Re: pilaw

From: Boguslaw kempny <k...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: pilaw
Date: Sat, 26 Jun 2004 15:53:59 +0200

p...@a...pl wrote:

> Jest jeszcze mozliwa wersja ze to byl ten drugi, ktorego pochodzenia nie
> pamietam ;) Z tego co slyszalam to tylko wieprzowina nie moze byc dodana.

Niewazne, czy kurczak, czy baranina, wazne, zeby smakowalo.
Ja tez nie daje baraniny, bo trudno ja zdobyc, a ze lubie pilaw,
robie czasami cos na jego wzor, nazywajac tak samo. Zamiast baraniny
daje wolowine, albo wlasnie wieprzowe, jesli wolisz kurczaka, mysle, ze
tez moglby byc, choc nie probowalem.
Mieso (ok. 1kg) podsmazyc na smalcu jak do gulaszu, przelozyc do
zaroodpornego naczynia. 2 -3 cebule pokroic w plastry, podmazyc lekko i
dodac do miesa. Wsypac 1 szklanke oplukanego kilukrotnie ryzu , dodac
dwie szklanki wody lub rosolu, spora lyzke przecieru pomidorowego, jedna
pokrojona lodyge selera naciowego, sol, pieprz, szczypte tymianku,
plaska lyzeczke bazylii, dwa posiekane zabki czosnku i jeden pokruszony
lisc laurowy. Wymieszac i gotowac na niewielkim ogniu az ryz wypije cala
wode, po czym przelozyc do piekarnika na jakies 40 minut (zaleznie od
rodzaju miesa - wolowe dluzej, wieprzowe lub kurczak moze byc krocej).

BK