Re: sok pomidorowy

From: Iwa <i...@m...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sok pomidorowy
Date: Sun, 17 Sep 2000 19:54:20 GMT

In article <s...@p...adm.onet.pl>,
g...@o...pl (Grzegorz Janoszka) wrote:
> Nawiązując do postu z Sun, 17 Sep 2000 11:58:09 GMT autorstwa Iwa
(i...@m...com):
> : > Mam prosbe, czy ktos moze mi podac przepis na sok pomidorowy.
> : > Jak zrobic i z czego (poza pomidorami oczywiscie).
> : No dobrze, teraz powanie. Wiem, to poza pomidorami, to pewnie
chodzilo
> : ci co oprocz pomidorow sie tam wrzuca? Czy tak?
>
> No pewnie o to mu szlo... Ja do takiego naturalnego soku daje tylko
> soli i pieprzu.
>
> --
> Grzegorz Janoszka

Ja tez. I lyzeczke oliwy lub dobrego oleju na sok przed zakreceniem
sloika.

A sok robie tak (manufaktura): kazdy pomidor jest sparzony, obrany ze
skorki, wyjety srodek, przeciety na cwiartki, wrzucony do gara i kiedy
jest pelno dodaje soli oraz pieprzu (na 5 litrow ok. 2 lyzeczek soli i
3/4 lyzeczki pieprzu, zawsze mozana doprawic pozniej). Kiedy sie
zagotuje leje TO przez sito - takie normalne. Geste idzie do sloja jako
pulpa na zupe badz leczo, a rzadkie, ktore przeleci przez oczka, jako
sok np. do picia. Nie trzeba lac przez sito, wowczas w sloiku jest
pomieszane geste z rzadkim.
Moja tesciowa ostatnio miksuje w maszynie surowe, obrane pomodory,
wrzuca do sloika papke i po zakreceniu gotuje. W tym roku experyment
poszedl po raz pierwszy, wiec nie wiemy jeszcze jak takie pomidory
przetrzymuja zime.
Smacznego.
Iwa

Sent via Deja.com http://www.deja.com/