Re: porozmawiajmy o swietach

From: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: porozmawiajmy o swietach
Date: Fri, 1 Dec 2000 11:20:25 +0100
Sender: [jduszczynska friko6.onet.pl]@213.77.89.1

Uzytkownik "fghfgh" <a...@p...onet.pl> napisal...
> A ja w tym roku po raz pierwszy w zyciu robie samodzielnie wigilie i nie
ma
> mi kto pomóc :)) Z jednej strony wreszcie mam okazje sie wykazac a z
> drugiej jestem przerazona- konkretnie jedna rzecza: Wigilia bedzie dla
osób
> które chronicznie nie znosza ryb.
> Mysle, ze zrobie barszczyk czerwony z uszkami, albo bialy barszcz
> wigilijny, pierogi z kap. i grzybami, kapusta postna z grzybami, moze
> lazanki, kutia ( tej jeszcze nie robilam ) , jakies salatki i ...?...
> [...]

Agi nic sie nie martw!
Wszystko bedzie dobrze, tylko musisz sobie dobrze zorganizowac czas na
przygotowania.
Sa potrawy, o których wykonaniu trzeba pamietac duzo wczesniej...
Pierniczki mozesz upiec juz dzisiaj... I tak musza polezec, zanim beda
dobre... Barszczyk czerwony (a wlasciwie zakwas z buraków musisz nastawic
tak okolo tygodnia przed wigilia.
Pierogi i jesli robisz uszka tez mozna zrobic tydzien wczesniej i zamrozic!
Reszta musi sie dac zrobic dzien wczesniej i w dniu Wigilii, bo musi byc
swieze...
Jest jeszcze problem ryby...
Ja wielokrotnie mialam Wigilie bez ryby, bo mam w rodzinie dzieci uczulone
na rybe... i ty nie chodzi o jedzenie, ale wystarczy by sie zapach w domu
unosil... I to nie jest jakas tam wysypka tylko oni puchna i sie dusza...
Wigilia moze byc bez ryby, a rybke mozesz, jesli sama lubisz, jesc w
pierwszy i drugi dzien swiat... Nie musisz podawac w wigilie!
Tylko pozostalych potraw musi byc wiecej, albo jeszcze lepiej w wiekszej
ilosci...
Podstawa to zupa grzybowa i pierogi z kapusta i grzybami...
Ja osobiscie tylko te dwie rzeczy jem, reszte tylko próbuje!
A tak w kwestii formalnej... Na ile osób ta wigilia?... U mnie w zeszlym
roku bylo 17, a w tym roku, jeszcze nie wiem dokladnie, ale tez bedzie cos
kolo tego...
Dlaczego pytam?
Chodzi o to bys sie za duzo nie narobila, bo ile mozna zjesc?!
Zycze powodzenia!
Uda sie na pewno!
Pozdruffka
--