Re: randap - jak użyć?

Data: 2002-11-26 01:51:56
Temat: Re: randap - jak użyć?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:artot4$quv$1@news.tpi.pl...

> Szanowny Michale. Stosowanie pestycydów ma swoje dobre i złe strony. W
> przypadku tak zmienionych przez człowieka ekosystemach jak agrocenozy
> stosowanie chemii jest koniecznością.

Moim zdaniem koniecznoscia nie jest. Oczywiscie jesli mamy pewne zamierzenia
i dazymy do ich realizacji wszelkimi dostepnymi srodkami, uzywamy takze chemii.
Ale wystarczy troche zmienic swoj stosunek do swiata, a w szczegolnosci do
wlasnego ogrodu, i chemia nie bedzie potrzebna.

> Pamiętaj jednak, że nawet DDT tak jednoznacznie uznana za szkodliwą, ma
> swoje zasługi w walce z malarią, wszawicami i innymi pasożytami ludzkimi.
> Może warto wiedzieć, że w Sri Lance na malarie zapadało rocznie 3 mln ludzi.
> Po wprowadzeniu DDT liczba ta obnizyła sie do 17 przypadków rocznie, a
> liczbę przypadków śmiertelnych z 7300 rocznie ograniczono do zera.

A ilu ludzi na jakie choroby zapadlo z powodu stosowania DDT? Ile z naszych
dzisiejszych przypadlosci jest skutkiem tego, ze w mlodosci bylismy na jego
dzialanie wystawieni (nie wiem z jakiego pokolenia jestes, moze dla Ciebie
to historia)? Tego wszystkiego nie wiemy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz