Re: sosy z mleczkiem kokosowym

From: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sosy z mleczkiem kokosowym
Date: Sun, 17 Apr 2005 15:59:33 GMT

"stalker" <t...@i...pl> wrote in message
news:d3rtmb$td5$1@news.dialog.net.pl...
> Dobry wieczor!
>
> Beedaac jakis czas temu w Niemczech jadlem rewelacyjnaa chinszczyznee.
> Kurczaczek w sosie z mleczkiem kokosowym. Niestety nie zdaazylem zapytac o przepis
> :-(. Cos mi mgliscie swita, ze to byla odmiana sosu slodko-kwasnego z dodatkiem
> wlasnie mleczka.
> Czy ktos z szacownych grupowiczow zetknaal siee moze z takim sosikiem i moglby
> podac przepis? Albo wogole jakis przepis na sos do mieesa z mleczkiem kokosowym...

Np. cus takiego - latwe i szybkie do przygotowania.

Kura z curry i sosem z mlekiem kokosowym
sos
szklanka mleka kokosowego
2 lyzki sosu rybnego ("fish sauce")
lyzka cukru
wymiszac i odstawic.

curry - zmiksowac na paste
1/2 lyzeczki czerwonego pieprzu w platkach
8 zabkow czosnku
5 cm biezacych swiezego korzenia imbiru obranego i pociapanego na male kawalki przed
zmiksowaniem
2 lyzeczki sproszkowanego kminu rzymskiego (to nie kminek...)
1 lyzeczka zmielonej kolendry
1/2 lyzeczka kurkumy (po ang. turmeric)
lyzeczka soli i 1/2 lyzeczki czrnego swiezo zmielonego pieprzu.

Warzywka
2 pory (same biale i lekko zielone) dobrze umyc i pokroic na cieniutkie plastry
zetrzec 5 marchewek na grubej tarce
2 male rzepy (biale) - zetrzec na grubej tarce

1/3 kg piersi z kurczaka bez kosci pokrojonej na cienkie plasterki (ok. 3-4 mm
grubosci)

pare grubych nalesnikow (niezbyt duzych) albo chlebek "pita" albo cus podobnego.
olej do smazenia
szklanka swiezej bazylii drobno pokrojonej
troche sake albo wina "mirin."

Duza patelnie albo wok dobrze rozgrzac (aby prawie dymil), wlac 1 1/2 lyzki stolowej

oleju, zamieszac i poczekac az prawie zadymi, dodac pory, podusic ok 1 minuty, dodac
reszte warzyw i 3 lyzki winka mirin czy sake, przykryc, zmniejszyc plomien i dac sie
podusic az rzepa i marchewki beda miekkie (2-3 minuty.) Przelozyc do miski.
Te sama patelnie albo wok ponownie dobrze rozgrzac (aby prawie dymil), wlac 1 1/2
lyzki stolowej oleju, zamieszac i poczekac az prawie zadymi, dodac paste z curry i
mieszac przez ok 20-30 sekund az stanie sie bardzo aromatyczna. Dodac kurczaka,
podlac winkeim mirin lub sake (ok 2-3 lyzek) i ciagle mieszajac poczekac az
plasterki miesa straca swoj rozoy kolor i sie oddziela od siebie. (2 minuty..?)
Dodac sos z mleczka kokosowego i ciagle mieszajac pitrasic odkryte na malym ogniu
przez ok 10 minut az sos zgestnieje. Dodac warzywa i dobrze wymieszac. Zawijac w
nalesniki po posypaniu bazylia.