Re: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic

Data: 2007-01-02 14:13:25
Temat: Re: renta socjalna 4x wiecej bedzie mozna dorobic
Od: "LM" <l...@g...pl>

Użytkownik "Abal" <andrzej_banas(wytnij to!)@o2.pl> napisał w wiadomości
news:en6iv0$2ha$1@news.onet.pl...
> [...]
>
> I tak i nie, oczywistym jest to, ze na poczatek nikt nie dostannie od
> pracodawcy Bog wie ile, ale niech te pensje w koncu zaczna byc
> proporcjonalne do kosztow utrzymania , np, na poczatek niech bedzie nawet
> te 500 -600 zl , ale po przepracowaniu powiedzmy jakiegos czasu powinno
> sie zarabiac godziwie (tj miec na czynsz , prad , wode , gaz , chleb i
> bilet do teatru raz w miesiacu) bo na litosc Boska to jest wlasnie praca i
> tym sie powinna roznic od nedznej renty , ze czlowieka ma byc stac na
> troche wiecej, i wcale sie nie dziwie ze cale wsie wyjezdzaja na zachod

Pomylenie pojęć. Pracodawca ustalając pensję bierze pod uwagę rachunek
ekonomiczny na który składa się trzy czynniki: koszty pracy, zysk z pracy i
sytuacja na rynku pracy. Nijak się to ma i do kosztów utrzymania
pracownika - od tego są ew. płace minimalne i opieka społeczna.

A praca od renty różni się czymś zupełnie innym, niż wysokością dochodów.
Tylko że wielu ludzi, zwłaszcza ON nie potrafi tego dostrzec.

> Ale , jak juz Pan cos na pisze to tylko siasc i plakac , OK , niech
> bedzie, ze te 4,5% ma tyle ale wiekszosc ludzi ma tylko troche wiecej bo
> zamaist 650 na reke ma 750 do 900 zl gora, oj mozna poszalec.

A co zrobili, żeby mieć więcej? Pracodawca to nie instytucja charytatywna -
normalnym, a w przypadku firm posiadających osobowość prawną wręcz wymaganym
założeniem, jest to że płaci najmniej jak może (to może uwzględnia te trzy
czynniki o których pisałem wyżej). Zarząd, który przepłaca pensje
pracownikom można oskarżyć o działanie na szkodę spółki, za co idzie się
siedzieć.

> Jalowe pytanie z Pana strony, kompletnie bezplciowe (przepraszam za
> wyrazenie),, mozna analogicznie zadac pytanie do wszystkich pracujacych ,
> jakby nie bylo wiekszych zarobkow od 1000 zl to co byscie robili?

Pracowali i żyli za 1000 PLN - to chyba oczywiste. Na szczęście jest
inaczej - teraz to, jaką masz pracę zależy przede wszystkim od Ciebie. Ile z
tych, kórzy narzekają na niskie płace starało się coś zmienić w sobie -
douczyć się, przekwalifikować? Nie - po co - łatwiej narzekać.

LM

02.01 LM
02.01 LM
02.01 LM
02.01 Jacek
02.01 a...@i...org.pl
02.01 Marcin-Sulski
03.01 Adam Pietrasiewicz
03.01 Marcin-Sulski
03.01 LM
03.01 LM
03.01 Marcin-Sulski
03.01 Marcin-Sulski
03.01 Piotr \"Gerard\" Machej
03.01 scorpio
03.01 Piotr \"Gerard\" Machej
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla