Re: terminarz przygotowan do imprezy

Data: 2009-02-04 20:41:35
Temat: Re: terminarz przygotowan do imprezy
Od: "lemonka" <...@a...com>

Użytkownik "Steve Adeleke" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:37e7f2bc-211f-4842-b425-a61ec999e1cf@n33g2000pr
i.googlegroups.com.
..
Pieknie dzikeuje za wszystkie rady
Jeszcze zastanawiam sie jak wyliczyc ilosc ciasta na pierogi i farszu
w stosunku do zamierzonej produkcji (zgodnie z sugestia Panslavisty
wyjdzie 50x 10=500 sztuk. Sporo lepienia...

Przecietny czlowiek zjada 6 pierogow na obiad i ma dosc jedzenia do
wieczora, a ty masz w planach jeszcze goooore zarcia!

> Te pierogi w lodowkach turystycznych to przed czy po ugotowaniu
przechowywac?

Przed, jesli chcesz je podac z wody. Po - jesli maja byc przyrumienione
i z cebulka albo ze smazona smietana kwasna (jesli masz kwasna w
ogole). Mozesz tez zrobic je pojutrze i zamrozic surowe, tylko pozniej
trzeba je gotowac w duuuzej ilosci wody, zeby sie nie przestala gotowac
po wrzuceniu zamrozonych pierogow. Lodowka turystyczna to rozwiazanie
na 2-3 godziny, a i to kiepskie. Kup wiecej wkladow do mrozenia.

> no i kwestia zimnych dan pozostaje
salatki jarzynowej, miesa/ryby w galarecie itp....

W Polsce w lutym trzyma sie na tarasie/balkonie albo za oknem, jesli
lodowka nie wytrzymuje a pogoda sprzyja, sprobuj dogadac sie z
sasiadami albo z kims z rodziny, moze uzycza ci miejsca. Galareta i
salatka moga byc zrobione dzien wczesniej, lepiej beda smakowac, ale
musza stac w lodowce.

> Bigosu sie troche boje bo nigdy nie wyszedl mi jak nalezy..... mimo
ze
stosowalam sprawdzone przez wielu wskazowki

Bigos to indywidualny smak i tradycja - nie ma dwoch identycznych, w
kazdym domu smakuje inaczej. Ba, matka i corka gotuja inaczej, wiec sie
tym nie szczyp!