przepis na ciasto z wisniami

1. Data: 2001-03-14 20:13:45

Temat: przepis na ciasto z wisniami
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

szukam przepisu na ciasto z wisniami - oczywiscie pysznego,
najpyszniejszego. Bardzo prosze nie odsylac mnie do archiwum, dobrze wiem
jak dlugo trwa przeszukiwanie - czasami szukam czegos ze "swojej" grupy
pl.rec.akwarium.

BTW mam tylko wisnie mrozone - mam nadzieje, ze tez beda OK.
Ladnie prosze o pomoc :-)

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.Malawi.Pl * artykuly * zdjecia * konkursy
Serwis poswiecony pielegnicom z jeziora Malawi

1. Data: 2001-03-14 20:44:32

Temat: Re: przepis na ciasto z wisniami
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Marzenna Kielan wrote in message <98oj98$cbu$1@news.tpi.pl>...
>Witam wszystkich,
>
>szukam przepisu na ciasto z wisniami - oczywiscie pysznego,
Ja wrzuce tutaj taki, ktory sciagnelam z grupy. Ironia losu
polega na tym, ze sama ze 2 - 3 tygodnie temu podawalam przepis
na pyszne i sprawdzone ciasto. Tytul postu byl "ciasto dla Magdy
Basset i nie tylko", poszukaj! Ja niestety przepis mam w
zeszycie, a wiadomosci wyslane dosc szybko kasuje. Moze Cie ktos
poratuje z grupowiczow. To ponizej to przepis Malgosi S., ktory
jakis czas temu sie tu ukazal. Jeszcze nie testowalam, ale brzmi
interesujaco.
Pozdrawiam
Magda

25 dag maki
5 dag cukru
15 dag margaryny
1 jajko

zagnieć ciasto (bedzie doć luzne i lepkie), wsadzić do lodówki
(ja w
popiechu upchnełam na 20 minut w zamrażalniku)

7 dag bułki tartej + szczypta cynamonu, zmielonych gozdzików i te
pe. Ja dodaję mieszankę "strucla jabłkowa" (znakomita do mięs!)
bułka do wysypania

wysypać posmarowana tortownicę bułka tarta solo, wyłożyć ciastem
(warstwa ok 1 cm), wyciagnać na brzegi. Proponuję mała
tortownicę, bo ciasta tak znowu
za wiele z tego nie wychodzi. Na ciasto wysypać bułkę pomieszana
przyprawami, wyłożyć wisnie. Zapiekać w temp. 220 stopni
Celsjusza 20 minut.
Na 10 minut przed końcem przygotować sos:

2 jajka
1/3 szklanki cukru
1 p. cukru wanilinowego
1 kubek slodkiej smietanki 30%

zmiksować jajka z cukrami. osobno ubić mietanę (można dodać
stabilizator w proszku, ale ja zrezygnowałam) Małymi porcjami
wmieszać w krem (mi chyba wyszedl za płynny?) Po 20 minutach
pieczenia ciasto zalać tym sosem, wsadzić jeszcze na 20-25 minut.

Nie zdażyło ostygnać. Na ciepło pycha!

1. Data: 2001-03-14 20:56:12

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ponizej to przepis Malgosi S., ktory
> jakis czas temu sie tu ukazal. Jeszcze nie testowalam, ale brzmi
> interesujaco.

Dzieki :-)))

Pozdrawiam

Marzenna

1. Data: 2001-03-15 09:37:30

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marzenna Kielan" <m...@s...pl> wrote in message
> Witam wszystkich,
>
> szukam przepisu na ciasto z wisniami - oczywiscie pysznego,

Wyreczam Cie Magdo:)))

Wrzucam przepis na moje ukochane ciasto. Nie jest
trudne, i da sie zrobic w 2 godziny.

