Re: ruszający się ząb...

From: "shia" <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ruszający się ząb...
Date: Mon, 19 Feb 2007 18:28:08 +0100

> Byłem u stomatologa na rtg, dowiedziałem się że korzeń jest cały ale rtg
> wykazało jednak jakieś poszerzenia w kanale, jeśli dobrze zrozumiałem...
> Miła
> pani dentystka zaproponowała mi leczenie kanałowe bo stwierdziła, że
> zmiany
> które zaszły mogą kiedyś doprowadzić do obumarcia zęba. Możesz mi
> wytłumaczyć
> jaki cel ma takie leczenie? Czy chodzi o jakieś odbudowanie nerwów w
> kanale?
> Zapomniałem zapytać w gabinecie. Dodam, że przetestowała jeszcze moje
> [...]

Poczekaj z tym leczeniem kanałowym. Po takim leczeniu ząb jest juz
praktycznie do niczego, ciemnieje najczesciej, jest bardzo kruchy i latwo go
złamac. I najwazniejsze - po leczeniu kanalowym zab staje sie martwy... Wiec
poki naprawde nic sie z nim nie dzieje, to zostaw go w spokoju. Poczekaj
jakis czas, i jesli nic sie nie bedzie dzialo niepokojacego, to zostaw zeba
w spokoju i tylko po np. miesiacu zrob kontrolne RTG (koniecznie!). Zab
powinien sie sam ustabilizowac w ciagu tygodnia-dwoch. Ale jesli sie
martwisz, to idz do innego dentysty... Generalnie, leczenie kanalowe jest
juz ostatecznoscia i poki NAPRAWDE nie jest niezbedne, lepiej sie na nie nie
decydowac.

pozdrawiam, shia