Re: schab inaczej

Data: 2004-12-02 18:10:58
Temat: Re: schab inaczej
Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl>

Użytkownik ata napisał:
> Witam wszystkich
>
> Własnie pzrestudiowałam co mozna zrobic z kotletem schabowym i w zwiazku z
> tym mam pytanie,
> jakies pomysly na pieczeń ze schabu?
>
> Ja znam tylko jedna, pieczony schab, ktory pozniej nacinam i wkladam zolty
> ser i zapiekam, dobre to ale mam dosc pokazna porcje tego schabu i jakos nie
> mam ochoty po rz kolejny tego samiego piec.
> Bede wdzieczna za pomysły.

Ja ostatnio na przyjazd taty zrobiłam taki schab.
Schab (tu mała komiczna sytuacja ;) - wymierzyłam swoje naczynie
żaroodporne i poszłam do sklepu, w którym poprosiłam 25 cm schabu :D -
nie pamietam ile to było wagowo).
2 słodko - winne jabłka
chrzan tarty (opcjonalnie)
szklanka soku jabłkowego
duża cebula
oliwa
przyprawy: sól, pieprz, majeranek

I teraz tak:
Schab nacinamy w paski, tak co 1 centymetr nie do końca docinając nożem
żeby powstał taki grzebień. W te przerwy daje troche soli i majeranku i
wcieram w mięso. Następnie w tę lukę wędruje odrobina chrzanu - tak pół
łyżeczki na każdą lukę i także wcieram. Następnie jabłka, ze skórką ale
bez gniazd nasiennych kroję w krążki i wkładam w luki w mięsie. Natępnie
związuję nitką cały schab żeby się nie rozlazł. Ściśnięty schab
nacieram oliwą, solą, pieprzem i majerankiem. Dalej schab ląduje na
patelni z rozgrzanym olejem albo plantą i się ładnie rumieni na złoto. W
tak zwanym między czasie nagrzewa się piekarnik do temperatury 180
stopni. Gdy mięso jest rumiane pakuję je do naczynia żaroodpornego, na
dnie którego znajduje się pokrojona w drobną kostkę cebula. Następnie
podlewam wszystko sokiem jabłkowym i duszę pod przykryciem ok. 50 minut.
Po upływie tego czasu naczynie zostaje odkryte żeby schab się jeszcze
raz ładnie zrumienił i jabłka przypiekły.

I powiem Wam całkiem smaczne to jest :)

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl