schaboszczak po prowansalsku a'la Dajczak

1. Data: 2005-04-17 12:13:38

Temat: schaboszczak po prowansalsku a'la Dajczak
Od: Tomasz Dajczak <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pichcąc dzisiaj niedzielny obiad postanowiłem odświeżyć oklepanego do
bólu schaboszczaka:

pokrojony w plastry schab posmarowałem musztardą sarepską
posypałem ziołami prowansalskimi, solą, pieprzem i suszonym czosnkiem
ku zgrozie żony utłukłem pomusztardowany schab na cienkie kotlety
(o dziwo pryskało musztardą znacznie mniej niż się spodziewałem)
przet potłuczeniem z drugiej strony powtórzyłem musztardzenie i
przyprawianie
zostawiłem na pół godzinki
obtoczyłęm w mące, jajku i bułce tartej
i usmażyłem na złoty kolor na oliwie z oliwek

do tego ziemniaczki z wody po nowemu, to znaczy:
obrałem, wrzuciłem do gara z osoloną wodą
dorzuciłem do tego suszonego koperku, gorczycy, pieprzu, suszonej cebuli
i kminku
ugotowałem i odcedziłem
udusiłem z dodatkiem oliwy extra virgin

do tego dwa bardzo ważne fakty:
używałem soli ciechocińskiej
ubrany byłem w fartuszek w gwiazdki

smacznego :-)

--
Tomasz Dajczak

W Obiektywie - Fotografia Artystyczna
http://wobiektywie.republika.pl

1. Data: 2005-04-17 14:09:23

Temat: Re: schaboszczak po prowansalsku a'la Dajczak
Od: "tex" <t...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dajczak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> W Obiektywie - Fotografia Artystyczna
> http://wobiektywie.republika.pl
To chyba o to chodziło, nie?
t.

1. Data: 2005-04-17 14:57:03

Od: "Michal" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ubrany byłem w fartuszek w gwiazdki

Przykryj ubijany kotlet folią ( pojedynczą), spożywczą, albo z t.
zw. "reklamówek"- trzeba rozciąć) i bij przez folię , fartuszek wtedy -
niekonieczny ( nawet w gwiazdki)
P.S.
Zazdroszczę Ci
(fartuszka)
Michał

1. Data: 2005-04-17 16:03:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Apr 2005 16:57:03 +0200, "Michal"
<t...@p...onet.pl> wrote:

>Przykryj ubijany kotlet folią ( pojedynczą), spożywczą, albo z t.
>zw. "reklamówek"- trzeba rozciąć) i bij przez folię , fartuszek wtedy -
> [...]

a nwet wloz do malego woreczka folowego i bij przez
woreczek...wtedy i scian nie trzeba malowac ani zdrapywac resztek
zmikrofali ;))

Pierz, co tylko przez woreczek :P
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2005-04-17 16:07:08

Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> do tego dwa bardzo ważne fakty:
> używałem soli ciechocińskiej
> ubrany byłem w fartuszek w gwiazdki
>
> smacznego :-)
>

> --
> Tomasz Dajczak

a miales cos POD fartuszkiem?
Lamia_

1. Data: 2005-04-17 16:21:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d3tjfp$61f$1@news.onet.pl>,
Tomasz Dajczak <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> obrałem, wrzuciłem do gara z osoloną wodą
> dorzuciłem do tego suszonego koperku, gorczycy, pieprzu, suszonej cebuli

Tylko co ten schaboszczak miał wspólnego z kuchnią prowansalską, poza
użyciem gotowej mieszanki ziołowej, czosnku (suszonego!!!) i oliwy extra
virgin do kartofli?

Na mój gust stanowczo przesadziłeś z dosmaczaniem. Typowe dla
początkujących, mija z czasem.

Władysław

1. Data: 2005-04-17 17:05:23

Od: Tomasz Dajczak <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Tylko co ten schaboszczak miał wspólnego z kuchnią prowansalską,

LOL, nic nie miał oprócz ziół prowansalskich :-) ale koniecznie chciałem
jakoś go nazwać

> poza
> użyciem gotowej mieszanki ziołowej, czosnku (suszonego!!!)

Biję się w piersi, świeży niestety zżarłem dzień wcześniej.

> i oliwy extra
> virgin do kartofli?
>
> Na mój gust stanowczo przesadziłeś z dosmaczaniem. Typowe dla
> początkujących, mija z czasem.