Placek z wisniami.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sa juz do kupienia mrozone i wypestkowane wisnie (Hortex),
dlatego mozna robic to ciasto nawet w zimie.
Kruche ciasto: 25 deko maki, 12 deko tluszczu (margaryna/ maslo)
10 dkg cukru, 1 cale jajko. Szybko zagniatamy i chowamy do
lodowki.
1 kilogram wisni - oczywiscie bez pestek - wrzucamy do pol
szklanki wrzatku oslodzonego 4 lyzkami cukru. Zagotowujemy raz,
jezeli "sosu" jest sporo, trzeba niestety odcedzic.
Kruchym ciastem wylepiamy tortownice, formujac wysoki brzeg -
jakies 3-4 cm. Pieczemy na jasno-zloty kolor. Zeby sie nie
polamal brzeg, mozna ciasto wylozyc folia alu i wysypac na nia
duza fasolke albo male kamyki (jak ktos ma).
W trakcie pieczenia spodu robimy ciasto biszkoptowe: 3 jajka
ubijamy na puch z 8 deko cukru. Najlepiej w kapieli wodnej,
bedzie szybciej i latwiej. Gdy masa zrobi sie sztywna, dodajemy 2
lyzki maki i 1/4 lyzeczki cynamonu.
Spod wysypujemy cieniutka warstwa tartej bulki, ukladamy na nim
wisnie. Zalewamy ciastem biszkoptowym i pieczemy okolo 20 minut.
Zanim calkiem wystygnie, mozna jeszcze posypac cukrem pudrem.

Pozdrawiam
Magda

za Magde W. skpoiowala
Jola L-L

1. Data: 2001-03-15 09:56:59

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote in message <98q29c$a37$1@news.tpi.pl>...

> Wyreczam Cie Magdo:)))

Ojjj dzieki Ci wielkie dobra kobieto! Tak jak powiedzialam, ja go
mam w zeszycie.... a poczte czyszcze regularnie, bo za duzo
miejsca zajmuje.
Ale na grupowiczow mozna liczyc!
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2001-03-15 10:01:59

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała: >
> Wrzucam przepis na moje ukochane ciasto. Nie jest
> trudne, i da sie zrobic w 2 godziny.
>
> Placek z wisniami.

Skoro twierdzisz, ze to ciasto wychodzi pyszne, to naprawde trzeba
Ci wierzyc :)
Robilam sernik z brzoskwiniami wedlug Twojego przepisu
i bardzo mi sie spodobal, byl naprawde pyszny!
Teraz wiec moge smialo wyprobowac inny Twoj przepis...

Lilla

1. Data: 2001-03-15 12:29:57

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i bardzo mi sie spodobal, byl naprawde pyszny!
> Teraz wiec moge smialo wyprobowac inny Twoj przepis...

Lillu!
Akurat ten przepis jest Magdy W. ja go tylko przekopiowalam i ulatwilam
komus zycie, ale Magda wlasnie go tak zachwalala i postanowilam go niedlugo
wyprobowac bo mi sie spodobal i narobilam sobie smaku - a i Ania Sekulska z
grupy kilka dni temu go zrobila i wychwalala pod niebiosa wiec i ja
wkrotce....:))))
A za pochwalenie sernika z brzoskwiniami wielkie dzieki- miod na
serce:)))))

Pozdrawiam Jola L-L

1. Data: 2001-03-15 14:49:14

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez pieklam to ciasto z wisniami i bylo tak pyszne, ze nawet nie wiem, jak
smakuje na zimno :)))
Serniczek z brzoskwiniami tez pieklam, wzbudzil powszechny zachwyt (zablysnelam
przed przyszlym tesciem). Osmielilam sie dodac orzechy wloskie i troche
rodzynek pod owoce. Zreszta orzechy staram sie dodawac do wszystkiego, gdzie to
mozliwe, bo mam ich ogromna ilosc.
W kazdym razie - obydwa ciasta sa super.

Ania R.

1. Data: 2001-03-15 18:03:27

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

placek z wisniami http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1698

rajski ptak http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=834

wisniowe cudo http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=710

piernik jadzi http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1458

1. Data: 2001-03-15 22:44:15

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW mam tylko wisnie mrozone - mam nadzieje, ze tez beda OK.
> Ladnie prosze o pomoc :-)

I doczekalam sie :-) Ciasto wyszlo wspaniale :-)) Dziekuje!

Gdzie można kupić podpuszczkę?
Placek po cygansku
test
dieta Diamondow