Re: <oo>___ .~*

From: "AW" <P...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Subject: Re: <oo>___ .~*
Date: Wed, 11 Apr 2007 20:03:45 GMT

"ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message
news:461cf593$0$13204$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]

[...]

> Skonstatować pragnę, że w obydwu przykładach śwaidomość utożsamia się z
> wolą. Tym właśnie utożsamieniem udaje się, że problem jest rozwiązany,
> natomiast dalej się nie idzie i nie rozważa najważniejszego - samej tej
> zakładanej tożsamości.

> Ja tego nie czynię, to własnie zakładają moi adwersarze, tak mi się
> przynajmniej wydaje. Próbuję dociec o co im tak na prawdę chodzi, bo oni
> tego nie wiedzą.

Czyli przedstawiasz rozumowanie z ich punktu widzenia. Pomału zaczynam
łapać.

> Raczej tak.

> No właśnie nie mówi. Zgadzam się.
> Szukam właśnie tego połączenia między "świadomośćą_odgraniczeń_woli z
> pozaświadomą_realnością_świata"

Aaaa, tu się dopiero robi ciekawie. Jak to wspaniale, że potrafisz
funkcjonować na tym szczeblu!

A więc tak: Nasz świat to wnętrze naszej świadomości. Posiada on
ograniczenia. Organiczenia nie tylko dotyczą naszej woli, ale również
zakresu poznania. A więc nasz_świat/poznanie/świadomość (skreślić
niepotrzebne ;-) ), to pewien niepełny fragment. Skąd to wiemy, a no
stąd, że napotykamy na jego granice.

Nasuwa się naturalne pytanie: co jest poza? Z tym, że jest to pytanie
'na wyrost'. Cokolwiek myślimy o tym POZA, to tylko domniemania w nas
samych, czyli w świadomości. I choć możemy poszerzać zakres poznania,
to jednak POZA poznanie wyjść nie możemy. Czyli odwieczna, niezmienna
NIEWIADOMA - tajmnicze scarum.

Ale pytanie jest jednak z gatunku tych nieustępliwych, bo aby osiągnąć
samowiedzę, trzeba okeślić stosunek pomiędzy świadomością oraz jej
szerszym kontekstem. Czy jest ona samoistna, czy wymaga 'napędu'?
Czy jest jedna jedyna, czy też jedna z wielu? Ale jak tu ustalić
cokolwiek na podstawie samych tylko granic?

Oczywiście wszelkie konkretne domniemania to strzelanie w ciemno. Jedyne
co można zrobić, to określić jak najpełniej zakres możliwości, jakie MOGĄ
się stosować - nadal pamiętając, że to tylko wyobrażenia, być może zupełnie
niestosowne. Ale to już dalszy, fascynujacy rozdział.

:-)

[...]

AW

.