Re: sprzątanie z Freudem - przy piwku.

From: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: sprzątanie z Freudem - przy piwku.
Date: Tue, 2 Mar 2004 14:13:54 +0100

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
news:c21vf3$mkn$1@inews.gazeta.pl...

> Jednym słowem potwierdzasz, że uprzedzenia, urazy, żale itp.
> pozostają w podświadomości i mają wpływ na konkretne zachowania.

Można to tak ująć. Po takim podsumowaniu widać, że Ameryki nie odkryłem.
Natomiast dla mnie jest to odkrycie nowego lądu, mało istotne jest w tej
chwili to, że nie byłem pierwszy - i że ten ląd ktoś już nazwał Ameryką.
Miłe uczucie :)

> W sprawie "wątku dla Robaka" czy nie przyszło ci do głowy, że
> JacekB. mógł w ten sposób "podstawić się" świadomie narażając
> siebie na "ataki obrońców" ale jego głównym zamierzeniem mogło być
> podobnie jak Ty to zrobiłeś -- "odwrócenie" intencji a więc wyszydzenie
> enklaw, gett czy nisz. Jesteś P.D. łepski facet to mam nadzieję, że
> załapiesz analogię. :-)

Mogło być i tak - nie przeczę. To by jednak świadczyło o tym, że istnieje
między wami jakaś więź. Ty wyczułeś intencje Jacka i się nie broniłeś, on
wiedział "że może sobie pozwolić" na atak względem Ciebie. Ale to oznacza
też, że uprawnione z mojej strony było nie branie tej możliwości pod uwagę,
ponieważ ja takiej więzi między wami nie zauważyłem. Przy czym, nie
rozprawiam teraz o istnieniu lub braku "porozumienia" między wami, tylko
mówię, że go nie zauważyłem.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.