piekarnik - chłodzenie obudowy

11. Data: 2006-12-08 20:13:51

Temat: Re: piekarnik - chłodzenie obudowy
Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zora" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:elcgds$9jn$1@inews.gazeta.pl...
> J_K_K <j...@i...fm> napisał(a):

> Kto popwiedział że ciepło musi wydostawać się na
> zewnątrz w trakcie pieczenia? Teoretycznie niekoniecznie, zwłaszcza przy
> elektrycznym, tam nie ma spalania.

Przy 100% izolatorze, dodatkowo odpornym na temperaturę - zapewne nie :-)

> Chyba są, ktoś poniżej napisał że jemu chłodnym zawiewa.

To po co to chłodzenie jak chłodnym wieje ?
Darmowa klima ;-) ?

Pzdr

JKK

12. Data: 2006-12-09 14:23:46

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

J_K_K <j...@i...fm> napisał(a):

> Przy 100% izolatorze, dodatkowo odpornym na temperaturę - zapewne nie :-)

Trochę musi, bo by się w piecu zagotowało, para musi gdzieś uchodzić :)

> To po co to chłodzenie jak chłodnym wieje ?
> Darmowa klima ;-) ?

Może chłodnym wieje, bo kanakiki przez lodówkę prowadzą :), zapytałam, może odpowie
:)

13. Data: 2006-12-09 21:38:17

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

zora napisał(a):
> na czym to polega i czemu służy?
Polega na gorszej izolacji ścianek piekarnika oraz uwzględnieniu w
konstrukcji właśnie ich chłodzenia jako super-zalety.
Służy... wyciągnięciu pieniędzy od klienta, który jest łasy na
gadżety. Zamiast szukać porządnego i niezbyt skomplikowanego
urządzenia z jak najmniejszą liczbą dodatków mogących się zepsuć
:-)

14. Data: 2006-12-11 06:23:38

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zamiast szukać porządnego i niezbyt skomplikowanego
urządzenia z jak najmniejszą liczbą dodatków mogących się zepsuć
:-)

Właśnie. Proponuję zwykły piekarnik , a jak się boisz nadmiaru ciepła na
zewnątrz to piankę poliuretanową na wysokie temperatury(np.taka jak do maski
silnika ) :-) .

15. Data: 2006-12-11 08:33:27

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał T <l...@N...pl> napisał(a):

> Właśnie. Proponuję zwykły piekarnik , a jak się boisz nadmiaru ciepła na
> zewnątrz to piankę poliuretanową na wysokie temperatury(np.taka jak do maski
> silnika ) :-) .

Właśnie takie mam podejście, że wybieram solidny sprzęt bez wodotrysków, ale
moja kuchnia słabo odprowadza ciepło, więc trudno mi w niej pracować jak pot
mi po plecach spływa :/, ktoś mi podpowiedział to chłodzenie, ale tak właśnie
przypuszczałam, że to energożerny podgrzewacz środowiska :(.

16. Data: 2006-12-11 18:51:15

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zora napisał(a):

> A wiesz może jak to się odbywa? mam nadzieje, że nie musi współpracować z
> chłodziarką?

Jak piekarnik piecze, to co jakiś czas włącza się wiatraczek, który jest
umieszczony między płytą gazową, a piekarnikiem elektrycznym i właśnie
ten wiatraczek chłodzi obudowę. Gdy w trakcie pieczenia otwieram drzwi
piekarnika, który jest bardzo szczelny, to muszę uważać, bo bucha z
niego gorąca para, ale tak jest chyba we wszystkich kuchenkach pod zabudowę.

Alkmina

17. Data: 2006-12-11 20:26:42

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nie do końca.
W kuchni Amica nie raz oparzyłem się od frontowej szyby (szyba podwójna, chłodzenie
tylko grawitacyjno-konwekcyjne
szczelinami).
W innej gdzie jest ruch powietrza pomiedzy szybami wymuszony wentylatorem po prostu
nie mozna się oparzyc.
JaC

It has removed 2781 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!

18. Data: 2006-12-12 07:41:38

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <j...@w...eu> napisał(a):

> [...]
> szczelinami).
> W innej gdzie jest ruch powietrza pomiedzy szybami wymuszony wentylatorem po

W zasadzie jestem zdumiona. Mam dwudziestoletnią kuchenkę z piecykie gazowym.
Drzwiczki blaszane z podwójną szybą. Temperatura osiągane w tym piecyku to
ponad 300°C. W trakcie użytkowania obudowa jest mocno ciepła, ale nigdy
gorąca, o oparzeniu nie ma mowy.

19. Data: 2006-12-12 07:47:12

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alkmina <a...@w...pl> napisał(a):

> Gdy w trakcie pieczenia otwieram drzwi
> piekarnika, który jest bardzo szczelny, to muszę uważać, bo bucha z
> niego gorąca para, ale tak jest chyba we wszystkich kuchenkach pod zabudowę.

No właśnie, para. Tak pomyślałam, że dążąc go izolacji, nazbieramy pary. I
jaki jest efekt takiego pieczenia? Czy nie jest to po części duszenie,
odbiegające od tradycyjnego pieczenia? Czy nie ma problemu z nadmiarem
wilgoci?

20. Data: 2006-12-12 16:44:55

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zora napisał(a):

> [...]
> jaki jest efekt takiego pieczenia? Czy nie jest to po części duszenie,
> odbiegające od tradycyjnego pieczenia? Czy nie ma problemu z nadmiarem

Przecież podczas tradycyjnego pieczenia podlewamy mięso, żeby było
soczyste, a podczas pieczenia ciast wydobywa się tylko gorące powietrze,
nie ma więc mowy o duszeniu. Nawet w kuchence wolno-stojącej podczas
pieczenia wytwarza się w piekarniku para.

odbiór domu
waska garderoba (a raczej wneka) - jak zagospodarowac
Tania pralka ?
Tania pralka ?
zapach psów?