psycholog Warszawa

41. Data: 2011-04-04 08:23:27

Temat: Re: psycholog Warszawa
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

" Na pewno " już tak. :P

*Habeck*
- Schutzbach

42. Data: 2011-04-04 08:37:03

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:7mcyul77cuw3.dlg@habeck.pl...

> " Na pewno " już tak. :P

W tamtym zdaniu "na pewno" nie ma zastosowania w tak marginalej liczbie
przypadków, że spokojnie będę przy tym obstawać. Wiem, co chciałeś, żebym
sobie dośpiewała, ale co do zasady pisałam o statystycznych, przeciętnych
osobnikach i dobrze o tym wiesz. Nie próbuj doprowadzić do sytuacji, kiedy
będę z premedytacją omijać Twoje posty, bo będą do bólu upierdliwie
przewidywalne.

Agnieszka

43. Data: 2011-04-04 12:21:54

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.04.2011, o godzinie 10.37.03, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

> [...]
> sobie dośpiewała, ale co do zasady pisałam o statystycznych, przeciętnych

Toteż generalizowanie z reguły się sprawdza. :)

> Nie próbuj doprowadzić do sytuacji, kiedy
> będę z premedytacją omijać Twoje posty, bo będą do bólu upierdliwie
> przewidywalne.

Ała!!!!

*Habeck*
- Schutzbach

44. Data: 2011-04-04 12:40:41

Od: "Agnieszka Ostrowska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mamusia-dobra wróżka i tak wszystko naprostuje. Ja tam jestem za szybkim
> wypuszczaniem dzieci na szerokie wody odpowiedzialności.

przez dwa miesiące nie pomogło, nawet słyszałam rozmowę z kolegą: "I co z
tego, że pałę dostanę. Wisi mi to".
Dziewięciolatek nie zdaje sobie sprawy z tego jak nauka wpływa na jego
przyszłość. A tu nie chodzi tylko o naukę szkolną. Ale też o obowiązkowość,
naukę angielskiego dla własnego pożytku, czy gry na gitarze, czy żonglowania
piłką nożną. Chodzi o to, że tłumaczenie dziecku, że wszystko wymaga
wysiłku, zaangażowania nie przynosi efektu. On myśli, że jak będzie miał
fajną piłkę i ekstra buty za 300 zł, to gole się same będą strzelały.

Aga

45. Data: 2011-04-04 12:48:35

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Ostrowska wrote:

> [...]
> że wszystko wymaga wysiłku, zaangażowania nie przynosi efektu. On myśli,
> że jak będzie miał fajną piłkę i ekstra buty za 300 zł, to gole się same

Tak się filozoficznie wtrącę: "Możesz konia do wodopoju zaprowadzić, ale do
picia go nie zmusisz". IMHO tego nie wytłumaczysz. Do pewnego czasu może i
zmusisz do ćwiczeń, chodzenia na lekcje, nawet do nauki. Ale jak dziecko
samo nie będzie chciało się uczyć, to kaplica.
BTW jak mu nie zależy, czy będzie miał pałę, to może zacznie mu zależeć, jak
za kolejną pałę będzie potrącenie z premii, czyli szlaban na to, na czym mu
zależy?
J.

46. Data: 2011-04-04 12:56:19

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> przez dwa miesiące nie pomogło, nawet słyszałam rozmowę z kolegą: "I co z
> tego, że pałę dostanę. Wisi mi to".

Jak mu wisi, to Twoje przypominanie niewiele zmieni. Ja po takim tekście
natychmiast bym się przestała interesować odrobionymi pracami domowymi. Ale
ja jestem z tej bardzo niepopularnej grupy, która pozwala dzieciom uczyć się
na własnych błędach. Przynajmniej widzę skutki. Pozytywne.
BTW dwa miesiące? I to pewnie jeszcze z początku roku szkolnego? Pikuś nie
próbka.

> [...]
> że wszystko wymaga wysiłku, zaangażowania nie przynosi efektu. On myśli,
> że jak będzie miał fajną piłkę i ekstra buty za 300 zł, to gole się same

Tym bardziej staranie się za niego nie przyniesie efektu. Bo właśnie w ten
sposób się uczy, że gole się same strzelają.
Może zamiast siedzieć nad nim i pilnować czy wszystko zrobił/zabrał spróbuj
stawiać cele i egzekwować (nie)wykonanie? Cokolwiek, co go nauczy
bezpośredniej zależności brak wykonania zadania - strata/brak korzyści. Tu i
teraz, a nie "bo za piętnaście lat nie dostaniesz pracy".

Agnieszka

47. Data: 2011-04-04 12:59:02

Od: "Agnieszka Ostrowska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak
> za kolejną pałę będzie potrącenie z premii, czyli szlaban na to, na czym

to ostatnie - próbuję stosować. Mówię, że nie pójdzie na ulubione zajęcia
teatralne (które na dodatek kosztują) jeśli nie będą odrobione lekcje.
Pierwszym razem nie poszedł i zdziwił się, drugim razem już odrabiał, ale
trochę za późno zaczął, więc na zajęcia się spóźnił. Próbujemy, staramy się
być konsekwentni.

Aga

48. Data: 2011-04-04 13:06:51

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Ostrowska wrote:

Próbujemy, staramy
> się być konsekwentni.

Tylko pamiętaj - one way ticket. Jak chcesz być konsekwentna, to nie ma
zmiłuj, jak raz odpuścisz, to będziesz się szarpać w nieskończoność. No i o
marchewce pamiętaj - tydzień bez wpadki warto nagrodzić.
J.

49. Data: 2011-04-04 17:44:47

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.04.2011, o godzinie 14.40.41, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
Ostrowska napisał(a):

> [...]
> piłką nożną. Chodzi o to, że tłumaczenie dziecku, że wszystko wymaga
> wysiłku, zaangażowania nie przynosi efektu.

Dziwne, bo u moich dzieci to działa. Więc tłumaczenie dziecku, że wszystko
wymaga wysiłku, przynosi efekt. Chyba, że piszesz o swoim a nie ogólnie, to
zwracam honor.

> On myśli, że jak będzie miał
> fajną piłkę i ekstra buty za 300 zł, to gole się same będą strzelały.

To nie kupuj mu fajnej piłki i butów za 300zł. Niech sam na nie zapracuje.
Tak - 9-latek.

*Habeck*
- Schutzbach

50. Data: 2011-04-04 21:25:45

Od: "Agnieszka Ostrowska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Agnieszka Ostrowska wrote:
>
> Próbujemy, staramy
>
> Tylko pamiętaj - one way ticket. Jak chcesz być konsekwentna, to nie ma
> zmiłuj, jak raz odpuścisz, to będziesz się szarpać w nieskończoność.

no to se nagrabiłam... problem jest taki, że mamusia z tatusiem nie mogą się
dogadać w tej kwestii. znaczy jesteśmy konsekwentni na zmianę :-( Więc sama
nad sobą też mam dużo pracy.

> No i o marchewce pamiętaj - tydzień bez wpadki warto nagrodzić.

tydzień???
Złociutka/i - ja gotowa jestem jeden dzień wynagrodzić!

Aga

endokrynolog Warszawa
kardiolog Warszawa
neurolog Warszawa