Re: ruszający się ząb...

Data: 2007-02-20 09:09:03
Temat: Re: ruszający się ząb...
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

> no wlasnie, zab odbudowany wkladem i korona... a taki zab to juz nie jest
> zab - to jest tylko resztka zeba (korzen) ze sztuczna nadbudowka, ktora
> notabede kosztuje nawet 1500zl... Ale niewazne.

Napisałem "w razie potrzeby", a taka zachodzi w zasadzie tylko w przypadku
odbudowy bardzo zniszczonej korony (czyli wtedy, kiedy trudno mówić o zdrowym,
pełnowartościowym zębie). Często, jeżeli masz do czynienia z leczeniem kanałowym
"prostych" zapaleń miazgi, resorpcji, leczeniu kanałowym w przypadku martwicy
miazgi itp., po leczeniu endo wystarczy "zwyczajne" wypełnienie. Tak, czy
inaczej ząb można z powodzeniem odbudować i nie jest on gorszy od zęba żywego (a
na pewno znacznie lepszy od zęba zniszczonego przez próchnicę, zęba wokół
którego powstały zmiany okołowierzchołkowe, czy zęba, w którym doszło do
resorpcji pourazowej). Leczenie kanałowe nie jest wymysłem dentystów, tylko
zupełnie normalnym i w uzasadnionych przypadkach bardzo potrzebnym postępowaniem
leczniczym.
Pozdrawiam.
Radek ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000714-4, 2007-02-19
Przetestowano na: 2007-02-20 10:09:10