Re: szpinak

From: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: szpinak
Date: Tue, 14 Feb 2006 02:25:57 GMT

"Anet" <a...@a...pl> wrote in message
news:dsqhs1$333$1@atlantis.news.tpi.pl...> Jestem fanką szpinaku, mój mąż
niestety nie. Dzisiaj po raz trzeci
> próbowałam go przekonać. Niestety nic z tego. I tu prośba do
> doświadczonych o jakiś pyszny przepis. Ja jadam w każdej postaci i
> chciałabym aby rodzinka też. Mąż nie jest wybredny, lubi nowe smaki i nic
> go nie odstrasza. Szpinak mu po poprostu nie smakuje (przynajmniej w moimi
> przedszkolnym wydaniu). Może ktoś zna jakiś przepis cud.

Jest bardzo duzo przepisow ze szpinakiem w kuchniach indyjskich i nieco w
innych azjatyckich i latynoskich. Warto poszukac dla niejadkow
szpinakowych, bo to inne smaki.
Takze - byla niedawno tytaj dosyc ozywiona duskusja na temat szpinaku
(popatrz w google|grupy dyskusyjne.)
Polecam takze salatki ze szpinaku, np taka (nieco chinska, a przynajmniej z
chnskiej ksiazki kucharskiej - bardzo smaczna.)

pol kilo swiezych, mlodych i jedrnych lisci szpinaku
200 g malych pieczarek pokrojonych w plasterki
4 jajka na twardo drobno posiekane
1 mala czerwona cebula, pokrojona w cieniutkie plasterki
pare plasterkow boczku, pokruszonych na drobne kawalki - usmazyc w calosci,
tak aby sie daly pokruszyc (tluszcz zuzyc do czegos inego)
1 szklanka kielkow fasoli
opcjonalnie - mala puszka wodnych kasztanow (water chestnuts), ok. 100 g.

sos:
1/2 szklanki oliwy z oliwek (extra virgin)
1/4 szklanki ketchupu
1/4 szklanki 5% octu ryzowego (moze byc normalny, bialy, byle 5%)
lyzka cukru (do smaku)
1/2 lyzeczki gorczycy (ziaren) lub duza lyzka musztardy gruboziarnisrej
sol i pieprz do smaku. (Sol - najlepiej selerowa.)

Warzywa dobrze umyc i dobrze wysuszyc - musza byc suche - po czym zmieszac w
duzej misce.
Skladniki do sosu dobrze wymieszac, wlozyc do makego garnka i dobrze
podgrzac, prawie do zagotowania. Polac zieleninie goracym sosem i jesc.