Całkiem możliwe, mnie jescze to bawi :-)

1. Data: 2005-04-18 09:57:10

Od: bella <b...@a...pl.usunto> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> virgin do kartofli?
>
> Na mój gust stanowczo przesadziłeś z dosmaczaniem. Typowe dla

Tylko po to napisales ten post???????
Żeby pokazac, że już nie jesteś początkujacym ??????

Kazdy Twój post to krytyka.. ..
Czy sprawia Ci przyjemność pokazywania "młodszym" - "kto tu jest
najmądrzejszy"?

Wiesz co, nie lubię pyskówek i nie biorę w nich udziału ...
i nie jestem poczatkująca w kuchni....
i wczoraj na obiad zrobiam tradycyjnego schaboszczaka (dzieci prosiły)
do tego ziemniaki "po staremu" i zieloną sałatę ze śmietaną.
(ziemniaków nikt nie ruszył bo "niesmaczne", kotlet zjedzony do połowy,
sałate musiałam "dorabiać' )

i po przeczytaniu postu Tomka Dajczaka pomyślałam.. fajnie.. jakieś
urozmaicenie..
Zwykły schaboszczak z ziołami.. i już inaczej pachnie
zwykłe ziemniaki z koperkiem i suszoną cebulą .. mogło być ciekawie..

ale jak w odpowiedzi przeczytałam
"Typowe dla początkujących, mija z czasem."

to nie wytrzymałam ..

Tomku!

Mam nadzieję, że ci nie minie !
Ze zawsze bedziesz miał ochotę na eksperymenty w kuchni.
Jeśli smakuje ci przysłowiowy smalec z dżemem to tak jedz bo:
smaczne jest nie to co napisane w książce ale to co komu smakuje.

Jakież byłoby nasze życie gdybyśmy przychodzili do kuchni , otwierali
przepis 163 i gotowali..
i tak każdego dnia..
Bylibysmy ........... ZGORZKNIALI! Żadnego życia .. jak maszyna.

Czy o to chodzi w kuchni???

To nie o to chodzi moim zdaniem.. ale o to, by za każdym upichcic coś
czym sprawi się przyjemność sobie i tym, którzy będą to jedli, aby
trafić w gust.
Każdego nia mamy inny nastrój i każdego dnia możemy mieć inny "smak" i
jeśli przyjemność sprawi nam jedzenie ziemniaków z tysiącem rodzajów
ziół to jest to nasza i tylko nasza sparawa i nie znaczy to, że
jesteśmy początkującym ale takie właśnie danie nam smakuje.
Jeśli przygotowanie potrawy czy też sam smak sprawił nam radośc, to
można podzielić się przepisem (pomysłem) ze swiatem.. bo są na grupie
osoby, które czytają przepisy i często wykorzystują różne (nawet
najdziwniejsze) pomysły w swojej kuchni.

żeby nie było [OT]

wczoraj na deser zrobiłam dzieciom
lody z galartką pokrojoną w kosteczkę, bananami, winogronem i
mandarynkami, polane bitą śmietana, przybrane listkiem miety
"własnoręcznie hodowanej"

polecam..
zrobiło się już tak wiosennie :)

Teraz czekamy na truskawki :)
--
pozdrawiam serdecznie b.
przy odpowiedzi usuń "usunto" z mojego adresu.

1. Data: 2005-04-18 10:09:43

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d3vvmh$2ma$1@nemesis.news.tpi.pl>,
bella <b...@a...pl.usunto> wrote:

> Tylko po to napisales ten post???????

Tu jest lista dyskusyjna. tu się wysła posty i dyskutije o tym, co w
nich napisane.

> Żeby pokazac, że już nie jesteś początkujacym ??????

Żeby pomóc.

Tak? Każdy z pięciu tysięcy z okładem, jakie tu wysłałem?

> [...]
> do tego ziemniaki "po staremu" i zieloną sałatę ze śmietaną.
> (ziemniaków nikt nie ruszył bo "niesmaczne", kotlet zjedzony do połowy,

Musisz najwyraźniej lepiej wychować dzieci.

Władysław

1. Data: 2005-04-18 10:30:43

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.
> In article <d3vvmh$2ma$1@nemesis.news.tpi.pl>,
> bella <b...@a...pl.usunto> wrote:
>

> Musisz najwyraźniej lepiej wychować dzieci.

Na mój gust stanowczo przesadzasz z dopiekaniem. Typowe dla początkujących,
mija z czasem.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

granulat sojowy
Constar - podobno jakas afera... ma ktos jakies linki?
sosy z mleczkiem kokosowym
dylemat wędliniarski
Słowo na niedziel