soczewki kontaktowe i sól fizjologiczna?

1. Data: 2002-12-02 11:04:30

Temat: soczewki kontaktowe i sól fizjologiczna?
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna zastapic bez zadnych "skutkow ubocznych" plyn przeznaczony do
przechowywania soczewek gdy sa nieuuzywane (np.renu Multi Plus do soczewek
Bausch&Lomb)sola fizjologiczna (Natrium Chloratum 0,9%)?.Slyszalem ze taki plyn
i sol to w zasadzie to samo jesli chodzi o dzialanie(konserwacja soczewek i
niewysychanie ich)?.Moze ktos tak robi-jak wrazenia?
Dziekuje

2. Data: 2002-12-02 11:11:04

Temat: Re: soczewki kontaktowe i sól fizjologiczna?
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
plyn
> i sol to w zasadzie to samo jesli chodzi o dzialanie(konserwacja soczewek i

Ja bym nie ryzykowała, przecież ten płyn zawiera związki bakteriobójcze i
odbiałaczjące. Ja używam jednak płynu, właśnie tego co ww. Za dużą butekę
(chyba 355 ml) ok. 45 zł. Ale chętnie poczytam innych opinii.

Ania B-J

3. Data: 2002-12-02 11:46:15

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym nie ryzykowała, przecież ten płyn zawiera związki bakteriobójcze i
> odbiałaczjące.

-no ale chyba az tak zle z tym by nie bylo skoro nawet w ulotce Bauscha jest
wzmianka iz przykladowo w przypadku gdy chcemy przeplukac zabrudzona soczewke
wszystko jedno czy uzyjemy plynu uniwersalnego (wlasnie Renu) czy tez soli
fizjologicznej........a potem soczewka i tak do oka idzie:-))
Poza tym skojarzylem jeszcze-czy sol fizjologiczna to nie jest to samo "czym
placzemy"(czyli lzy-badz cos zblizonego?) -jesli tak to juz zupelnie bym sie
nie bal-skoro w oku z soczewka wszystko w porzadku ......
Czekam na opinie i rady.

4. Data: 2002-12-02 12:20:37

Od: "AP" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
> i sol to w zasadzie to samo jesli chodzi o dzialanie(konserwacja soczewek i
> niewysychanie ich)?.Moze ktos tak robi-jak wrazenia?

Odpowiem na podstawie własnego doświadczenia. Od pięciu lat z oszczędności
używam do soczewek sól fizjologiczną, doskonale sprawdza się w roli płynu do
oplukiwania soczewek. Jesli chodzi o samo czyszczenie i przechowywanie, to
dla spokoju wolę jednak specjalistyczne płyny , z tym że jesli chcę czasami
przechować soczewkę w soli fizj., to naprawdę nie ma różnicy, jest dobrze
nawodniona. Myślę jednak, że jeśli chodzi o dłuższe przechowywanie soczewek,
to lepiej w specjalistycznym płynie.
Mam nadzieje, ze coś pomogłam,
Ania P.

5. Data: 2002-12-02 15:05:27

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <6...@n...onet.pl>,

> Poza tym skojarzylem jeszcze-czy sol fizjologiczna to nie jest to samo "czym
> placzemy"(czyli lzy-badz cos zblizonego?) -jesli tak to juz zupelnie bym sie
> nie bal-skoro w oku z soczewka wszystko w porzadku ......

Na pewno się soczewce nic nie stanie, gdy trafi do soli
fizjologicznej. Przecież kiedyś przechowywało się soczewki tylko w
soli, ale wtedy gotowało się soczewki. Skoro teraz, gdy przechowuje
się je w specjalnych płynach nie trzeba ich gotować, to pewnie taki
płyn to nie to samo co zwykła sól. Moja rada: awaryjnie można pewnie
przechować je jednorazowo w soli, sól nie pozwoli soczewce wyschnąć,
ale raczej jej nie oczyści. Wydaje mi się za to, że soli można
spokojnie używać do przepłukiwania czystych soczewek przed założeniem
ich na oczy.

