Re: religijno?a a zdrowie psychicznie

Data: 2008-01-10 21:10:41
Temat: Re: religijno?a a zdrowie psychicznie
Od: Robert <r...@g...com>

On 10 Sty, 15:42, Fragile <e...@i...pl> wrote:
> On 10 Sty, 14:52, "ostryga" <z...@v...pl> wrote:> Użytkownik "Fragile"
<e...@i...pl> napisał w
wiadomościnews:877183a2-8bd1-4b33-a744-9786291e740f@
d21g2000prf.googlegroups.com...

> [...]
> osiagnac, ze jestem w stanie zyc, funkcjonowac i cieszyc sie zyciem, i
> to nie POMIMO czegos, a wlasnie poniekad DZIEKI temu czemus. Moj
> problem wiele mi dal dobrego, wiele mu zawdzieczam, ale... jestem
> tylko czlowiekiem... Z jednej strony silnym czlowiekiem, ale z drugiej
> slabiutkim, a na dodatek bardzo, bardzo wrazliwym. A ze natura mojego
> problemu (glownego i pobocznego, silnie zwiazanego z glownym) jest
> taka a nie inna, to bujam sie na tej sinusoidzie. A odpowiednie osoby
> jakos na niewiele sie w tych naprawde ciezkich momentach zdaja,

To się chwali. Odwaga zasługująca na najwyższy szacunek (mam na myśli
to spojrzenie w głąb siebie). Skoro doszłaś juz tak daleko, skoro
znalazłaś w sobie tę wewnetrzną siłę by spojrzeć prosto w oczy swojemu
wewnętrznemu "demonowi", to masz za soba ten ogromny i jakże cenny
kapitał własnej mocy i wiary w siebie. Co więc powstrzymuje cię przed
dokonaniem kolejnego kroku by poszerzyć własna wewnętrzną strefę
komfortu? Bądź świadoma swoich emocji i tego co odczuwasz. Schemat
jest bardzo prosty myśl tworzy okreslony stan emocjonalny, który na
przykład przejawia się w ciele, albo poprzez określone zachowanie/
działanie. Odwróć schemat: jeśli pojawia się np strach, lęk, lub obawa
obserwuj swoje reakcje i zachowanie, a nade wszystko zapisuj (tak jest
najlepiej i najprościej) swoje myśli jakie w tym stanie się pojawiają.
To pozwoli ci na zaponowanie nad tym, a w dalszej kolejności
dokonywanie zmian w określonym kierunku. Poza tym daje to także
możliwośc pracy nad swoim problemem bez udziału innych osób (bo nie
zawsze ma sie ochotę na taką pomoc. Z własnego doświadczenia powiem że
w wielu kwestiach, taka pomoc często na pewnym etapie utrudnia i staje
się przeszkodą w znalezieniu rozwiązania).
Pozdrawiam ciepło i serdecznie no i zyczę powodzenia
robert