Re: szpinak - potrzebuje rady ;)

From: "Maciej_NT" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: szpinak - potrzebuje rady ;)
Date: Wed, 26 Nov 2003 17:05:25 +0100

czesc
to moj pierwszy post na tej grupie - ale dosc dlugo juz ja czytam
postanowilem wlaczyc sie do dyskusji...

Szpinak - wg przepisu mojej S.P. Babci

Skladniki: (na 4 osoby)

szpinak swiezy lub 2 paczki mrozonego
30 dkg boczku wedzonego
1 srednia cebula
2 lyzki kaszy jeczmiennej
25 dkg masla
sol, pieprz

Na glebokiej patelni lub brytfance podsmazamy pokrojony w kosteczke boczek
dorzucamy do tego
posiekana w bardzo mala kosteczke cebulke. Czekamy az cebula sie zeszkli i
boczek
wytopi. Dorzucamy maslo, dodajemy do tego szpinak (jesli swiezy trzeba go
sparzyc a potem drobniutko
posiekac, jesli mrozony najlepiej go polamac na mniejsze kawalki)
Na malym ogniu smazymy szpinak jakies 20 minut czesto mieszajac aby nie
przywarl.
2 lyzki kaszy jeczmiennej zalewamy wrzatkiem i po 5 minutach occedzamy.
Napeczniala kasze wrzucamy do
szpinaku. Smazymy razem wszystko jeszcze jakies 5-10 minut. Solimy i
pieprzymy do smaku.

Mi osobiscie najlepiej smakuje do ziemniakow gotowanych w mundurkach i
obowiazkowo z jajkiem sadzonym.

Wg mojej babci kasza dodawana do szpinaku zabiera z niego caly cierpki smak
na ktory uczulaja sie wszyscy bedac
dziecmi co powoduje pozniejsza straszna awersje do tego bardzo zdrowego
warzywka.
W szpinaku jest na maxa zelaza, wg lekarza ginekologa mojej zony szpinak
jest najlpeszym dostawca tego pierwiastka.
Przepis ktory wam podaje stosuje bardzo czesto w moim domku dla mojej
rodzinki, jako dowod moge podac to ze
moj poltoraroczny syn wrecz za tym przepada i je nawet bez ziemniakow. Moja
zona nigdy przed slubem nie jadla
czegos takiego a teraz sama nieraz nie moze doczekac sie kiedy bedzie znow
szpinak.
...... w kazdym razie zaplanowalem na piatek ;-))))))

sprobujcie naprawde warto
Maciej_NT
gadu-gadu: 1746523