Renata

6. Data: 2002-12-02 17:14:17

Od: "eOn" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrnaumtln.kr7.Renata.Golebiowska@210-moo-4.acn
.waw.pl...
> [...]
> ale raczej jej nie oczyści. Wydaje mi się za to, że soli można
> spokojnie używać do przepłukiwania czystych soczewek przed założeniem

cze
na pewno nie uzywajcie tzw. SZTUCZNYCH ŁEZ (preparaty na zmeczone oczy) czy
cos takiego...kumpel nie miał pod reką płynu do soczewek wiec uzył tego
czegoś

o mało nie skonczyło sie to tragedią jego oko w ciagu 15minut spuchło i
nabrało barwy czerwonej na szczescie natychmiastowa wizyta u okulisty
pomiogła

tak czy siak chłopak zawsze lubił eksperymentowac... ;))

7. Data: 2002-12-02 18:26:47

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i sol to w zasadzie to samo jesli chodzi o dzialanie(konserwacja soczewek i
> niewysychanie ich)?.Moze ktos tak robi-jak wrazenia?

Nosiłam soczewki jeszcze w czasach, kiedy o soczewkach miesięcznych nikt nie
słyszał, a sól fizjologiczna była normalnym składnikiem zestawu pielęgnacyjnego
do nich. W skład takiego zestawu wchodził "kręcony" pojemnik (działający jak
wirówka), płyn do czyszczenia, płyn do przechowywania, sól fizjologiczna i
tabletki odbiałczające (do rozpuszczania w płynie do przechowywania). Do tego
kropelki nawilżające.
Nie wolno było dopuścić do kontaktu płynu czyszczącego z okiem, po czyszczeniu
był on neutralizowany płynem do przechowywania, który jednak też trochę drażnił
oko. Poza tym te dwa płyny kupowało się w komlecie, co było niemałym wydatkiem.
Płukanie płynem numer dwa to było jednocześnie marnotrastwo płynu numer
jeden... Dlatego do przepłukiwania soczewek w trakcie zakładania używało się
soli fizjologicznej.
Do płukania sól się nadaje, do przechowywania nie. Jest to po prostu neutralny
dla oka i soczewki płyn, który nie zabezpiecza w żaden sposób przed zarazkami,
nie oczyszcza soczewki z naturalnych osadów (nie tylko białka ale i tłuszcz)
ani nie konserwuje. Ja bym nie ryzykowała regularnego zostawiania soczewek w
soli. Miałam już kiedyś zapalenie rogówki... brr...

Marta

8. Data: 2002-12-02 18:50:37

Od: "Iwona" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje kochanie nosi soczewki miesieczne day & night. Kiedy idzie plywac lub
jest zmuszony zdjac soczewki,zostawia je w soli fizjologicznej. I jest
wszystko w porzadku. Oczywiscie nie jest to na strasznie dlugo.

9. Data: 2002-12-02 23:25:42

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje kochanie nosi soczewki miesieczne day & night. Kiedy idzie plywac lub
> jest zmuszony zdjac soczewki,zostawia je w soli fizjologicznej. I jest
> wszystko w porzadku. Oczywiscie nie jest to na strasznie dlugo.

Mozna przeplukiwac soczewki sola fizjologiczna, ale przechowywac i czyscic
raczej nie, ze wzgledu na brak odpowiednich substancji w soli fizjologicznej
( wspomnianych wczesniej bakteriobojczych i glownie odbialczajacych ). Tak
wiec awaryjnie TAK, na stale NIE.

casus

10. Data: 2002-12-03 07:09:57

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dzieki serdeczne wszystkim za rady:-))
Wnioskuje iz okresowo,w specjalnych sytuacjach,mozna sobie pozwolic
na "chwilowe" przechowanie,przeplukanie soczewek w soli fizjologicznej,na
dluzsza mete to nie ma sensu a wrecz niesie ze soba ryzyko......ok,poslucham
Waszych rad.
Jeszcze jedno-ktorys z przedmowcow ostrzegal przed czyms takim jak sztuczne
lzy,nie chodzi tu chyba o krople nawilzajace ktore uzywa sie w razie gdy
soczewka oka zbyt wysycha......?

Laryngolog
kurcze miesni
Jaki ortopeda w Poznaniu?