pytanie-letnie zupy

1. Data: 2002-07-30 09:48:28

Temat: pytanie-letnie zupy
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie zupy gotujecie o tej porze roku?
Ja robie kalafiorową, jarzynową z fasolka szparafowa, barszczyk(jak
ukrainski ale bez fasoli), czasem owocowa i wiecej pomyslow brak...tak
prawde mowiac za zupami nie przepadam, wiec dlatego repertuar mam skromny,
ale teraz musze je gotowac, bo dzieci nie sa w przedszkolu tylko w domu z
tesciowa a ona uwaza ze bez zupy nie ma obiadu. Z kolei ja nie chce zeby
ciagle przynosila swoje jedzenie, wiec sama musze je przygotowywac.

No to namieszalam, ale mam moze mi pomozecie i podpowiecie jakies letnie
zupy.

z gory dzieki
pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-07-30 09:57:38

Temat: Re: pytanie-letnie zupy
Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię pomidorową na małutkich klopsikach z ryżem i koperkiem. Mój synek
ją uwielbia (czasem zamiast ryżu robię też lane kluseczki)
Pozdrawiam
Kama

1. Data: 2002-07-30 10:08:45

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jakie zupy gotujecie o tej porze roku?
[...]
> No to namieszalam, ale mam moze mi pomozecie i podpowiecie jakies letnie
> zupy.

z letnich zup to kocham zupe cytrynowa mojej babci - ale nie na slodko tylko
hmmm.... wytrawno-kwasnie. Z ryzem, na lekkim rosolku (albo bez). Smakuje
troche jak szczawiowa.
Albo ogorkowa z duza iloscia plywajacych smieci (ogorki of korz, marchewka,
seler, pietruszka i koperek) z ziemniaczkami lub ryzem.

Teraz wlasnie wybieram sie na obiadowe zakupy (jeszcze nie wiem co, moze
zrobie zupe szczawiowa;) i zamierzam dzis zrobic tarte sloneczna na
podwieczorek.
Jesli ktos zapragnie to podam przepis na zupe cytrynowa jak wroce;)

Marta

1. Data: 2002-07-30 10:13:31

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli ktos zapragnie to podam przepis na zupe cytrynowa jak wroce;)

Ja zapragne;-)
Zdazysz przed 15-ta, zebym po pracy mogla stosowne zakupy zrobic?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-07-30 10:26:51

Od: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja zapragne;-)
> Zdazysz przed 15-ta, zebym po pracy mogla stosowne zakupy zrobic?

No dobra, jeszcze nie wyszlam:) Przepis jest intuicyjno-pamieciowy.
Skladniki:
- 4 ladne (!!!) dojrzale cytryny - ladna szczegolnie musi byc skorka. Jak
male to wiecej sztuk.
- baza do zupy do wyboru - bulion warzywny, lekki rosolek, co kto woli. Nie
przepadam za tym kostkowym, wole ugotowac skrzydelko czy dwa z jarzynami.
- ryz
- smietana 18% (hmm, na oko to ze 3 lyzki)

Cytryny dokladnie szorujemy pod goraca woda, parzymy - koniecznie! Ucieramy
na tarce (malutkie oczka) skorke, wrzucamy do bulionu i pomalutku gotujemy z
10 minut.. W czasie gotowania sprawdzamy organoleptycznie ;) kwasnosc zupy i
w razie potrzeby wciskamy sok z cytryn prosto do zupy. Gotujemy ryz na sypko
(przepisy na sypkosc gdzies ponizej;) osobno. Jak zupa osiagnie pozadana
kwasnosc, to do kubka lub czegos innego dajemy smietane i powolutku
rozcienczamy ja zupa. Czasem mi sie nawet udaje i smietana sie nie zwarzy;)
Potem te smietane przelewamy do zupy, ja z reguly dodaje jeszcze na chwile
ugotowany ryz, zeby "przeszedl" zupa i gotowe. Podaje raczej niezbyt gorace.

To na tyle:) Pedze na zakupy

Marta

1. Data: 2002-07-30 10:30:04

Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article ai5n2m$f79$...@n...tpi.pl, Basia at b...@p...onet.pl wrote
on 30-07-2002 11:48:

> Jakie zupy gotujecie o tej porze roku?

CHLODNIK, CHLODNIK I JESZCZE RAZ CHLODNIK
Czarek

1. Data: 2002-07-30 12:06:56

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Jakie zupy gotujecie o tej porze roku?

(...)
Ja bardzo lubie zupe krem z brokulow. Gotuje brokuly podzielone na rozyczki
(duzo), kilka pokrojonych w kostke ziemniakow, marchewke, pietruszke (brokuly
dodaje na koncu). Przyprawiam do smaku. Gdy warzywa miekkie zupe miksuje,
odkladajac kilka rozyczek brokulow do przybrania. Zabielam smietana lub nie.
Mozna podawac z grzankami.
Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2002-07-30 12:57:09

Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Urbanczyk" <M...@g...com> napisał w
wiadomości news:3D468160.7B132313@geokrak.com...

> [...]
> dodaje na koncu). Przyprawiam do smaku. Gdy warzywa miekkie zupe miksuje,
> odkladajac kilka rozyczek brokulow do przybrania. Zabielam smietana lub

Zapowiada się bardzo smacznie ale czy dużo to znaczy 2 sztuki czy więcej?
pozdrawiam
Kama

1. Data: 2002-07-31 00:35:29

Od: "Calla" <c...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak bylam mala, i nawet i teraz, lubie zupe owocowa. Mama zawsze kupowala
kompot ze sliwek w sloiku, zagotowala a pozniej zrobila lane ciasto.
Zupa jest pyszna na goraco i na zimno.

1. Data: 2002-07-31 06:52:17

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kama wrote:

> Zapowiada się bardzo smacznie ale czy dużo to znaczy 2 sztuki czy więcej?

Ja zawsze daje tyle, ile akurat mam (zupy zawsze robie "na oko"). Dwie sztuki
to dobra ilosc :-)

Pozdrawiam i smacznego
Maria

Re: tato kup mi saturator:)
Okap do kuchni (nad plyte gazowa)
Re: Re.Spotkanie w Gdansku
Re: nowa, 2 lewe rece, a po toskansku by chciala
ciasto kruche na słodką tartę