Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed1.swip.net!aioe.or
g!.POSTED!not-for-mail
From: Lebowski <lebowski@*****.net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: reakcje paranoika
Date: Thu, 24 Nov 2011 11:58:13 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 62
Message-ID: <jal805$9m$1@speranza.aioe.org>
References: <o...@4...net>
<8...@q...googlegroups.com>
<4ec6de7f$0$8455$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@n...googlegroups.com>
<4ec8303e$0$5816$65785112@news.neostrada.pl>
<ja9hvs$vc3$1@news.icm.edu.pl>
<4ec86354$0$8456$65785112@news.neostrada.pl>
<jaai7t$tin$1@news.icm.edu.pl>
<4ec8d794$0$8439$65785112@news.neostrada.pl>
<jac5k3$cbv$1@news.icm.edu.pl>
<4eca2fc8$0$5801$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<jaicsd$esg$3@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<jak0a4$v1u$1@news.icm.edu.pl>
<1a9au5v80g65y$.7hl1atrutfq$.dlg@40tude.net>
<jak5uo$aph$1@news.icm.edu.pl>
<1jv6ir74u6v38$.21iqknthfnif$.dlg@40tude.net>
<jak80l$eq2$1@news.icm.edu.pl>
<uvz1eyi5saks$.19usd9nspbwi2$.dlg@40tude.net>
<1lpborcqmw9nt$.buk031p52xuj$.dlg@40tude.net>
<jal38o$6fu$1@news.icm.edu.pl> <jal60h$vrl$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: YriZsZpa08h70c2QQBY0Qw.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
Thunderbird/3.1.2
X-No-Archive: yes
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:615727
Ukryj nagłówki
W dniu 2011-11-24 11:24, było cicho i spokojnie, aż tu Vilar jak pierdolnie:
>
> Użytkownik "zażółcony" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
> news:jal38o$6fu$1@news.icm.edu.pl...
>> W dniu 2011-11-24 03:15, Ikselka pisze:
>>> Dnia Thu, 24 Nov 2011 03:10:15 +0100, Ikselka napisał(a):
>>>
>>>> Dlaczego ograniczasz cierpienie tylko do bólu?
>>>
>>> Ku wnioskowaniu o cierpieniu bez pnia mózgu:
>>> http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/duch/backste
r.html
>> Ok, Iksi, ale rozumiesz, jak bardzo jesteś niekonsekwentna
>> podając tego typu linki (które zaczynają od opisywania mechanizmów
>> cierpienia roślin), jednocześnie funkcjonując jako
>> zdrowy mięsożerca, który nie widzi w swoim mięsożerstwie
>> żadnego problemu ?
>> Imo, kiedy mówimy o zarodkach i ich cierpieniu to
>> wóz albo przewóz. Nie widzę żadnych podstaw, by
>> cierpienie zarodka ludzkiego odróżniać np. od cierpienia
>> zarodka goryla czy szympansa. A im wcześniej w rozwoju
>> - tym coraz bliżej tu cierpieniu zarodka kota, żaby
>> czy krewetki. To można nawet bezpośrednio przekładać
>> na funkcjonowanie kodu genetycznego. Nawet, jeśli
>> kod genetyczny nasz i goryla się różni (ilościowo - bardzo
>> nieznacznie), to we wczesnych etapach zarodkowych
>> ekspresja genów jest niemal identyczna (czyli funkcjonowanie komórki
>> JAKOŚCIOWO jest identyczne). To słowo 'niemal' oznacza
>> tyle, że różnice nie są wiesze niż np. różnice między
>> zarodkiem Polakiem a zarodkiem Chińczykiem.
>>
>> Imo jedynym możliwym sposobem na odróżnienie cierpienia
>> zarodka człowieka od cierpienia zarodka goryla jest
>> wprowadzenie nienaukowych założeń - że pierwszy
>> posiada cierpiącą duszę, a drugi nie. Ale czy to
>> jest sensowne założenie ? Broni się tylko na
>> gruncie czysto ideologicznym, związanych z konkretnymi
>> religiami - gdy jednocześnie w innych religiach się
>> nie broni
>>
>> A jaki jest status ontologiczny neandertalczyka ?
>> Jak neandertalczyk zostanie odtworzony, to będzie
>> to istota ludzka, czy zwierzęca ?
>>
>> O odtwarzaniu mamutów:
>> http://www.biotechnolog.pl/news-695.htm
>> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,5972
584,Naukowcy_gotowi_do_odtworzenia_mamuta_za_10_mln_
dolarow.html
>>
>>
>> http://odkrywcy.pl/kat,111404,title,Naukowcy-chca-ws
krzesic-neandertalczykow,wid,13815018,wiadomosc.html
?smg4sticaid=6d703
>>
>>
>
> PS. Ale domyślam sie, ze chodziło ci o szympansa i bonobo, a nie goryla.
> Do goryli jest nam jednak trochę dalej.
hehe i to jest wlasnie problem z coraz powrzechniejszym platfusem
intelektualnym, ktory powoduje takie jakies dziwne czlapanie w kolko -
czyli generalnie belkot.
Oczywiscie, ze optymalnym sposobem odroznienia jest porownanie mozliwych
nastepstw, a wiec mozliwych konsekwencji w przyszlosci, ktore z kolei
sprowadza to z powrotem w chwili obecnej do sensu, jako jedynego
ostatecznego kryterium.
|