Re: polędwiczki wieprzowe

From: e...@p...com (Mariusz Marczak)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: polędwiczki wieprzowe
Date: Fri, 23 Jun 2000 11:14:21 GMT

On Tue, 16 May 2000 10:29:26 +0200, "Grzegorz Pajak"
<g...@c...pl> wrote:

>Widzialem cos takiego u Maklowicza w ostatnia niedziele: poledwiczki w
>marynacie musztardowo-miodowej. Niestety tylko koncowke, ale wygladalo
>ciekawie.
>Czy ktos z grupowiczow widzial moze calosc i moze to przedstawic ogolowi?
Poledwiczki wieprzowe z miodem i musztarda

rodzaj potrawy: Mieso : wieprzowe

Skladniki:
poledwiczki wieprzowe - 2 szt.
miod - 1 lyzeczka (w TV byl akacjowy jasny)
musztarda - 2 lyzki (najlepiej z Dijon, w TV jasna dijonska)
maslo - 1/2 lyzki
oliwa - lyzka (z oliwek)
miod pitny - pol szklanki (trojniak lub czworniak)
smietanka - pol szklanki (slodka, gesta)
sol, pieprz

Przepis:
cytujac RM:
Do miski wkladamy musztade (1/2-1 lyzki)i miod i mieszamy do
otrzymania sosu.
Mieso solimy i pieprzymy.
Poledwiczki pedzelkiem z pior gesi (lub innym narzedziem) smarujemy
masa miodowo-musztardowa.
Tak doprawione poledwiczki wkladamy na ok.godzine w chlodne miejsce.

Na patelni rozgrzewamy maslo i oliwe. Na rozgrzana patelnie kladziemy
poledwiczki.
Smazymy na mocnym ogniu, ktorko, mocno z obu stron.
Tu jest miod, wiec to nam wszystko za chwile sie skarmelizuje i
utworzy taka rozkoszna warstewke.

Po upieczeniu z obu stron na patelnie wlewamy miod pitny i
poledwiczki musza sie w nim dusic dopoki prawie wszystko nie wyparuje.
Zdejmujemy patelnie z ognia.
Wyjmujemy poledwiczki na deske.
Do resztek sosu dodajemy musztarde dijonska (1-1 1/2 lyzki), a potem
dodajemy b.slodka i b.gesta smietanke.
Wszystko to na b.malym ogniu rozprowadzamy bardzo dokladnie.
Sos trzymamy na ogniu dopóki sie doklanie nie wymiesza i nie zacznie
wrzec.
Mieso kroimy na plasterki ok.1 cm grubosci.
Kilka plastrow kladziemy na talerz i obok wlewamy sos.

Za: R.Maklowicz

Smacznego :-9

Mariusz Marczak
Merlin