$5e2.1050@newssvr11.news.prodigy.net>
<461b90c8$0$13179$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d9OSh.2134$Q23.1957@newssvr17.news.prodigy.net>
<461b9bc2$0$13198$f69f905@mamut2.aster.pl>
<EmPSh.2636$zC.253@newssvr22.news.prodigy.net>
<461c8c68$0$13201$f69f905@mamut2.aster.pl>
<es7Th.14134$JZ3.6480@newssvr13.news.prodigy.net>
<461cf593$0$13204$f69f905@mamut2.aster.pl>
Subject: Re: <oo>___ .~*
Lines: 103
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
Message-ID: <BabTh.14165$JZ3.8268@newssvr13.news.prodigy.net>
NNTP-Posting-Host: 68.22.196.171
X-Complaints-To: a...@p...net
X-Trace: newssvr13.news.prodigy.net 1176321825 ST000 68.22.196.171 (Wed, 11 Apr 2007
16:03:45 EDT)
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Apr 2007 16:03:45 EDT
Organization: SBC http://yahoo.sbc.com
X-UserInfo1: Q[R_PJSCTS@QBQXY\RMNOSHGBR_NPHHIQ@T@_FYLKX^JGEUNDO_AR\JZE\]^HRWI[FCWJF^N
B^[D_DSBR^RC^QPFTFUCYRDIH@\FCQKBITUT@EP_[CAFHTC@GLDKZHBMGDXCJINMCA\]GG[R
H\^MOM[\BK[NVPWKYAYIPOG@SK@ZA]DE[\AP]_DFU^T]A\VM
Date: Wed, 11 Apr 2007 20:03:45 GMT
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:137481 pl.sci.fizyka:173862
pl.sci.psychologia:367918
Ukryj nagłówki
"ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message
news:461cf593$0$13204$f69f905@mamut2.aster.pl...
> AW napisał(a):
> > "ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message
> > news:461c8c68$0$13201$f69f905@mamut2.aster.pl...
> >
> >>AW napisał(a):
[...]
> > Prawie identycznie jak w pierwszym przykładzie: tu NIEMOŻNOŚĆ aby
spowodować
> > nieistnienie czegoś, a tam brak wpływu. W obydwu wypadkach jest
świadomość
> > ograniczenia woli. Co zatem pragniesz skontrastować?
>
> Skonstatować pragnę, że w obydwu przykładach śwaidomość utożsamia się z
> wolą. Tym właśnie utożsamieniem udaje się, że problem jest rozwiązany,
> natomiast dalej się nie idzie i nie rozważa najważniejszego - samej tej
> zakładanej tożsamości.
>
> > I dlaczego jednak utożsamiasz świadomość_odgraniczeń_woli z
> > pozaświadomą_realnością_świata?
>
> Ja tego nie czynię, to własnie zakładają moi adwersarze, tak mi się
> przynajmniej wydaje. Próbuję dociec o co im tak na prawdę chodzi, bo oni
> tego nie wiedzą.
Czyli przedstawiasz rozumowanie z ich punktu widzenia. Pomału zaczynam
łapać.
> > Czy ze względu na same granice?
>
> Raczej tak.
>
> > Czy
> > obecność
> > granicy mówi nam o czymkolwiek poza granicą, czy jedynie sugeruje?
>
> No właśnie nie mówi. Zgadzam się.
> Szukam właśnie tego połączenia między "świadomośćą_odgraniczeń_woli z
> pozaświadomą_realnością_świata"
Aaaa, tu się dopiero robi ciekawie. Jak to wspaniale, że potrafisz
funkcjonować na tym szczeblu!
A więc tak: Nasz świat to wnętrze naszej świadomości. Posiada on
ograniczenia. Organiczenia nie tylko dotyczą naszej woli, ale również
zakresu poznania. A więc nasz_świat/poznanie/świadomość (skreślić
niepotrzebne ;-) ), to pewien niepełny fragment. Skąd to wiemy, a no
stąd, że napotykamy na jego granice.
Nasuwa się naturalne pytanie: co jest poza? Z tym, że jest to pytanie
'na wyrost'. Cokolwiek myślimy o tym POZA, to tylko domniemania w nas
samych, czyli w świadomości. I choć możemy poszerzać zakres poznania,
to jednak POZA poznanie wyjść nie możemy. Czyli odwieczna, niezmienna
NIEWIADOMA - tajmnicze scarum.
Ale pytanie jest jednak z gatunku tych nieustępliwych, bo aby osiągnąć
samowiedzę, trzeba okeślić stosunek pomiędzy świadomością oraz jej
szerszym kontekstem. Czy jest ona samoistna, czy wymaga 'napędu'?
Czy jest jedna jedyna, czy też jedna z wielu? Ale jak tu ustalić
cokolwiek na podstawie samych tylko granic?
Oczywiście wszelkie konkretne domniemania to strzelanie w ciemno. Jedyne
co można zrobić, to określić jak najpełniej zakres możliwości, jakie MOGĄ
się stosować - nadal pamiętając, że to tylko wyobrażenia, być może zupełnie
niestosowne. Ale to już dalszy, fascynujacy rozdział.
:-)
[...]
> >>>>>AW
> >>
> >>
> >>ichbine
> >
> >
> >
> > AW
> >
> > .
> >
> >
>
> ichbine
>
>
AW
.
|