Re: ruszający się ząb...

Data: 2007-02-20 07:51:08
Temat: Re: ruszający się ząb...
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl>

> A to ciekawe, bo z tego co wiem, to zeby po takim leczeniu (czyli martwe)
> traca elastycznosc i robia sie przez to bardzo kruche, slabe, i predzej czy
> pozniej po prostu, mowiac wprost, sie rozpadaja ; ) Takich zebow nie mozna
> normalnie uzywac, bo sa za slabe, trzeba bardzo na nie uwazac, no i naprawde
> latwo jest je uszkodzic (i sa brzydkie, ale to juz inna sprawa). Ale skoro
> masz inne zdanie na ten temat, to jestem go bardzo ciekawa : )

No to ktoś naopowiadał Tobie głupot. Wprawdzie tkanki martwego zęba ulegają
odwodnieniu, ale ząb dobrze leczony kanałowo i dobrze odbudowany (w razie
potrzeby wkładem i koroną) spełnia swoją funkcję równie dobrze jak ząb żywy, nie
kruszy się i może wyglądać na prawdę dobrze.

> Mialam usztywniane zeby metalowa szyna przykrecona do zewnetrznej powierzchni
> zebow na kilka tygodni, i nic sie na szczescie zlego nie stalo. Ale to byl
> metal, a nie ten specjalny kompozyt, wiec moze dlatego tutaj mozna o wiele
> dluzej uzywac tej szyny bez szkody dla pacjenta. Ale poki zab sie bardzo nie
> rusza, to nie ma potrzeby dodatkowego go usztywniania.

Szyna kompozytowa to nic specjalnego. Napewno jest lepszym rozwiązaniem od szyn
i ligatur metalowych (mniejsza szkoda dla przyzębia, lepsza estetyka, ułatwiona
higiena). Spełniają dokładnie taką samą rolę. Jeżeli nosiłaś szynę przez kilka
tygodni, to może ze względu na złamanie/pęknięcie (albo chociażby podejrzenie
złamania) kości. Przy nadwichnięciu postępuje się tak, jak opisała to Uchatka
;-)

Serdecznie pozdrawiam.
Radek :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000714-4, 2007-02-19
Przetestowano na: 2007-02-20 08:51:15